K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2013, 23:43   #1
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
sygemelding

Er der nogen der ved om man kan blive sygemeldt på kontanthjælp uden sin læge?
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 09:49   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du kan altid sygemelde dig men kommunen vil hurtig bede din læge om en udtagelse, så nej det kan man ikke.

Hvorfor vil du ikke have hjælp af din læge?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 11:10   #3
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
sygemelding

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
du kan altid sygemelde dig men kommunen vil hurtig bede din læge om en udtagelse, så nej det kan man ikke.

Hvorfor vil du ikke have hjælp af din læge?
Fordi at når jeg blir rigtig syg vil min læge ikke hjælpe mig.. hun siger at fordi det ikke er en ny sygdom men bare det jeg fejler der går amok et stykke tid så kan hun ikke sygemelde mig....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 11:37   #4
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
FibroMcs jeg ville finde en anden læge. Det lyder mærkeligt at hun ikke kan sygemelde dig. Det kan da godt være at det er Din almindelige sygdom" som gør dig syg men du er syg
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 12:21   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
FibroMcs jeg ville finde en anden læge. Det lyder mærkeligt at hun ikke kan sygemelde dig. Det kan da godt være at det er Din almindelige sygdom" som gør dig syg men du er syg
Også min tanke.

Og når man slås med kommunen betyder det rigtig meget, at man har en læge man kan stole på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 20:07   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det lyder som vrøvl... inden vrøvler din læge, eller også har denne ikke fattet at man som borger i det syge sysm kan komme ud for at det er nødvendigt at blive sygemeldt fra den aktivitet kommunen har sent en ud i selv om at man allerede er langtidssygemeldt.

Faktisk er det endda helt normalt, jeg måtte også sygemeldes for det samme flere gange, for nøjagtigt de samme ting, fordi det ikke accepteres at borgeren siger, og når systemet så vurdere man kan mere end man rent faktisk kan, ja så er det altså nødvendigt at få lægen til at slå fast at man altså ikke kan/skal det systemet umiddelbart vurdere man kan.

Så inden må du forklare din læge at den første langtidssygemelding IKKE freder dig fra div aktiviteter kommunen nu kan hitte på du skal, men at det er nødvendigt at blive sygemeldt fra hver enkelte lille bitte ting, hver gang kommunen sender dig ud i tingen (selv om det er en ting du er blevet sygemeldt fra 30 gange tidligere) altså hvis du er for syg til at deltage naturligvis *ss*

Eller også må du skifte læge... er du i et lægehus behøver du ikke direkte skifte, for du er registret som hørende til lægehuset (og ikke til en enkelt læge, det er kun på lægehusets computere der står en bestemt læge, men det tvinger dig ikke til at benytte den læge, der er frit lægevalg ) så der er det nok bare at bede om tid hos en af de andre, og den potte er ude.

Er du ved en enkeltmans praksis er du desværre nød til direkte at skifte.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 23:12   #7
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Er i et lægehus men desværre er den anden læge der er der ikke bedre tværtigmod, havde hende til min første konsultation havde ventet 1 mån på at komme til og dagen før jeg skulle derop havde jeg modtaget et brev om aktivering, jeg skulle så til lægen pga uforklarlige smerter i mit ben, og samtalen med hende gik fint lige indtil hun spurgte mig hvad jeg lavede og jeg fortalte at jeg var på kontanthjælp, så blev hun stram i betrækket og spurgte mig med en meget sur stemme, Hvornår skal du aktivere..?? Øh svarede jeg har fået et brev igår.. Og uden mere sagde hun bare, Jeg kan altså ikke sygemelde dig, det kan du ikke få mig til, jeg sygemelder ikke bare folk der skal aktiveres og sådan fortsatte hun til sidst rejse jeg mig bare og sagde farvel og gik orkede ikke at skulle bryde hendes tanke mønster, jeg ville egentlig bare have en henvisning til nogen der kunne kigge på mit ben... Så nej hun er ikke bedre....

Men finder det også underligt at jeg åbenbart som den eneste borger i dk ikke kan sygemeldes.. har aldrig i mit liv været sygemeldt ud over 1 mån før min termin pga konstante plukveer.. Så at hun opfører sig somom jeg har ringet hver uge og bedt om en sygemelding ja.. who knows..?
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2013, 01:50   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske der findes andre læger end lige de to i det ene lægehus....

Det kan godt være man skal tage længere hver gang man skal til læge....men det er godt givet ud når du skal være i dette system...der er det simpelthen nødvendigt med en god læge som støtter en...

Det kan lyde som om du har en af de læger som egentlig gerne ville være økonom i stedet for læge....og som tænker mere på samfundsøkonomien end på sine patienter...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2013, 14:02   #9
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
læge

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Måske der findes andre læger end lige de to i det ene lægehus....

Det kan godt være man skal tage længere hver gang man skal til læge....men det er godt givet ud når du skal være i dette system...der er det simpelthen nødvendigt med en god læge som støtter en...

Det kan lyde som om du har en af de læger som egentlig gerne ville være økonom i stedet for læge....og som tænker mere på samfundsøkonomien end på sine patienter...
Sidder inde på borger.dk og forsøger at skifte læge det er selvfølgelig nede nem id men prøver igen senere...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2013, 18:43   #10
flexmania
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2013
Indlæg: 59
Styrke: 12
flexmania er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Fordi at når jeg blir rigtig syg vil min læge ikke hjælpe mig.. hun siger at fordi det ikke er en ny sygdom men bare det jeg fejler der går amok et stykke tid så kan hun ikke sygemelde mig....
Der mener jeg at du trygt kan sygemelde dig, og kommunen må så bede lægen om dokumentation... jeg går ud fra at din læge er enig med dig i at det er en sygdom selvom den er kronisk.

Selv er jeg så heldig at mion læge der skal jeg ikke soge mere end pip, så står jeg med en sygemelding... ønsker nogen mere, udfylder hun gernelægeerklæring på anmodning fra kommunen.

Lægeerklæring og sygemelding er to forskellige ting... en sygemelding bør af en læge accepteres så længe der er sygdom til grund for fraværet.
flexmania er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny sygemelding jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 23 27-10-2013 10:22
Sygemelding under sygemelding Susanne2412 Alt det andet 16 08-12-2010 20:53
Sygemelding under sygedagpenge Miz Alt det andet 2 12-11-2010 12:10
Sygemelding rose Dit og Dat 7 29-01-2010 23:29
Sygemelding itte Alt det andet 5 21-05-2009 11:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension