K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2012, 21:51   #1
Merri
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Merri er ny på vejen
Søg førtidspension

Ville høre om der var nogen der ved hvordan man søger førtidspension direkte ved byrådet ??
Merri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2012, 23:19   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Øh det tror jeg da ikke nogen der gør...

Man skriver at vil gerne vi, søge en førtidspension og aflevere den på borgerservice...

Man skal samtidig huske at skrive om det skal være på det foreliggende grundlag eller ej..

Hvorfor vil du søge direkte ved byrådet?
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2012, 23:38   #3
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Hej Merri.

Velkommen hertil , håber du finder råd og hjælp til det du søger.

Hvis der er noget jeg kan hjælpe med, så spørger du bare.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012

Sidst redigeret af Annemette; 27-08-2012 kl. 23:42.
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2012, 23:56   #4
Merri
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Merri er ny på vejen
Jeg vil søge ved byrådet fordi det kan man har prøvet det andet og fik afslag også da jeg ankede men min arbejds evne er på 6-9 timer i ugen og de kan ikke gøre mere ved min ryg og de kan ikke sætte mig på revalidering og uddannelse pga de ikke kan lave en 5 årige plan og fast sætte hvad jeg skal efterfølgende og så er det spild af penge for dem da der alligevel ikke er nogen der vil ha en i flexjob på så få timer og med de mange skåne hensyn der skal taget oven i desværre smiler så derfor
Merri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 02:12   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Joo men uanset hvor du søger den...så vil den altid blive afgjort samme sted...og så er det lige meget om du aflevere den hos borgmesteren eller på borgerservice...

Der er jo en bestemt procedure der går i gang når en borger søger en førtidspension...

Så der vil ikke være forskel på denne gang kontra den sidste gang du søgte...

Selvfølgelig kan du få en anden afgørelse hvis det er sket væsentlige ændringer i din situation siden du søgte sidst...

Så,det var derfor jeg undrede mig over dit spørgsmål...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 06:55   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg ku' forestille mig, at det handler om, at der i pensionsloven står, at "kommunalbestyrelsen skal behandle .........." og "Kommunalbestyrelsen kan påbegynde .........".

Men Merri, kommunalbestyrelsen/byrådet har uddelegeret disse opgaver til jobcentrene, så hvis du afleverer en pensionsansøgning til byrådet, så vil de simpelthen sende den videre til jobcenteret.

" § 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan påbegynde en sag eller træffe afgørelse om tilkendelse af førtidspension til en person, der ikke selv har rettet henvendelse herom.

§ 18. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.
"

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=142132
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 10:30   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Merri,

Med 6-9 timer i en arbejdsprøvning får du næppe en pension.

Fra januar 2013 kan du måske komme i et udviklings forløb som forhåbentlig er noget bedre afklaringsmæssigt i forhold til idag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 11:04   #8
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Hej Merri.

Er det dig søde?

Knus Annemette fra skoliose foreningen.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 14:45   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Merri,

Med 6-9 timer i en arbejdsprøvning får du næppe en pension.

Fra januar 2013 kan du måske komme i et udviklings forløb som forhåbentlig er noget bedre afklaringsmæssigt i forhold til idag.
er enig det bliver meget svært med 6-9 timer
så hedder det fleks i dag og især efter den 1.1.2013

samt hvad er begrundelsen for du ikke bliver indstillet på en §18
en §17 er næsten dømt afslag på forhånd, med op til 9 timer

om du kan få et job, er desværre irrelevant
især når man snakker om fleks helt ned til 2 timer om ugen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 17:44   #10
Merri
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Merri er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Annemette Se meddelelser
Hej Merri.

Er det dig søde?

Knus Annemette fra skoliose foreningen.
Ja smiler det er mig
Merri er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension