K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2012, 16:02   #1
Putte 57
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2012
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 4
Styrke: 0
Putte 57 er ny på vejen
Question Ang. Parkinsonssygdom!!!

Hej
Jeg har pr. 13 - 01 - 2012 fået konstateret Parkinsons. Jeg har lige fået lavet et "Præsentationsblad" hos en jobkonsulent i Faaborg - Midtfyns kommune.
Jeg skal sendes i arbejdsprøvning, men er meget nervøs for hvordan det vil gå. Jeg er meget træt, har mange muskelsmerter, kan ikke skrive så det er letlæselig og har også problemer med at tale. Pillerne har ellers hjulpet mig meget, men min neurolog kan ikke medicinere mig bedre på nyværende tidspunkt, da jeg ellers vil få nogle spastiske bevægelser pga at min "unge alder".
Jeg håber der er nogen herinde som kan vejlede og måske hjælpe mig????
Mvh Putte 57
Putte 57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 16:30   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Hej Putte 57
Velkommen til!
Først og fremmest skal du huske at tage hensyn til dine grænser. Du skal ikke yde mere under end arbejdsprøvning, end du rent faktisk kan holde til. Når du ikke kan klare mere, så går du hjem. Det er bedre, at du møder op, og så går hjem, når det bliver for meget, end at du sygemeldes dig hjemmefra.
Derudover er det vigtigt, at du fører dagbog (se evt. links til sådan på forsiden), som du sender til din sagsbehandler fx en gang om ugen. På den måde kan du dokumentere, hvad du kan holde til, men også hvordan du så har det, når du kommer hjem igen.
Du skriver ikke noget om antallet af timer du skal i arbejdsprøvning, men husk at det antal kommunen sætter, ikke behøver være det antal, du kommer op på - timetallet bliver ofte sat lidt højere, tror jeg, end sagsbehandler forventer man kan klare.
Vigtigste råd er altså: lyt, lyt, lyt til dig selv...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 16:33   #3
Putte 57
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2012
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 4
Styrke: 0
Putte 57 er ny på vejen
Tak Frup!
Det vil jeg lige gå ind og se på.
Putte 57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 15:58   #4
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Hvad siger din neurolog omkring arbejdsprøvning? Jeg overvejer lidt, om det kan være kontraindiceret i dit tilfælde, hvor du har så mange gener og ikke kan medicineres bedre.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 23:33   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du bliver her på din tråd fremover...

Kære Putte 57

fordi der dukker mange spørgsmål op i fremtiden.

Du skal have kendskab til følgende:

http://ofeldt.dk/index.php?id=87 hvis din gang bliver besværet.

Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-10-2012, 14:19   #6
Putte 57
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2012
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 4
Styrke: 0
Putte 57 er ny på vejen
Hej Malofa.
Fandt lige et indslag herinde så jeg kunne se hvad ordet betød - dejligt
Hun har sagde sidste gang jeg var hos hende at jeg skulle sige til hvis jeg ikke kunne magte det. Jeg har også været til neuropsykologisk undersøgelse og begge skrev at jeg aldrig ville kunne varetage et job på fuld tid + det som jeg allerede har skrevet. Lige nu kan hun ikke gøre mere (tror jeg) før jeg har været i arbejdsprøvning for at se hvad jeg kan magte.
Tak for dit svar.
Mvh Lis

Hej Peter.
Også mange tak for dit link. Håber ikke min parkinsson bliver så slem foreløbig - der er mange former for parkinsson. Jeg ryster jo feks ikke - gudskelov.
Mvh Lis
Putte 57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 00:10   #7
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Hej Putte 57 .

Føler virkelig med dig at du har fået Parkinsons .
Kan læse mig frem til at du er i medicinsk behandling og det er godt at pillerne hjælper, kan også læse at din Parkinsons ikke er så slem idet du ikke ryster.
Men ja du har helt ret i der er mange former for parkinsson.
Håber du får den rette hjælp og at din arbejdsprøvning går godt så man kan finde ud af hvad der videre skal ske med dig.


Selv har jeg parkinsson meget tæt inde på livet idet min mor har det , og det er en slem grad hun har idet hun ryster , taber ting , taber mere og mere af hukommelsen , har svært ved at læse og stave ordenligt osv...
Hun er også som du i medicinsk behandling, men da hun også har så mange andre kroniske sygedomme og får en masse medicin til daglig , så kan neurologen desværre ikke gøre mere lige pt.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension