K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2010, 12:42   #1
spritta
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2010
Lokation: Gribskov
Indlæg: 12
Styrke: 15
spritta er ny på vejen
Thumbs down Fleksforløb i kompetenceCenter.

Jeg er ny her og først ved at lære at finde rundt!
Men jeg er fleksjobber på tredie år med to job bag mig, været ledig i 6 måneder og er nu blevt indkaldt til fleksforløb i kompetenceCenter.
Jeg har været der tre gange og syntes det er komplet spild af tid og penge.
Det er ikke noget program/plan, vi må ikke være negative så får vi en løftet pegefinger af en alt for uerfaren, ung dame, som vi kunne være mor til. sidder i et lokale der har et indeklima der vi bliver dårlige af osv. osv.
Vi får hele tiden at høre: vi skal være der`så længe vi ikke er i arbejde,
uanset manglende indhold samt nedværdigende behandling.

Er der nogen af jer der har et par forslag til hvordan dette forløb kan gøres tåleligt (eller ophører) hvad som helst, da mit blodtryk næsten ikke kan klare mere. Tak,
spritta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 13:00   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Der har tidligere været noget herinde omkring indeklima, som skal være af en vis standard for at være egnet/tilladt som lokal til undervisning..
jeg skal se om jeg kan finde noget.. er lidt eller meget træt så måske når der at komme nogle af de andre til, som lige kan lidt mere omkring emnet.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 13:30   #3
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Prøv at få det rart med de andre kursister

Jeg har også været på latterlige kurser... men det blev helt hyggeligt - vi var jo alle i samme båd, og kunne faktisk hjælpe hinanden... meget mere end alle konsulenterne.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 14:17   #4
spritta
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2010
Lokation: Gribskov
Indlæg: 12
Styrke: 15
spritta er ny på vejen
Ja, det giver jeg dig ret i, men problemet er at vi bliver stoppet når vi kommer til at tale godt sammen. Det eneste vi har lavet til nu er: set hvordan underviseren syntes et CV skal opstilles og laves (vi kan /har alle et CV) det er da spild af recurser!!!!!!
Men tak.

Sidst redigeret af spritta; 06-04-2010 kl. 14:20.
spritta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 14:27   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Jeg ville oplyse kommunen og undervisere om, at jeg løbende dokumenterer forløbet på skrift, tale, billeder osv. til en senere klage!

Endvidere ville jeg undersøge om der er hold i formodningerne om dårligt indeklima...

Selvfølgelig skal man IKKE finde sig i disse latterlige kassetænkende anbringelser...

Held og lykke med kurset
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 14:45   #6
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Fortæl din fleksjobsagsbehandler om hvad der sker eller ikke sker på det kursus...
Det er muligt de ikke er klar over det, og det kunne nok være interessant nok for dem at vide, de har sikkert bedre ting at bruge deres penge på.
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 17:49   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har engang sagt til en jobkonsulent at det var et kursus jeg havde været på var tidspilde ,vilket man ikk kan gøre noget ved da det er komunnen der vælger samarbejdspartner....
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 18:14   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Synes også det er urimeligt at sætte dig på en lignende kursus 3 gange...
Har selv prøvet det engang for mange år siden. Jeg skulle også bare lære og skrive ansøgning, selvom jeg sagtens kunne....

Du kan klage over tilbudet om netop den aktivering, du bliver sendt ud til. Faktisk var det webmasteren, som sætte linket ind et sted i en anden tråd. Jeg har fundet den.

Her står, at man kan klage over det tilbud, man bliver sendt ud i.
Du kan vælge at skrive en klage og skrive deri, at hvis de ikke vil ændre deres afgørelse, så bør de sende den til beskæftigelsesnævnet. Link:
http://www.ams.dk/Ams/Vejviser-for-b...uligheder.aspx

Et uddrag fra linket:
Du kan klage over jobcenterets afgørelser. Det kan være, hvis jobcentret giver et tilbud om aktivering, som du ikke synes er rimeligt. Eller hvis jobcenteret giver afslag på et tilbud om aktivering, som du ønsker at deltage i. Du kan også klage over, at du er blevet henvist til en anden aktør, der skal varetage beskæftigelsesindsatsen.

Det bør meningen, at de skal opkvalificere dig, ikke lade dig sidde på en stol og drikke kaffe.... du ved nok...

Sidst redigeret af curls; 06-04-2010 kl. 18:17.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 23:19   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
fandt tråden

Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
Der har tidligere været noget herinde omkring indeklima, som skal være af en vis standard for at være egnet/tilladt som lokal til undervisning..
jeg skal se om jeg kan finde noget.. er lidt eller meget træt så måske når der at komme nogle af de andre til, som lige kan lidt mere omkring emnet.
her er den tråd som tidligere har skrevet noget om indeklima.. prøv at læse den og se om der er noget du kan bruge

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ight=indeklima
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 23:59   #10
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Fortæl din fleksjobsagsbehandler om hvad der sker eller ikke sker på det kursus...
Det er muligt de ikke er klar over det, og det kunne nok være interessant nok for dem at vide, de har sikkert bedre ting at bruge deres penge på.
Mener dit svar er farvet... -nu da jeg ved du er sagsbehandler!

Eller Du tror/ved måske ikke, at flertallet på disse kurser udelukkende bliver placeret dèr, fordi kommunen får større refusion fra staten ???
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension