K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2011, 13:50   #1
Christina♥
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Alder: 54
Indlæg: 36
Styrke: 13
Christina♥ er ny på vejen
Question hvordan kan man være "ikke syg nok"

Jeg har i dag været til samtale hos min sygedagpenge sagsbehandler og vi talte om evt. flexjob, som en løsning da jeg sagde nej tak til at søge førtidspension..

hun ville efter samtalen gå over og spørge flexjob gruppen om jeg kunne komme i betragtning til et flexjob..

hun har lige ringet med beskeden "du er ikke syg nok"

øhh og så spørger jeg bare, hvor syg skal man være og hvem hulen vurdere det?

Det skal siges at jeg har en deform sædeknogle, den ene halvdel er vokset underligt sammen og den anden side "tror" den er et rygsøjle led (den burde været vokset sammen til en del da jeg var færdig med at vokse)
Dette giver mig daglige smerter som løber både op i ryggen og ned i benene..
Christina♥ er ikke logget ind  
Gammel 28-09-2011, 14:10   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
svær situation Christina, hvad siger din egen læge....

Idag skal ens sygdom være stationær og behandlings muligheder udtømte, for at komme i betragtning.
jasch er ikke logget ind  
Gammel 28-09-2011, 14:36   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Det ene øjeblik er førtidspension på tale, og et kort øjeblik derefter er du ikke syg nok til flexjob...

Er det rigtigt forstået?

Det giver jo overhovedet ingen mening, eftersom man jo skal være en hel del mindre arbejdsdygtig for at få fp end for at få flex.
annagw er ikke logget ind  
Gammel 28-09-2011, 14:56   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Flexjob kræver at man har en væsentligt nedsat erhvervsevne... dvs mindst halvdelen..

Men bed om at få lavet en arbejdsprøvning, der kan vise hvad du kan.. og få indhentet relevante papirer.
Pip er ikke logget ind  
Gammel 28-09-2011, 22:50   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Annagw har en poient, jeg også så.

Hvad kan der mangle i din sag?

hvad siger dine lægedokumenter?

Har du fået en afklaring af din arbejdsevne?

Ud fra første indlæg, ser det ud til at de bare vil fratage sygedagpengene, idet der ingen sammenhæng er i, at sagsbehandler forsøger at overtale dig til pension, også at du altså ikke syg nok til et fleksjob!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind  
Gammel 29-09-2011, 09:41   #6
Christina♥
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Alder: 54
Indlæg: 36
Styrke: 13
Christina♥ er ny på vejen
min sitiuation er stationær, der kan ikke gøres noget ved det, reumatalog sagde det med tiden ville blive værre, og at det aldrig kunne laves eller blive bedre da det er en medfødt defekt, der er ingen behandlingsmuligheder.

sagsbehandleren nævnte i går at hun ikke ville sende mig i arbejdsprøvning fordi vi viste hvad jeg kunne??? øøhh nå ved vi det.. hmm

JA, det er rigtigt forstået, at jeg først fik førtidspension "serveret" og dernæst fik nej til flex, men her forstår jeg selt ikke en gruppe som ikke engang har set mig kan sige jeg ikke er syg nok???

(hvorfor har jeg ikke fået en mail om at I har svaret på tråden?
Christina♥ er ikke logget ind  
Gammel 29-09-2011, 10:21   #7
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Kære Christina<3

Du skal søge agtindsigt hos kommunen, så du kan se hvilke oplysninger de har i din sag. Der ligger et link lige til at printe ud; under nyttige links øverst på siden.

Du skal få (hvis du ikke har det) agtindsigt i dine journal hos alle de speciallæger du har været hos.

Husk at alt kommunikation med kommunen foregår på skrift!

Hvis du har været til møde (meget gerne med en bisidder) skriver du et referat med de vigtigste punkter til sb og beder om at få skriftlig tilbagemelding på om du har forstået sb udtagelser korrekt.

Disse tre linjer er altafgørende for af få en pension:

-ikke flere behandlingsmuliger, og disse skal betragtes som udtømte.

- Erhvervsevnen er nedsat/ophørt i ethvert erhverv.

-Tilstanden skal være stationær.


Når du aflevere ansøgning om agtindsigt og andet vigtigt til din sag; møder du personligt op på borgerservice og får en kopi med kvittering på, for det du har afleveret.

og tanker fra
Bella
Bella67 er ikke logget ind  
Gammel 29-09-2011, 10:52   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal insistere på denne arbejdsprøvning.

Du får formodentlig ingen afgørelser uden, fordi din nedsatte/mangel på arbejdsevne, SKAl dokumenteres.

Igen; Sagsbehandler forsøger at får dig i den fælle, hvor du/I ansøger pension.

ved afslag mister du sygedagpengene, og havner på kontanthjælp eller ægtefælleforsørgelse.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind  
Gammel 29-09-2011, 11:09   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg sad engang og talte med en sagsbehandler og hun sagde, at dem der kategorisk har overskud og uden at blinke med øjnene kan afstå muligheden for førtidspension, reelt er stærke og ret ofte kunne indgå i aftaler omkring deltidsarbejde...........

Omvendt sagde hun, at dem der søger førtidspension, lige så ofte kunne indgå i fleks i stedet...

Så pointen hun konkluderede var, at søger man førtidspension, så var der større chancer for fleks, vil man søge fleks og ikke pension, så var chancen større for almen deltidsarbejde...

Så kommunerne har altså en lang række skuffeordninger, hvor de selv sidder og gør sig nogle meninger om borgerne, ud fra hvad borgerne fortæller....

Så ud fra dét, så skulle du måske have stået på hovedet for at få førtidspension, så deres vurdering kunne blive, at du skulle på fleks i stedet
Og at din ærlighed nu har givet bagslag, som betyder yderligere udredning med arbejdsprøvning og længere sagsbehandling, så de kan sikre sig 100% at du ikke høre til en af dem der kan arbejde deltid.

Ofte er det kanske få timer, der kan afgøre om det skal hedde fleks eller deltid.
At de fleste mennesker ikke kan klare sig på deltid økonomisk, er kommunen kolde overfor, sålænge de kan spare på fleks....
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 29-09-2011, 13:52   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Christina♥ Se meddelelser
min sitiuation er stationær, der kan ikke gøres noget ved det, reumatalog sagde det med tiden ville blive værre, og at det aldrig kunne laves eller blive bedre da det er en medfødt defekt, der er ingen behandlingsmuligheder.

sagsbehandleren nævnte i går at hun ikke ville sende mig i arbejdsprøvning fordi vi viste hvad jeg kunne??? øøhh nå ved vi det.. hmm

JA, det er rigtigt forstået, at jeg først fik førtidspension "serveret" og dernæst fik nej til flex, men her forstår jeg selt ikke en gruppe som ikke engang har set mig kan sige jeg ikke er syg nok???

(hvorfor har jeg ikke fået en mail om at I har svaret på tråden?
Hej Christina,

Du skal ind på din profil side af K10 for at ændre dine oplysninger så du får mails når der er kommet indlæg på din tråd. Du skal lige sidde og rode lidt efter det, da det vidst står på en længere række sammen med noget andet.

Hvis din(e) lidelse(r) er stationær(e), så bør kommunen forlænge dine sygedagpenge i fald de står til udløb, ved du hvornår de udløber ?

Bed om akt indsigt i din sag, hvis du er i tvivl om hvorvidt din sagsbehandler har alle dokumenter i din sag. Er du helbredsmæssigt udredt og kan du sendes i arbejdsprøvning iht. de lægelige papirer ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det er billigere at ikke være "reelt enlig" Abraxus Politik og Samfund 5 26-01-2013 16:57
Kan en "moderne" politiker være et godt menneske? Tante Ana Politik og Samfund 1 06-12-2011 22:01
Hvor "fræk" kan man tillade sig at være? lola44 Alt det andet 14 26-03-2011 03:04
Det kræver sku sin "mand" at være sygemeldt Lille mig Spørgsmål ang fleksjob 6 17-09-2010 20:08
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension