K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2011, 03:12   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Overvej nøje de oplysninger du henter fra Medicin.dk

Dette skriver jeg, fordi flg. artikel i Information d.d. netop fremhæver noget meget centralt,nemlig:

Citat:
Medicin.dk er imidlertid ejet af Lægemiddelindustriforeningen, som er medicinproducenternes sammenslutning
Citat:
Lederen af Institut for Rationel Farmakoterapi ved Lægemiddelsstyrelsen, Steffen Thirstrup, mener, at der er en potentiel interessekonflikt, når det er medicinproducenterne, der betaler for opdateringen af informationerne om bivirkninger på deres egne produkter:

»Det er problematisk, at informationsudbyderen ene og alene er ejet af Lægemiddelindustriforeningen,« siger han.
Citat:
Tidligere udgav Lægeforeningen bogen ‘Den lille grønne’, hvor de praktiserende læger kunne slå bivirkninger op. Men i 2003 oprettede man i stedet medicin.dk i samarbejde med industrien. Men Lægeforeningen trak sig ud i 2010, og i dag køres og finansieres medicin.dk alene af Lægemiddelindustriforeningen.
Citat:
Ifølge formand for foreningen Læger Uden Sponsor, så er det en utopi at tro, at industrien, lægerne og patienterne har de samme interesser:

»Man fremstiller det altid som om, man har en fælles interesse i at skabe bedre lægemidler til patienterne. Men hovedinteressen for industrien er nu engang at skabe størst mulig omsætning, så det er et pseudointeressefællesskab. Og det er bestemt ikke altid i patienters interesse at få mere medicin. Det ser vi jo i det her tilfælde,« siger Inga Marie Lunde.
Citat:
Selv om både iagttagere og de involverede selv altså synes, det ville være bedre, hvis Lægemiddelsstyrelsen stod for medicin.dk, så er det ikke noget, der umiddelbart ligger i kortene. Formentlig, fordi det koster mange millioner om året at drive redaktionen:

»Der har ikke været noget ønske fra ministeriets eller regionernes side om at stå for det. Formentlig fordi de tænker, at det kører fint uden at man bruger så mange offentlige penge på det,« siger Yves Sales fra Lægeforeningen.

Sundhedsminister Bertel Haarder (V) ønsker ikke at svare på, hvorfor medicin.dk ikke drives for offentlige midler, men i en mail til Information skriver han, at:

»Jeg har gjort medicin.dk opmærksom på, at jeg finder det yderst vigtigt, at medicin.dk er opdateret med nyeste og seneste viden, herunder bivirkninger.«
Mine fremhævninger.

Og fra faktaboksen fremgår flg.:

Citat:
I 2010 trak Lægeforeningen sig fra samarbejdet, ifølge Lægeforeningen på grund af ’uoverensstemmelser’.

Siden da er medicin.dk alene blevet drevet og finansieret af firmaet Dansk Lægemiddelinformation, som er et datterselskab til Lægemiddelindustriforeningen.
Medicin.dk består af de to undersider min.medicin.dk, som er til borgerne og pro.medicin.dk, som er til læger og andre professionelle.
Så sidder jeg og tænker: gud ved hvilke uoverenstemmelser det var.

Kilde: http://www.information.dk/269628
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 30-05-2011 kl. 03:15. Årsag: Mangler faktaboks
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 09:53   #2
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Tak for INFO !

Netop i min sag hvor bivirkninger udviklede sig så voldsomt og pludselig blev diagnosticeret som sygdom - er det ret interessant !
Måske regnestykket :
1 bivirkning + 1 bivirkning + 2 bivirkninger = 4 sygdomme !!!!

Jeg er fortsat sikker på at medicinalindustrien med god grund burde hænges op på regningen på alle de tandskader ( der uden min tvivl) er opstået på grund af bivirkninger og andre mærkelige sammenhænge !

fra
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 10:01   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Vibbe.

Selv tak. Har du evt. søgt om nogle i udlandet har fået en sag igennem ang. tandskader afstedkommet af den medicin du har taget?

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 10:22   #4
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Hejsa !

Jeg er så småt igang - men eftersom min sag ligger i pensionsudvalget - og nogen har givet mig "mundkurv" på - så har jeg valgt at "gå lidt stille med dørene" lige for tiden !

Min tandlæge er meget opsat på at hjælpe mig til at få "skovlen under" genesen af mine problemer - og han er slet ikke i tvivl om årsag / virkning / behandling ! Når pensionssagen er afsluttet - når jeg igen kan bide i et stykke rugbrød ( februar 2012 ) - så ruller vi ud med al det materiale vi har samlet . Og så må vi se.
Afgrunden mellem neurologer - odontologer og medicinalindustrien er en ordentlig mundfuld - og med min sag sætter jeg mig jo lige i brændpunktet for aktuel forskning - mine erfaringer går jo bare direkte imod en stor del af den forskning som medicinalindustrien betaler bl.a. Tandlægehøjskolerne for at lave !!!!! Og så har vi hele balladen samlet ét sted !!!!
Men bare det at jeg har 11 forskellige neurologer - 3 psykiatere - 2 hjernekirurger - 3 øjenlæger - 3 ørenæsehalslæger - 2 kæbekirurger - 4 psykologer - 2 reumatologer - 3 tandlæger og 5 professorer i odontologi der alle siger noget forskelligt er jo interessant - deres fastholdelse af grotesk medicinering var den samme men af vidt forskellige årsager !!!!!!!! Og oveni : klarer jeg mig bedre uden medicin end med nu hvor jeg får lavet mit bid !!!!!
Tja - jeg har ikke tænkt mig at min historie bare skal samle støv - er igang med at skrive den
fra Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 11:58   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
vibbe, din "sag" er så grotesk, hvad andet kan jeg sige

Håber inderligt at du har overskuddet til at gå videre og stå fast og frem med historien, ud over at det kræver mod, sæføli

-og tak for info, gunvor -godt at se at du følger med i denne "debat" (viden er magt!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 12:19   #6
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Hejsa Buster
Tak for opbakningen
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 16:51   #7
Kelle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2010
Lokation: Lidt forskellige steder, men altid Jylland - så vidt jeg husker. :)
Indlæg: 35
Styrke: 14
Kelle er ny på vejen
Jeg fik abilify og fik selvmordstanker og angst (led i forvejen af angst, men slet ikke i så høj grad!) ... det var først senere at jeg læste andetsteds end på medicin.dk, at det var bivirkninger af medicinen. Der stod også andre ting bl.a. pludselig uforklarig død. Hmmm...
Kelle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Helsingør Jobcenter henter hjælp til kommunikation hos borgerne buster Politik og Samfund 0 15-02-2011 21:11
Nye oplysninger Forsyg Alt det andet 4 29-03-2009 02:08
UPS - forkerte oplysninger!! Kathrine At søge førtidspension 9 28-01-2009 20:18
Oplysninger i sag ? LV. Alt det andet 1 22-11-2007 14:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension