K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2014, 11:16   #1
Emanuel1960
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Emanuel1960 er ny på vejen
Hvad gør jeg?

Hej Venner

Jeg blev fejlbehandlet i 2007, en blodprop i hjertet, mistede halvdelen af min pumpefunktion.
Jeg har haft type 1 diabetes siden jeg var 11 år og har efterhånden de fleste følgevirkninger. Før 2007 havde jeg alm. godt arbejde og ingen arbejdsmæssige problemer (Salgschef for mindre virksomhed).

Læge/sygestatus:
Min praktiserende læge har 4 gange lavet en status til kommunen hvor han siger at jeg kan arbejde 3-4 timer om dagen.
2 Speciallæger har lavet en udredning der siger at jeg ikke kan arbejde på fuldtid.
Psykiatrisk hospital har lavet en status på at den medicin jeg får, gør mig træt og vedligeholder en depression og kan ikke forventes at arbejde mere end 3-4 timer pr. dag.
Kommunes psykiater har accepteret at jeg ikke kan arbejde mere en 3-4 timer pr. dag.
Min Diabetes læge (hospitalet) har lavet fleres status rapporter hvor han siger at mit energi niveau ikke bliver bedre ved en bedre regulering af diabetes og at jeg må forvente at kun kunne arbejde 3-4 timer pr. dag
Alt sammen på kommunes foranledning

Firmat har haft mig ansat lige siden på halvtid mens jeg har været halvtid sygemeldt (den tid jeg kunne og selv betalt for den resterende tid) og forsøgt at få en afklaring.
Firmaet vil gerne lade mig fortsætte på halvtid / fleksjob men nu skal jeg i arbejds-prøvning i 3 mdr. i et andet firma (da jeg har familierelation i mit nuværende job) og det forstår jeg ikke!

Hvad gør jeg?
Emanuel1960 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 11:41   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Emanuel1960

Hvad gør du?

Du bliver her på din tråd fremover, der dukker mange spørgsmål op i fremtiden.

Dit navn tyder på at du er over 40 år? Bekræft!

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Du skal forstå kommunen er ikke interesseret i hverken hvordan du har det eller dine diagnoser, men udelukkende din arbejdsevne.

Nu søger du aktindsigt ved alle 100%, læger, speciallæger, hospitaler og kommunen.

Læger/hospitaler.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Du skal vide alt og forstå alt, hvad andre skriver om dig. Det bliver dit første skridt, som skal igangsættes omgående.

Du skal undersøge om din kommune har ansat en Borgerrådgiver, på kommunens hjemmeside.

Du skal i samarbejde med din arbejdsgiver, omgående, udfærdige et stykke papir på hvad firmaet har gjort, ned til mindste detalje, for at fastholde dig i dit job, inden for de sidste 12 måneder. Haster!

Fastholdelsesfleksjob

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

http://www.k10.dk/showthread.php?t=31204

Fleksjob. (som du ikke selv kan ansøge om. Kommunen afgøre om du tilhører målgruppen)

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...else/fleksjob/

Dit første skridt bliver, at få dokumenteret det korrekte i begrundelsen at du ikke kan arbejdsprøves ved nuværende arbejdsgiver, med den begrundelse som er anført af kommunen.

Her må andre hjælpe til!

Alle gør alt for at fastholde borgerne i job, men her kører kommunen arbejdsgiver træt ved at kræve at du forlader arbejdsstedet gennem længere til andet sted.

TÅBELIGT!

Alt imellem dig og kommunen foregår fremover på skrift, aldrig små telefonsamtaler.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 25-11-2014 kl. 11:46.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 11:51   #3
Emanuel1960
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Emanuel1960 er ny på vejen
Hey
Bekræfter hermed at jeg er over 40 :-)
Emanuel1960 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 11:58   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det kan absolut også være en fordel for dig at blive afprøvet i et ikke-familie relateret firma. Det kan din forstående arbejdsgiver sikkert også fint acceptere. Lad ikke dette være en hindring for dig. Rigtig held og lykke.
Har du en §56 aftale? Som diabetiker gennem mange år, er dette ofte en god ide.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 12:01   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er normalt man bliver afklaret i mindst et andet firma, tror du skal være heldig, hvis de vil nøjes med en afklaring
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 12:11   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nu skal vi lige holde fokus...

Det drejer sig om fastholdelsesfleksjob i første omgang.

Med refusion til arbejdsgiver efter nye specifikke lønforhandling imellem arbejdstager og arbejdsgiver.

Via delvis sygemelding, betaling for de timer arbejdsgiver modtager, refusion på ressourceforløbsydelse til arbejdsgiver, etc og borgeren kan vedblive med ansættelse i samme firma, uanset familieforhold, uden etxtern arbejdsprøvninger i flertal = adskillige måneder eller halve eller hele år, med mulighed for fyring da ledelse køre træt i det tidskrævende forløb hvor tillægges rundbordssamtaler, som ikke ændre på diagnosernes alvorlig begrænsninger for den syge ansatte.

Men det forudsætter, at alle de sociale vedligeholdsbeviser er opfyldt inden for de sidste 12 måneder.

Denne ordning kan køre i mange år. Revurderes hvert 2det år.Let og uden de store problemer.

Det må være målet i denne sag.

Nu skal spørgeren ikke skræmmes, fordi hvad tror I at ledelsen i spørgerens arbejdsplads mener om at undvære en god medarbejder, som man ønsker fortsat ansat, gennem flere måneder skal undværes i muligvis flere arbejdsprøvninger.

Derefter med følgende rundbordssamtaler, som tager tid fra ledelsen.

Spørgeren skal naturligvis have hjælp til at blive ved samme arbejdsgiver, som ikke nødvendigvis udmunder i en arbejdsprøvning.

http://www.cabiweb.dk/fastholdelsesf...-fastholdelse/

5. Fastholdelsesplan

"Hvis en medarbejder forventer at være syg mere end otte uger, kan medarbejderen bede dig om at få lagt en fastholdelsesplan. Som leder kan du også selv tage initiativ til sammen med medarbejderen at tage hul på planen.

Den skal indgå i jobcentres vurdering af forløbet, og bliver derfor en plan, der inddrager virksomheden tæt. Den kan fx. indeholde aftaler om følgende: - gradvis tilbagevenden - ændrede arbejdsopgaver i en periode - behov for særlige hjælpemidler.
"

Det kunne være den unge sclerose ramte mand, som jeg har hjulpet gennem 1 år, som nu er i samme job, med nye lønforhandlinger, og på nedsat tid i et fastholdelsesfleksjob uden at forlade firmaet i flere måneder, som helt sikkert ville koste en fyreseddel, hvis en eller anden Goggelette igangsatte en extern arbejdsprøvning. Med refusion til firmaet på ressourceforløbsydelse.

Så arbejdet må blive, at SB vågner op og ser andre muligheder end flere måneders extern arbejdsprøvning, med en mulig kørt træt ledelse, familie eller ej, med en fyring, som yderste konsekvens for spørgeren.


"Det kan absolut også være en fordel for dig at blive afprøvet i et ikke-familie relateret firma. Det kan din forstående arbejdsgiver sikkert også fint acceptere." Hvilken virkelighed befinder du dig i, Stampe?

http://www.gigtforeningen.dk/et+godt...bejde/fleksjob

Vurderinger og arbejdsprøvninger forud for fleksjob

Kommunen kan bevilge dig fleksjob, hvis du ikke modtager førtidspension og ikke kan opnå eller fastholde et arbejde på normale vilkår. Der skal være dokumentation for, at din arbejdsevne anses for varigt og væsentligt begrænset.

Du kan først få bevilget et fleksjob, når du har afprøvet alle relevante tilbud, der har til formål at bringe eller fastholde dig i arbejde. Jobcentret skal vurdere, om din arbejdsevne kan udvikles ved f.eks. at omplacere dig på arbejdspladsen eller omskole dig. Desuden skal det vurderes, om din nedsatte arbejdsevne kan støttes med arbejdsredskaber mv.

Denne regel gælder dog ikke i de tilfælde, hvor der tydeligvis ikke er noget formål med at afprøve beskæftigelsestilbud forud for visitationen. Dette vurderer jobcentret.


Med andre ord, er det ikke nødvendigt med en extern arbejdsprøvning.

SB har besluttet at det skal du!

Enten pga af chikane eller uvidenhed om de muligheder der findes herunder om Jobcentret vurdere om hvad alle lægerne skriver og vurdere at du kun kan arbejde xxx antal timer grundet dine diagnoser. Om du har dine diagnoser eller sclerose er vel det samme?

Sagsbehandleren er helt åbenlyst ikke sig bevidst om konsekvensen af sine beslutninger om krav om extern arbejdsprøvning. Utilstedeligt.


Hold FOKUS.



Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 25-11-2014 kl. 13:40.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension