K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2010, 02:21   #11
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Har ikke kendskab til nogen af dem; men har egentlig svært ved at forstå, hvad man skal med LAFS, når man har LADK, der virker mere rummelig og interesse-varetagende.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 10:13   #12
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helle4 Se meddelelser
men når jeg spurgte ind til : eks.vis..Hvad med fleksere på kontanthjælp??
Ja.. så var svaret altid det samme: Vi blander os ikke i politiske spørgsmål!!!
Fleksjobber på kontanthjælp?
Jeg var af den faste overbevisning, at man som fleksjobber aldrig kunne ryge på "lavere indkomst" end fleksydelse (90% af dagpengene). Man kan komme i karantæne hvis man flere gange nægter at tage et job, men hvordan risikerer man at ryge på kontanthjælp?
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 10:35   #13
Andersen23
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2007
Indlæg: 75
Styrke: 18
Andersen23 er ny på vejen
Hvis I laver den forening/klub må du meget gerne kontakte mig ved pb herinde, for jeg bor i Randers og kunne måske være interesseret
Andersen23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 10:45   #14
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersen23 Se meddelelser
Hvis I laver den forening/klub må du meget gerne kontakte mig ved pb herinde, for jeg bor i Randers og kunne måske være interesseret
Skal jeg nok have i baghovedet. Vi har allerede stablet et netværk på benene, som fleksjobbere ret tit mangler. Udover de mennesker jeg har daglig berøring med, er netværket for alle andre fleksjobbere i Randers Kommune. Det henvender sig nok mest til ledige fleksjobbere, men folk i job, kunne måske også have nytte af det.

I den kommende uge er vi nok nået et skridt videre.
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 11:02   #15
Andersen23
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2007
Indlæg: 75
Styrke: 18
Andersen23 er ny på vejen
Jeg er så uheldig at være blevet fyret i torsdag1,5 og det er 2 gang indenfor
1,5 år
Andersen23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 11:05   #16
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersen23 Se meddelelser
Jeg er så uheldig at være blevet fyret i torsdag1,5 og det er 2 gang indenfor
1,5 år
Trist. Jeg blev arbejdsfri i sommers. Jeg tror lige jeg smider dig en privat besked
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 11:06   #17
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
Har ikke kendskab til nogen af dem; men har egentlig svært ved at forstå, hvad man skal med LAFS, når man har LADK, der virker mere rummelig og interesse-varetagende.
Synes bare deres forum lægger op til, at ladk nærmest er uddød
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 12:03   #18
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af isteen Se meddelelser
Synes bare deres forum lægger op til, at ladk nærmest er uddød

LAdk er ikke uddød - men mangler aktive medlemmer der kan og vil gøre noget ved hjemmesiden og foreningsarbejdet. Foreningen -Vi har haft nogle gode år hvor medlemmerne stille og roligt forsvandt da de kom i arbejde - men mon ikke ladk er blevet stærkere via øget medlemstal nu hvor folk stiller sig i kø i jobcentrene.

Har selv været (ganske kort )aktiv i denne forening men måtte trække mig da jeg kom i fleksjob igen - havde ikke overskud mere . - desværre
Men foreningen brænder for deres sag - Har selv været betalende medlem
siden 2003 - trods det at jeg har været i arbejde. Kontingentet er kun 100 kr. pr år - så kan anbefale medlemskab bare for den gode sags skyld.

jeg har været medlem af lafs - men er udmeldt - var kontanthjælps-flekser og fik ingen hjælp - og ingen nedsat kontingent

isteen - med hensyn til kontanthjælp så læs folderen fleksjob - her står reglerne.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 12:27   #19
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
isteen - med hensyn til kontanthjælp så læs folderen fleksjob - her står reglerne.
Jeg har desværre ikke folderen, men forstod det sådan at man som ledig fleksjobber fik ledighedsydelse (og ikke fleksydelse, som jeg fejlagtigt kaldte det tidligere), og det kunne der ikke pilles ved.

Kan du linke til en forklaring på, at fleksjobbere kan smides på kontanthjælp, ville jeg være taknemmelig
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 12:27   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
isteen folk der mister deres sygedagpenge og kommer på kontanthjælp vil når de bliver visiteret til fleks fortsætte på kontanthjælp, dem der er så "heldige" at være gift vil få særlig ledighedsydelse §74i som udgør laveste kontanthjælp sats for folk over 25 UDEN børn (ca 2500 ) folk der har været på kontanthjælp i mange år hvor de har været syge vil også forblive på kontanthjælp og måden at komme væk fra den er at stille sig op i køen af ledige flekser og håbe at man kan få et job i 9 mdr som det kræver at blive berettiget til ledighedsydelse ..

Samtidig ligger flekser på kontanthjælp og køre frem og tilbage mellem to love , når det passer i kommunens kram er del flekser og når det ikke gør så skal de følge kontanthjælpeloven ...

Jeg meldte mig ind i LAFS og gik med i deres bestyrelses arbejde ene og alene for at få fokus på det her emne , desværre måtte jeg hurtigt erkende at der ikke var noget de var mere hammer ligeglade med , det var for kompliceret og for svært at have med at gøre ..

Jeg håber at mange flere vil melde sig ind og bruge siden LADK aktivt så tror jeg godt at den kan blive effektiv igen den er jo hammer dygtige mennesker ..K10 og ladk er for en stor del af tiden i samme båd og vi bruger jo også at henvise mange mennesker herfra dertil når en kontanthjælpsmodtager uden sygdom får forvildet sig herinde...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd søges Thomas1981 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 06-07-2012 11:58
Gode råd til fp søges... bettenussen At søge førtidspension 6 22-12-2010 08:35
Gode råd søges ! marbocb Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 05-10-2010 21:18
Gode råd vedr. jobtræning søges.... Yasmin Jeg er kommet i praktik. 4 13-06-2009 13:44
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension