K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2012, 21:26   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Når man kommer over i noget for-revalidering, så ja så har man samme ydelse som før... Men det er kun kr. øre der her menes, ikke ret og pligt, det ændrer sig. Så accepterer man forrevalidering, så accepterer man også stop af sygedagpenge
Hvornår tænker du på her, at sygedagpenge skal stoppes, er det i forlængelsen af i stk. 1 i § 27 i sygedagpengeloven?

Jeg synes ikke bare, de kan stoppe uden at finde ud af, hvad den vedkommende skal efter en forrevalidering... Det plejer vel at være revalidering derefter eller...??

Det er blevet klart skrevet tydeligt i loven nu, at stop af en ydelse skal partshøres, før den stoppes... Så det må være uanset hvad... (sådan opfatter jeg det)
Kan ikke helt huske, hvor det står, men det blev skrevet ind for omkring 1-2 år siden - paragraffen forbindes med forvaltingsloven § 19. Mener det var ombudsmanden der var indover en sag, der gjorde at de måtte skrive det ind.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 21:33   #12
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Fra lov om en aktiv socialpolitik § 46 "Aktiviteter, som revalidenden gennemfører, før det erhvervsmæssige sigte er afklaret, kaldes forrevalidering. Det er aktiviteter med et erhvervsmodnende eller afklarende sigte for revalidenden." Altså her er det brugt til at finde ud af om der var berettigelse til fleks

Fra lov om en aktiv social politik § 53: "Revalidenden har kun ret til revalideringsydelsen, hvis den pågældende følger jobplanen. Så hvis der i jobplanen har stået noget med ordinært job, så klapper fælden desværre... (ved jo ikke hvad der har stået)

Link her
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 21:43   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Fra lov om en aktiv socialpolitik § 46 "Aktiviteter, som revalidenden gennemfører, før det erhvervsmæssige sigte er afklaret, kaldes forrevalidering. Det er aktiviteter med et erhvervsmodnende eller afklarende sigte for revalidenden." Altså her er det brugt til at finde ud af om der var berettigelse til fleks

Link her
Når Bianca var på sygedagpenge kan jeg forestille mig det var efter forlængelsen, hvor der skulle være virksomhedspraktik - passer med hendes historie.... Ved godt sygedagpenge er en kortvarig ydelse. Men stop af ydelsen og afgørelse derpå burde have været der, hvis de har "glemt det"...
Måske kunne hun f.eks. have fortsat til den anden forlængelse f.eks. § 27 stk. 1 nr. 4 - vurdering om fleksjob eller førtidspension.... Men nu kender jeg jo ikke hele hendes historie.

Jeg selv var så ikke selv på sygedagpenge dengang for flere år siden, og i forrevalideringen snakkede man allerede om målet var fleksjob. Kom så på revalideringsydelse, hvor jeg skulle vurderes hvor mange timer, jeg kunne klare osv... Og så direkte derfra til et fleksjob.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 21:48   #14
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hvis man skriver f.eks. nedenstående, så er der partshørt og aftalt videre: (kun et eksempel)

"... Det er aftalt med XY at på baggrund af helbredsoplysninger skal der iværksættes et videre forløb for at afklare fremtidig tilknytning til arbejdsmarkedet. Det er derfor aftalt at der der dato-et-eller-andet iværksættes et revalideringsforløb som skal sigte på førnævnte..."

Med den formulering er der som sagt varslet stop, partshørt og undersøgt fremtidsmuligheder i et hug, og konstateret at det er et for-revaliderings forløb...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 01:28   #15
bianca
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
bianca er ny på vejen
Tak for alle jeres svar. Jeg startede i virksomhedspraktik i dec. 08 mens jeg var på sygedagpenge. Min daværende socialrådgiver kontaktede mig fordi hun ville sige, at jeg skulle på revalideringsydelse da jeg havde fået sygedagpenge i næsten 1 år. Januar 09 overgår jeg så til revalideringsydelse og fortsætter min virksomhedspraktik. Der bliver så lavet en ny handlingsplan og nu hedder det arbejdsprøvning med henblik på tilkendelse af fleksjob, da jeg ikke kan klare et arbejde på ordinære vilkår. De skal blot finde ud af, hvor mange timer jeg kan holde til og dermed hvor mange timer mit fleksjob skal lyde på. Ja, jeg fik et fleksjobbevis da jeg fik det tilkendt i dec. 09. Men da jeg ikke kunne klare 37 timer ugentligt i min arbejdsprøvning så skulle jeg overgå til kontanthjælp. Man skulle i en arbejdsprøvning kunne klare 37 timer indtil man var tilkendt fleksjob på x antal timer...Og det forstår jeg INTET af
bianca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 02:12   #16
bianca
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
bianca er ny på vejen
Ps. Jeg glemte forøvrigt noget MEGET vigtigt. Jeg arbejdede 37 timer men havde også sygedage. Min arbejdstid hed man - fredag - 9.30 - 17.30. Min jobkonsulent stoppede mig i den virksomhed jeg var i arbejdsprøvning hos, da de gentagne gange blev ved med, at sige, at der nok blev et fleksjob til mig, men alligevel udskød det og så blev jobkonsulenten og jeg enige om, at jeg skulle stoppe der efter, at have været der i 1 år, da hun fornemmede de udnyttede gratis arbejdskraft. Derefter var jeg 14 dage et andet sted 20 timer ugentligt. Det var de sygedage jeg havde som gjorde, at kommunen ikke mente jeg opfyldte reglerne om bevarelse af revalideringsydelse, da jeg skulle være på arbejdet 37 timer ugentligt selvom jeg var syg af og til.
Min jobkonsulent blev ved med, at forlænge mig dernede hver 3 måned fordi arbejdsgiver lovede guld og grønne skove om at der nok blev plads til mig om x antal måneder, men det skete så aldrig.
bianca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 11:00   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør klage over de misforhold der er i din sag!

Feks at du er sat på ravalideringsydelse, trods at det var kommunen bekendt at du ALDRIG ville blive istand til at arbejde i ordinært arbejde, men at det netop var hensigten at du skulle i fleksjob.

Husk dokumentation, bilagsliste med henvisning i klagen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan det være rigtigt? tumnus Alt det andet 2 26-06-2012 18:25
Kan det være rigtigt? Tullepigen90 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-09-2011 22:52
kan det være rigtigt nikkoshadow Alt det andet 8 27-07-2010 21:53
kan det være rigtigt Gunell Alt det andet 2 08-01-2010 15:44
Kan det være rigtigt? Virginia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 24-09-2008 23:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension