K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2010, 16:32   #1
Shj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
Shj er ny på vejen
tvinger min søn på gaden.

Kære brugere herinde , jeg håber nogle herinde måske kan give mig et svar .


Historien er som følgende .

Min søn fik i 2009 godkendt et revalideringsforløb med en HG turbo samt videre uddannelse til butiksassistent . Han har siden jan 2009 modtaget revalideringsydelse .
I sommer ændrede hans situation sig dog , både socialt samt fysisk ,hvorefter han flyttede til en ny kommune.

Han har i mellemtiden ikke kunne finde en læreplads ,og kommunen har intet gjort for at hjælpe.

Fysisk står han pt og skal have en skulder opereret og speciallægerne fraråder alt rygbelastende arbejde , grundet Scheuerman ( staves )

Min søn er nu blevet godkendt en ny forrevalidering på et 2 årigt HF forløb , men denne gang vil de kun give ham kontanthjælp som ikke engang kan dække hans husleje . I loven står der tillige at en forrevalident bevarer sin hidtidige forsørgelses grundlag , som oftes sygedagpenge eller kontanthjælp .

Hans forsørgelsgrundlag var jo som nævnt ovenfor revalideringsydelse , men det påstår de hårdnakket de ikke kan give ham .

Jeg er sku ligeglad hvad de kalder det , men at tage 2/3 af hans udbetaling fra ham er totalt uacceptabel , set med mine øjne , og jeg tror de læser loven som de lyster ???

Hvad er jeres fornemmelse omkring dette , skal sige der naturligvis klages , og vi går hele vejen hvis det bliver nødvendigt ...

Hilsen
en ked og frustreret Mor
Shj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 16:46   #2
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Hvad er din på nu?

Hvis han er på almindelig reva og "følger en plan" mener jeg, at den nye kommune skal overtage forpligtigelsen.

Ellers kan andre sikkert hjælpe...

Skriv evt. lidt mere detaljeret om forløbet, så det bliver nemmere at udlede de afgørende detaljer
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 16:55   #3
Shj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
Shj er ny på vejen
Han er/var på almindelig revalidering ... men grundet sygdom beder han om at få hans jobplan ændret , og her bevilgier de så en 2 årig HF ( på forrevalidering ) ... men giver afslag på fuld revalidering .

Mig bekendt må man gerne få sin jobplan revuderet hvis der er ændringer for den ikke kan følges ?.. så han har ikke afbrudt den ?

Han skal overgå til Kontanthjælp NU

Synes det stinker af kassetænkning
Shj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 18:54   #4
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Shj Se meddelelser
Synes det stinker af kassetænkning
ALT er desværre kassetænkning i disse år. Vores regering har lagt linien, og det er desværre den danske befolkning der selv har valgt det.
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 19:36   #5
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Hej
Din søn skal hurtigst mulig søge om boligydelse.

Mht. sagen synes jeg også I skal klage. Jeg ved ikke om det hjælper, men så har I prøvet!
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 21:50   #6
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
i forrevalidering bevare han det han har nu ,dvs kontanthjælp det er først , når han er i endelig revalidering at han får revalideringsydelse..
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 22:38   #7
Shj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
Shj er ny på vejen
Jutta .

Han har jo netop ikke kontanthjælp nu , han får revalideringsydelse .... og loven foreskriver at man på forrevalidering bevarer sit hidtidige forsørgelses grundlag som er Revelideringsydelse ! SÅ må det da være det han stadig skal have , altså revalideringsydelse når det er det han hidtil har fået ?
Shj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 02:34   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du må ikke miste modet, klag endelig *ss*

MEN forvent at tabe.

Din søn er nød til at stanse hans handlingsplan, for at der kan laves en ny... planen laves ikke bare om det er en ny plan. Det er kommunen nød til fordi de ikke må planlægge en reva til at vare over 5 år.
En hurtig søgning sagde at selve udd´en varer 4 år, oven i skal vi så ligge den til han allerede har fået reva samt tiden til han kan påbegynde udd´en igen... det er mere end 5år så den går ikke.
Der til er de (kommunerne) ikke særlig begejstrede for forløb der vare meget mere end 3 år.

Forrevalidering foregår på KHJ, sygedagpenge eller reva ydelse, men fordi reva ikke er en mulighed pga tiden, og han ikke er berettiget til sygedagpenge, er der altså ikke rigtigt noget at gøre.

Men husk han intet har at miste så ank endelig afgørelsen, og snak for jeres syge moster, det kan jo være han får medhold.

Mht rimeligheden... det kommunen altså ligeglad med, jeg er mor til 3 og her har de lige ulovligt lukket kassen (dvs uden varsel og uden partshøring) at her er 3 børnemunde at mætte er ikke deres problem, end of storrey.... her sidder vi i forvejen så hårdt i det at med klage vil den muligvis ikke kunne nå at blive færdigbehandlet før vi går neden om. Vi kan ikke bare flytte, her går det mindst 6 måneder før husene bliver solgt, og skal det gå så stærkt, vil vi skulle gå her fra med gæld, for det minus skal der så findes penge til indskud og hvad der ellers er af udgifter ved flytning, ungerne skifte skole (hvilket vil få vidt rækkende konsekvenser for hovedsageligt den store som vi er i krig med at skal have udredt for ADHD) og hives ud af dagpleje (til den tid vil det nærmere være ikke komme i børnehave) og og og... men igen det vores problem, ikke deres, sådan er DET altså bare.

Folk må gå fra hus og hjem, det tager systemet ikke hensyn til, det er folks egen skyld at de har sat sig hårde end de kan side for en enkelt KHJ (om så der bor 10 i husstanden)

Rimeligt?? næ, men fortæl du det til politikerene, og du vil få besked på at din søn da bare kan flytte til noget billigere.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 08:59   #9
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
HF har aldrig givet ret til revalidering, da man ikke anser det som uddannelse der giver adgang til arbejde.

HF ( højere forberedelses ) tager man for at få adgang til uddannelse.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 14:34   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
HF har aldrig givet ret til revalidering, da man ikke anser det som uddannelse der giver adgang til arbejde.

HF ( højere forberedelses ) tager man for at få adgang til uddannelse.
Fejl adbib *ss* Revalidering behøver ikke bestå af udd, det kan sagtens være andre foranstaltninger, som fx virksomheds oplæring ell.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
På gaden ? morgenstjerne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 16-05-2013 19:50
Kommuner tvinger overvægtige på slankekur Webmaster K10 Nyheder 0 09-01-2013 08:10
Skal jeg bo på gaden?? Frk.Smilla Alt det andet 21 31-03-2011 12:57
620 københavnere sat på gaden i år buster Politik og Samfund 2 06-12-2010 06:06
Sult tvinger folk i arbejde til lavere løn zuza Politik og Samfund 1 11-04-2008 09:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension