K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2016, 03:45   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De aktivitetsparate burde slet ikke komme ind under denne 225 timers regel...

De høre helt enkelt ikke hjemme der....netop fordi kommunerne allerede har vurderet at der er alt muligt andet i vejen for at de bare kan gå ud og få et job...

Der er kun en grund til at de skal ind under denne regel...og det er at de skal spare flest mulige penge på kontanthjælpen..

Den der med at hvis man nu bare genere eller pisker nok på borgerne ja så kommer de nok i arbejde....ja den holder ikke...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 11:08   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Den der 225 timers regel, betyder det at kontanthjælpsmodtagerne skal arbejde 5-6 uger (a 37 timer om ugen), eller hvad?
Så vidt jeg kan forstå, så behøver timerne ikke at være samlet på 5-6 uger, de skal bare være indenfor et år.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
3: ville det ikke kunne spænde ben for en arbejdsprøvning, hvis vedkommende lige skal arbejde nogen timer i lønnet arbejde, mit i forløbet? o.O
Den dér ville kunne blive til gode argumenter i klagesager.

Klage over arbejdsprøvning: kommunen skærer i min kh hvis jeg ikke arbejder 225 timer om året, derfor har jeg fundet et job som avisbud, som opfylder kommunens krav. Nu vil kommunen have mig i arb.prøvning, og de vil have at jeg udnytter hele min arbejdsevne i denne afprøvning.
Dette kan kun lade sig gøre hvis jeg siger mit arbejde op, men så vil jeg jo have udsigt til senere, at blive beskåret i min kh såfremt jeg ikke bliver tilkendt førtidspension efter arb.prøvningen.
Jeg finder det ikke rimeligt, at kommunen på den måde tvinger mig til, at opsige et job, som de selv har forlangt at jeg skulle finde.

Hvis arb.prøvningen så ikke fører til anden ydelse end kh, og kommunen igen forlanger 225 timers arbejde pr. år, kommer denne:
Klage over krav om 225 timers arbejde: Efter krav fra kommunen havde jeg fundet et job som avisbud, som levede op til kommunens krav om 225 timers arbejde pr. år, jeg var rigtig glad for at få dette job da der er langt mellem den slags job her i området.
I forb. med en arb.prøvning pålagde kommunen mig, at opsige mit job, så jeg kunne udnytte hele min arbejdsevne i arb.prøvningen.
Efter endt arb.prøvning er jeg stadig på kh, og nu har kommunen igen krævet, at jeg skal arbejde 225 timer pr. år.
Jeg har kontaktet min tidligere arb.giver, men de vil ikke ansætte mig igen, fordi jeg sidste gang sagde op med kort varsel (p.g.a. arb.prøvningen).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 11:50   #13
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
DF: Vi satser på, at kommunerne freder syge arbejdsløse

Selvom ikke-jobparate kontanthjælpsmodtagere også er omfattet af kravet om 225 timers arbejde, vil det ikke ramme de syge - for kommunerne skal nok lave den rigtige vurdering og fritage dem, lyder det fra Dansk Folkeparti.
http://www.avisen.dk/df-vi-satser-pa...ar_356093.aspx

Citat:
"Fuldstændigt vanvittigt": Krav om 225 timers arbejde rammer også ikke-jobparate
Citat:
Ifølge aftalen skal kommunen i hver enkelt sag konkret vurdere, om kontanthjælpsmodtagerens arbejdsevne er for begrænset til at kunne leve op til kravet.

- Men det bliver meget svært for dem at lave den slags skøn. Vi risikerer, at der vil være markant forskel mellem kommunernes vurderinger, siger Bent Greve.
http://www.avisen.dk/fuldstaendigt-v...jd_355956.aspx

Det er et råddent æg, de har lagt der. Og igen må man konstatere, at enten er df ikke på de svages side, eller også aner de ikke, hvad der sker ude i kommunerne, når lovene skal omsættes til praksis. 225-timers reglen kan risikere at ende i lige så stor kaos, som forsørgerpligten for ikke-gifte gjorde det. Og de svage betaler prisen...

Mht. at samle de 225 timer samme, så kunne en mulighed være at melde sig hos et vikarbureau. Jeg har selv været sendt ud i arbejde gennem dem. På den ene side er det er stressende ikke at vide om og hvornår, der er arbejde. De kan ringe til én kl 6 om morgenen, om man kan stå hos en arbejdsgiver 20 km væk inden kl 7. Har man ingen bil eller er enlig forsørger med begrænsede pasningsmuligheder, kan dét godt være svært, også selvom man gerne vil. På den anden side har jeg haft utroligt gode oplevelser både med arbejdspladser, der var glade for, jeg kom og hjalp dem og med et vikarbureau, der hjalp og beskyttede mig, da jeg den eneste gang ramlede ind i en ekstrem dårlig arbejdsgiver...

Et andet problem med 225-timers reglen er, at handikappede, der har skånebehov eller stiller specielle krav til jobbet og arbejdspladsens indrettelse (fx en kørestolsbruger), får svært ved at samle timerne sammen. Og jeg tror også et vikarbureau ville få svært ved at hjælpe der...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 12:37   #14
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg kommer forresten ikke selv til den åbne høring, MEN jeg skriver med en der gør, og hun tager nogen spørgsmål "med" for mig
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 19:43   #15
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Den der 225 timers regel, betyder det at kontanthjælpsmodtagerne skal arbejde 5-6 uger (a 37 timer om ugen), eller hvad?
Tæller aktivering ikke med?
Godt spørgsmål, jeg har f.eks lige været i 4 ugers "aktivering" mandag til fredag fra 8:00 til 15:24 dut.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 20:13   #16
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Ifølge lovforslaget og udkast til lovforslaget SKAL de 225 timer være lønnet arbejde.
Så aktivering tæller ikke med.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 21:22   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Aj da, sikke noget HØ! Både med 225 timers regel, og endnu en omgang ''hvornår er man reelt enlig''....................underligt det skal være så svært at stykke nogle brugbare regler ud, der også giver mening for den enkelte.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2016, 11:34   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Så starter høringen

Følg med her nu http://www.ft.dk/webtv/video/20151/beu/tv.3131.aspx

Kan iøvrigt ses senere på folketingskanalen kl. 17.30
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 11:43   #19
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Så starter høringen

Følg med her nu http://www.ft.dk/webtv/video/20151/beu/tv.3131.aspx

Kan iøvrigt ses senere på folketingskanalen kl. 17.30
Fik ikke nået at se det

Håber jeg kan nå at se det senere i dag

http://www.ft.dk/webTV/TV_kanalen_folketinget.aspx

Uge 8
Fredag den 26. februar 2016

18:00
Åbent samråd i Beskæftigelsesudvalget om den arbejdsmæssige situation for personer, der rammes af kontanthjælpsloftet og 225-timersreglen afholdt 26-02-2016 (genudsendelse)

19:30
Møde i Europaudvalget afholdt 26-02-2016 (genudsendelse)

22:30
Åbent samråd i Beskæftigelsesudvalget om den arbejdsmæssige situation for personer, der rammes af kontanthjælpsloftet og 225-timersreglen afholdt 26-02-2016 (genudsendelse)
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 16:15   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm du kan da bare se det på det link jeg lagde http://www.ft.dk/webtv/video/20151/beu/tv.3131.aspx

Her virker linket fint og man kan se hele høringen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension