K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2014, 08:45   #1
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Praktikforløb/afklaring

Jeg er ledig flexjobber og mangler bare en afklaring på hvor mange timer jeg magter..(jeg selv mener 8-10 timer om ugen) men det kommer jo an på en prøve og her er det at det hele "kikser" den første praktikplads gik ud på 9 timer om ugen, men fik først kontrakt underskrevet efter 10 dage (må de det)
anyway praktikforløbet holdt ikke da mine skånehensyn ikke bliv overholdt, så vi sb mig bisidder og støttekontaktperson holdt et møde hvor vi alle gik tilfredse derfra, det vil sige jeg skulle starte blødt op med få timer og mine skåne hensyn skulle overholdes, nu bliv jeg ringet op af den 3 jobkonsulent, som har et tilbud om et praktikforløb, var til møde med personen, og fik at vide at jeg skulle starte om en uge, gik derfra uden kontrakt og underskrev heller ikke noget...kommer så hjem og tænker der er noget meget bekendt over dette her, endnu en sb som ikke har læst mine papier, idet der bliver sagt at der er et godt socialt netværk og der arb, man i hold..(noget jeg bare ikke kan) her er lige mine diagnoser...

(F60.6 Ængstelig-Undvigende (evasiv) personlighedsforstyrrelse/ socialfobi/ panikangst/ og nedsat funktionsevne i højre skulder)

Alt dette er jeg helt rundt på gulvet over...jeg har taget kontakt til sb og spørger ind til div ting jeg er usikker på, men jeg tror ikke det løser noget, for mig virker det som om der er panik med at få mig sat på en hylde hvor de ikke kommer ud i at skulle betale når der er gået 18 mån, for så er det jo kommune der skal hoste op, men igen jeg vil jo bare ha et job hvor jeg trives....

Nogle der har foreslag heller har prøvet noget der ligner...
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 09:29   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Du har desværre ret i flere pkt.

Sb skal nå at få dig afsat i år, og vi nærmere os december. Ny resultatkontrakter

Sb er jobkonsulenter ikke socialrådgiver , og de ser fremad,
De mener at du nok kan presses til at yde lidt mere, lidt hurtigere og vil blive ved med at presse dig.

Kom selv med et bud, har du en interesse eller lign, da du kender dig selv bedre end en tilfældig sb. Og hold fast i dine skånehensyn ingen andre gør det.

Hold dig fra handel/omsorgs/børneinstitutioner, børn er kontaktsøgende og med tunge løft.

Men måske intern service/post i en stor virksomhed/ lokal museum/ bibliotek
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 10:32   #3
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
god morgen

da du jo ikke har fået svar på dine spørgsmål fra sb om hvordan dine skånehensyn(,som selvfølgelig er beskrevet i dine papirer ikk?,), skal blive overholdt i praktikken, så skal du straks og SKRIFTLIGT, kontakte sb igen, og udbede dig svar om..

hvordan dine skånehensyn kan tilgodeses i praktikken. samtidig kan du jo gøre opmærksom på at du meget gerne starter i praktik, men at dine skånehensyn skal overholdes, da det er afgørende for at praktikken bliver en succes for dig.

og hvis du får et vævende(ubrueligt) svar, ville jeg straks kontakte min læge og spørge om vedk, kan hjælpe dig, eller skrive til jobcenterchefen og spørge om det er normal praksis at man sendes i praktik hvor ens skånehensyn fra start bliver overtrådt.

der er ikke meget fidus i at beskrive og dokumentere skånehensyn hvis de alligevel ikke bliver overholdt.

krydser fingre for dig
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 13:00   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg tænker at selv om de andre arbejder samme og i hold kunne der måske være opgaver du selvstæntigt kunne udføre .

Mange gange gælder det jo bare om at finde nogle opgaver du kan klare inde i en næsten tilfældig virksomhed ,hvor du kan blive afprøvet.

Selv ser jeg selv på arbejdsprøvningen som et nødventigt onde der skal overstås og helst så smertefrit som muligt.

som en anden siger du skal selv sørege for at skånehendsyn overholdes
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2014, 08:19   #5
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Du har desværre ret i flere pkt.

Sb skal nå at få dig afsat i år, og vi nærmere os december. Ny resultatkontrakter

Sb er jobkonsulenter ikke socialrådgiver , og de ser fremad,
De mener at du nok kan presses til at yde lidt mere, lidt hurtigere og vil blive ved med at presse dig.

Kom selv med et bud, har du en interesse eller lign, da du kender dig selv bedre end en tilfældig sb. Og hold fast i dine skånehensyn ingen andre gør det.

Hold dig fra handel/omsorgs/børneinstitutioner, børn er kontaktsøgende og med tunge løft.

Men måske intern service/post i en stor virksomhed/ lokal museum/ bibliotek
Ja, det er det sjove ved det hele, nemlig at jeg har kommet med mine bud og kommer osse der hen hvor jeg godt kunne tænke mig at arb, men ryger ind i "flokken" af nyttearbejder hvad jeg ikke skal ifølge aftale, magter ikke den "hovedbanegård" men som du siger jeg skal nok afsættet i år koster hvad det vil..oker bare snart ikke mere..min psyke er ikke så stærk..

Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
god morgen

da du jo ikke har fået svar på dine spørgsmål fra sb om hvordan dine skånehensyn(,som selvfølgelig er beskrevet i dine papirer ikk?,), skal blive overholdt i praktikken, så skal du straks og SKRIFTLIGT, kontakte sb igen, og udbede dig svar om..

hvordan dine skånehensyn kan tilgodeses i praktikken. samtidig kan du jo gøre opmærksom på at du meget gerne starter i praktik, men at dine skånehensyn skal overholdes, da det er afgørende for at praktikken bliver en succes for dig.

og hvis du får et vævende(ubrueligt) svar, ville jeg straks kontakte min læge og spørge om vedk, kan hjælpe dig, eller skrive til jobcenterchefen og spørge om det er normal praksis at man sendes i praktik hvor ens skånehensyn fra start bliver overtrådt.

der er ikke meget fidus i at beskrive og dokumentere skånehensyn hvis de alligevel ikke bliver overholdt.

krydser fingre for dig
vh sortepigen
Jeg afvente svar fra jobkonsulent, men tror ikke kontrakten kan nås inden jeg skal møde op på jobbet, men jeg må jo heller ikke starte hvis der ikke forlægger en kontrakt heller hvad....

Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg tænker at selv om de andre arbejder samme og i hold kunne der måske være opgaver du selvstæntigt kunne udføre .

Mange gange gælder det jo bare om at finde nogle opgaver du kan klare inde i en næsten tilfældig virksomhed ,hvor du kan blive afprøvet.

Selv ser jeg selv på arbejdsprøvningen som et nødventigt onde der skal overstås og helst så smertefrit som muligt.

som en anden siger du skal selv sørege for at skånehendsyn overholdes
Rigtigt jeg har på møde med sb aftalt at jeg kommer til at gå for mig selv for det meste, her kommer der så et problem jobbet er ude i det fri og vi kører ud fra mødestedet i "flok" men hvad sker der når jeg skal gå, jeg er jo ikke der i så mange timer som de andre og er noget væk fra mødestedet hvor min cykle står, og da det ikke er de samme steder vi/jeg arb, kan jeg ikke møde op der...alt i alt panik fra jobkonsulenten...panikken rammer osse mig, synes det er dårligt planlagt, jeg er til faste rammer og kan ikke fungere faste gøremål, dette ved sb godt...men ak
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2014, 09:59   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør SKRIFTLIG anmode om at aftalen/jobplanen, hvor dine skånebehov samt timer, opstart oa., står i en kontrakt som du og arbejdsgiver underskriver, INDEN OPSTART.

Brug evt din fagforening, men vendt med at starte, indtil dine forhold er iorden!(gør sagsbehandler opmærksom på dette, og henvis til tidligere forløb, som begrundelse):

Du har krav på, at dette bringes iorden!
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2014, 11:05   #7
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du bør SKRIFTLIG anmode om at aftalen/jobplanen, hvor dine skånebehov samt timer, opstart oa., står i en kontrakt som du og arbejdsgiver underskriver, INDEN OPSTART.

Brug evt din fagforening, men vendt med at starte, indtil dine forhold er iorden!(gør sagsbehandler opmærksom på dette, og henvis til tidligere forløb, som begrundelse):

Du har krav på, at dette bringes iorden!
Nu er jeg ikke i fagforening, og dette her forløb er med afklaring på hvor mange timer jeg kan arb, der bliver talt om der ikke er kontrakt fordi det er virksomshedscenter??? aner ikke hvad de taler om hjælp..
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2014, 11:57   #8
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg tænker også at der skal være mulighed for at kunne tage hjem, hvis man ikke kan mere en dag - det vil der jo heller ikke være mulighed for - du må holde fast i at du ikke skal være afhængig af at køre med nogen for at komme hjem.

pas rigtig godt på dig selv - og dine skånehensyn
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2014, 12:03   #9
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Der hedder vel en jobplan for
Hvad skal afprøves , hvor, hvorlænge og hvordan

Afprøves du i det grønne område , er det så nok eller skal du også afprøves indenfor andre fag..... For så er det uden ende.
Så husk at det skal være realistisk og få afklaret alle dine spørgsmål inden hos sb, bare for at så er det nedskrevet og du vil bedre kunne forholde dig til det, istedet for de svævende muligheder. Det er bedre at vide hvad man skal fremfor uvished( det er altid stressende at starte på noget nyt)
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2014, 07:37   #10
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Der hedder vel en jobplan for
Hvad skal afprøves , hvor, hvorlænge og hvordan

Afprøves du i det grønne område , er det så nok eller skal du også afprøves indenfor andre fag..... For så er det uden ende.
Så husk at det skal være realistisk og få afklaret alle dine spørgsmål inden hos sb, bare for at så er det nedskrevet og du vil bedre kunne forholde dig til det, istedet for de svævende muligheder. Det er bedre at vide hvad man skal fremfor uvished( det er altid stressende at starte på noget nyt)
Nu er det kun det grønne område, og går ud fra det er i 3 mån , da jeg ikke ved hvor mange timer jeg kan klare, er det det der skal afklares..

ps, skal til møde snart nogle herinde der kender til VIRKSOMSHEDSCENTER for sb siger at man ikke laver kontrakt sådan et sted ?????
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension