K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2011, 09:15   #1
oceania1020
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
oceania1020 er ny på vejen
Anmodning om førtidspension

Hej Alle

Jeg vil lige hører om der er nogen der kan give mig et godt råd? Om hvordan jeg skal gribe det an, når jeg gerne vil søge førtidspension.
Jeg er 56 år og sygemeldt fleksjobber (20 timer). Jeg gået helt ned efter jeg havde et puljejob, som jeg afsluttede i marts-11. Jeg har været sygemeldt siden(ledig), jeg har en svær depression+diverse andre skavanker så som dårlige ben og slidegigt. Jeg går til Psykiater en gang om ugen og til min egen læge. Min egen læge er enige med mig i at førtidspension er en god ide da jeg er slidt op både psykisk og fysisk. Men hvor skal jeg begynde?
oceania1020 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 10:08   #2
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Hej

Det jo din sb som tager stilling til om du skal indstilles til fp på §18 ud fra de oplysninger der foreligger fra div. læger og psykiatere.

Hvad siger din sb?

Har du fået udarbejdet en resurseprofil?
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 10:39   #3
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Du kan også vælge at søge førtidspension §17 på det foreliggende grundlag, så skal kommunen tage beslutning på 3 mdr og får du afslag såp skal der stå i afgørelsen hvad kommunen mener at du kan varetage af job/ muligheder for at blive selvforsørgende så hvis du er sikker på at dine papirer er i orden så er det måske en mulighed ?
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 11:54   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helle Smith Se meddelelser
Du kan også vælge at søge førtidspension §17 på det foreliggende grundlag, så skal kommunen tage beslutning på 3 mdr og får du afslag såp skal der stå i afgørelsen hvad kommunen mener at du kan varetage af job/ muligheder for at blive selvforsørgende så hvis du er sikker på at dine papirer er i orden så er det måske en mulighed ?
skal der stå i afgørelsen hvad kommunen mener at du kan varetage af job/ muligheder for at blive selvforsørgende

ikke hvis de mener der er behandlingsmuligheder
for selvom der ikke må være behandlingsmuligheder til fleks
så skal ens arbejdsevne være ubetydelig til FP i alle fag

men havde i hverfald indkaldt til en samtale om førtidspension
alså en indstilling på en §18

en §17 skal være den sidste udvej, hvis kommunen absolut ikke vil hører om FP. En anden grund som jeg selv søgte på, var at kommunen ikke vil give mig et svar på hvad der manglede.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 14:17   #5
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af oceania1020 Se meddelelser
Hej Alle

Jeg vil lige hører om der er nogen der kan give mig et godt råd? Om hvordan jeg skal gribe det an, når jeg gerne vil søge førtidspension.
Jeg er 56 år og sygemeldt fleksjobber (20 timer). Jeg gået helt ned efter jeg havde et puljejob, som jeg afsluttede i marts-11. Jeg har været sygemeldt siden(ledig), jeg har en svær depression+diverse andre skavanker så som dårlige ben og slidegigt. Jeg går til Psykiater en gang om ugen og til min egen læge. Min egen læge er enige med mig i at førtidspension er en god ide da jeg er slidt op både psykisk og fysisk. Men hvor skal jeg begynde?
Da du er ledig/sygemeldt fleksjobber, og derfor SKAL følges op med rimelige mellemrum, så fortsæt med at være sygemeldt - før eller siden vil kommunen se på din sag, og se om det bærer hen mod pension eller om du fortsat skal være fleksjobber.

Lige nu er du sygemeldt, og så vidt jeg forstår på dit korte indlæg, så er du gået ned med en alvorlig depression - er der behandlingsmuligheder for dèn depression, så vil man end ikke se på pensionsmuligheder for dig - lige nu.

Alle behandlingsmuligheder SKAL være udelukket, også ved nye sygdomme/tilstande opstået efter fleksjobbevillingen - og da du går hos en psykiatiker og modtager behandling, så er det muligvis ikke helt udelukket endnu, at du med tiden atter bliver i stand til at varetage et andet fleksjob.

Du får intet ud af at søge pension selv - så længe du er under behandling og der er mulighed for forbedring af din depression. Så det bedste du kan gøre ved opfølglingssamtalerne hos kommunen, er at lufte tankerne om en pension, også fordi dine andre sygdomme (dem du blev visiteret på) muligvis er forværret siden.

Hvad siger din psykiatiker, om din depression? Og hvad er formålet med behandlingen?
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 09:15   #6
oceania1020
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
oceania1020 er ny på vejen
Cool

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Da du er ledig/sygemeldt fleksjobber, og derfor SKAL følges op med rimelige mellemrum, så fortsæt med at være sygemeldt - før eller siden vil kommunen se på din sag, og se om det bærer hen mod pension eller om du fortsat skal være fleksjobber.

Lige nu er du sygemeldt, og så vidt jeg forstår på dit korte indlæg, så er du gået ned med en alvorlig depression - er der behandlingsmuligheder for dèn depression, så vil man end ikke se på pensionsmuligheder for dig - lige nu.

Alle behandlingsmuligheder SKAL være udelukket, også ved nye sygdomme/tilstande opstået efter fleksjobbevillingen - og da du går hos en psykiatiker og modtager behandling, så er det muligvis ikke helt udelukket endnu, at du med tiden atter bliver i stand til at varetage et andet fleksjob.

Du får intet ud af at søge pension selv - så længe du er under behandling og der er mulighed for forbedring af din depression. Så det bedste du kan gøre ved opfølglingssamtalerne hos kommunen, er at lufte tankerne om en pension, også fordi dine andre sygdomme (dem du blev visiteret på) muligvis er forværret siden.

Hvad siger din psykiatiker, om din depression? Og hvad er formålet med behandlingen?
Jeg har overhoved ikke været indkaldt til nogle samtaler med kommunen, eller med sb siden jeg blev sygemeldt i marts-11
oceania1020 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 09:18   #7
oceania1020
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
oceania1020 er ny på vejen
Jeg har overhovedet ikke været indkaldt til nogen form for samtaler hverken med sb eller nogen anden fra kommunen, siden jeg blev sygemeldt i marts-11!!!!!!
oceania1020 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 09:25   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis det var mig
så havde jeg indkaldt til et møde med din sagsbehandler og din jobkonsulent

du skal dog regne med det bliver en længere sag, da du jo stadig er under behandling
din egen læge har desværre ikke mieget og sige omkring pension
min læge har sagt jeg skulle have pension siden 2009
men alle bahandlingsmuligheder skal være udtømte og din arbejdsevne skal være vurderet til ubetydelig. Det betyder du sikket også skal i en ny arbejdsprøvning igen, for hvis du stadig kan arbejde 12.5 time om ugen, så hedder det i hvertfald stadig fleks

men som sagt kontakt din sagsbehandler og jobkonsulent
på dit jobcenter

når du har snakket med dem, først her kan vi give dig nogle gode råd
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 09:30   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør afvendte, da du er igang med behandling.

Og jo længere tid det varer, lyder til at være en fordel, da du helst skal være uden behandlingsmuligheder for at blive tilkendt pension.

Når din speciallæge ikke mener at der bliver mere at gøre, som kan forbedre din ARBEJDSEVNE, er det her du skal tage kontakt, rykke for at få din sag igang.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 10:13   #10
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af oceania1020 Se meddelelser
Jeg har overhovedet ikke været indkaldt til nogen form for samtaler hverken med sb eller nogen anden fra kommunen, siden jeg blev sygemeldt i marts-11!!!!!!
Normalt skal du følges op ved en sygemelding, men en opfølgning af en sag kan også godt være en mail eller en telefonsamtale. Måske har kommunen lige ringet og forhørt sig om, hvordan det går lige nu - og fået at vide at du stadigvæk er under behandling (altså sygemeldt). Forholder det sig sådan, så er der ingen grund til at indkalde dig til et personligt fremmøde - da man først kan se hvor det hele bærer hen, når behandlingen er afsluttet.


Hvad mener din psykiatiker? Måske kan din psykiatiker udtale sig om din tilstand nu og i fremtiden - kan din depression behandles, sådan at du kan passe et fleksjob i fremtiden, eller er din depression sådan mere kronisk og gør at du ikke i fremtiden bliver stærk nok til et andet fleksjob eller stærk nok til at klare en ny arbejdsprøvning - måske den behandling du modtager nu, kun er, for at forbedre din funktionsevne og ikke din arbejdsevne, som jo også kan være ekstra nedsat hvis de sygdomme/tilstande du er fleksvisiteret på, er forværret.

Men jeg syntes da, det er fair nok, at ville vide lidt besked fra kommunen - så prøv at kontakte din jobkonsulent og se om du kan få lidt fut i kommunen. Kommunen bør enten følge dig op, som sygemeldt hver 8` uge (mener jeg det er) eller få indhentet nye lægelige oplysninger, om din depression og om dine andre sygdomme er forværret siden fleksjobbevillingen.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anmodning til Folketingets Præsidium om at behandle klage over vildledende oplysninge Maybe Lægekonsulenternes Rolle 7 26-02-2012 18:37
Anmodning om velbegrundet skift af sagsbehandler papegøjenX Alt det andet 9 14-04-2011 15:04
Anmodning om deltagelse i Sociale Grupper isteen Hjælp til Forum Brug 6 03-04-2011 13:25
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Anmodning om afgørelse på flexjob nemesi Spørgsmål ang fleksjob 3 07-09-2009 20:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension