K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2010, 14:36   #1
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Gode råd søges vedr. LAFS etc.

Jeg har netop siddet og læst på ladk om nogle "knapt så positive" holdninger vedr. LAFS.

Nu er det sådan, at vi er nogle stykker der arbejder på at starte et netværk for fleksjobbere op i Randers, der måske ender ud i en forening med et egentlig fysisk tilholdssted.

I stedet for at opfinde den dybe tallerken helt forfra, var det jo nærliggende at starte en lokalafdeling af LAFS.

Nu vil jeg gerne høre jeres holdninger til emnet, og hvorfor vi bør/ikke bør slå os sammen med LAFS.

Fagforbundende har vi afskrevet. De virker som om de nærmest er bange for at komme til at gøre noget, for folk der ikke er medlem af netop deres forbund.

Kom frisk med jeres indspark
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 16:42   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Hvem er ladk?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 16:49   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg er en af dem med knap så positive holdninger til LAFS som efter min bedste overbevisning har mere travlt med at være private aktøre end at varetage medlemmernes tarv (og den står helt for egen regning ) jeg har store problemer med at forstå at LAFS gerne tager kontingent fra flekser på kontanthjælp uden at fortælle at de ikke har ressourcer eller evne til at hjælpe denne gruppe og jeg har store problemer med at se hvordan de kan kaldes en forening for flekser og førtidspensionister samtidig med at de vælger en hel gruppe flekser fra ...

I skal lige huske at læse deres vedtægter for lokalafdelinger (INDEN i beslutter for at blive en underafdeling af dem ) http://www.lafs.dk/f/f1/Vedtaegter-f...-dec.-2008.doc

og så prøv at søge på lafs i søge maskinen her , så vil der komme mange ting frem om dem både negative og positive (for nogen har trods alt fået hjælp )

http://www.k10.dk/showpost.php?p=13655&postcount=2
http://www.k10.dk/showpost.php?p=10081&postcount=1

(ps har været medlem og har været i vores lokalafdeling og det har kun bekræftet mig i at det IKKE er et sted jeg som flekser ønsker at være, mange ting kan jeg ikke skrive her pga tavshedspligt da jeg var medlem .. ) kan bare sige at det sq godt nok ikke er en forening jeg ønsker at smide mine penge i
  Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 18:30   #4
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Hvem er ladk?
Du har ikke prøvet at taste ladk.dk ?
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 19:20   #5
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
jeg er en af dem med knap så positive holdninger til LAFS som efter min bedste overbevisning har mere travlt med at være private aktøre end at varetage medlemmernes tarv (og den står helt for egen regning )
Det er noget af det jeg før har hørt. At LAFS skulle være "anden aktør" ved jeg dog ikke noget om. Er det noget du kan oplyse mig nærmere om, evt. linke til?
Personligt står jeg helst udenfor LAFS, som en udenforstående interesseorganisation, men jeg er jo ikke enerådende i foreningen, og der er nogle der mener LAFS er Guds gave til fleksjobberne, blandt andet fordi de skulle sidde med ved regeringsforhandlinger etc.
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 22:45   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Nej, har aldrig googlet ladk.dk...

Det har jeg så nu, LA (landsforeningen af arbejdsledige), kendte den ikke.

Tak for det!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 23:00   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af isteen Se meddelelser
Det er noget af det jeg før har hørt. At LAFS skulle være "anden aktør" ved jeg dog ikke noget om. Er det noget du kan oplyse mig nærmere om, evt. linke til?
Personligt står jeg helst udenfor LAFS, som en udenforstående interesseorganisation, men jeg er jo ikke enerådende i foreningen, og der er nogle der mener LAFS er Guds gave til fleksjobberne, blandt andet fordi de skulle sidde med ved regeringsforhandlinger etc.

De er ikke med ved regeringsforhandlinger de er høringsberettiget men det behøver jo ikke betyde at nogen gider at høre dem he he ..
og det at de mener at det er nok at varetage tarv for en gruppe flekser men ikke en anden gruppe er for langt ude (ihvertfald når de ikke oplyser om det ved indmeldelses )

Jeg skal finde noget forskelligt til dig men har ingen intentioner om at gå i krig med LAFS jeg syntes de er en skod forening de ved jeg syntes de er en skod forening .. de syntes jeg er en idiot og jeg ved de syntes jeg er en idiot og så er den ikke længere

Så hvad jeg finder af oplysninger til dig sender jeg lige til dig i en pb .. skal lige finde lidt forskelligt frem (og ja også positivt ) men det er altså vigtigt at man inden man bliver en lokalafdeling af dem lige læser deres vedtægter og sætter sig ind i sådanne ting som hvad et kan betyde at snakke negativt om dem

og deres vedtægter for lokalafdelinger er også ret relevante at læse nu kan jeg ikke lige åbne det , men prøv du ...
og held og lykke med det hele hvad enten i gør det på den ene eller den anden måde ...
Nå ikke mere her vender tilbage en af dagene ...

Anden aktør mener jeg de er i det øjeblik de får satspuljemidler og deres hjemmeside henvender sig mere til kommuner og arbejdsgiver end til de flekser der betaler kontingent ..

http://www.lafs.dk/side.php?p_id=57
http://www.lafs.dk/side.php?p_id=90
  Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 23:10   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Hejdien, du er vidunderlig klar i spyttet!

Og tilmed sjov, griner højt!

Dine to sidste linjer giver krystalklar mening!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 23:14   #9
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Så hvad jeg finder af oplysninger til dig sender jeg lige til dig i en pb .. skal lige finde lidt forskelligt frem (og ja også positivt )
Alt i orden. Jeg prøver lige om jeg kan finde ud af at sende dig en pb.
Har lige et par ting jeg gerne vil vende med dig.

Snakkes (forhåbentligt) ved ;-)

Steen
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 01:48   #10
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Da jeg var på " Privat aktør" kursus..kom der efter aftale med stedet, en fra LAFS, hver måned... ( ikke noget "Vi aktører" havde fundet på )

Han fortalte bla bla, om hvor meget De, gjorde for at støtte o.s.v., men når jeg spurgte ind til : eks.vis..Hvad med fleksere på kontanthjælp??

Ja.. så var svaret altid det samme: Vi blander os ikke i politiske spørgsmål!!!

Øehhh.....måske Det er en ok forening, men jeg kan ikke bruge den til noget..og så lægger De.. da altid lige en masse brochurer og indbetalingskort...

Men det er self. bare min oplevelse, måske andre har gode ting at sige.
helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd søges Thomas1981 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 06-07-2012 11:58
Gode råd til fp søges... bettenussen At søge førtidspension 6 22-12-2010 08:35
Gode råd søges ! marbocb Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 05-10-2010 21:18
Gode råd vedr. jobtræning søges.... Yasmin Jeg er kommet i praktik. 4 13-06-2009 13:44
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension