K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2014, 09:30   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Danmark på overførelse.

Vi har haft de stærk fordrejede DR udsendelser, hvor vi overværede gentagne ulovlige møder på kommunen, med især enlige mødre.

Hvor alle incl Ombudsmanden efterfølgende kritiserede stort set alle udsendelser, som indeholdt mange ulovligheder.

Vi Har beskrevet den situation her: "Angiv din nabo"
http://www.k10.dk/showthread.php?t=25393

K10 fik bla fjernet muligheden for at indsende fotodokumentation, bla af enlige mødre, som www.borger.dk sammen med "Udbetaling Danmark" opfordrede borgerne til i de "Anonyme anmeldelser"

Senere viste det sig, at alle udsendelser vise et fordrejet billede af virkeligheden, hvilket DR skal have kritik for.

Nu kommer der så en ny udsendelsesrækker, startende onsdag den 19.nov 2014 kl 2100 hvor vi følger nogle mennesker på offentlig ydelser.

Mon det også her bliver en fortsættelse af jagten på mennesker, som sidst?


Vi ved det ikke.


Blok på bistand (1:4)

Hvem er de danskere, der lever af offentlige ydelser? I fire måneder har vi fulgt livet i et socialt boligbyggeri i Holbæk. Vi møder den enlige mor Anita, der klarer sig for 60 kr. om dagen, samt det unge par, Patrick og Rikke, der står uden tag over hovedet efter at have mistet kontanthjælpen.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-11-2014, 10:39   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
"Blok på bistand" vs "Angiv din nabo"

Kære Jacob Mollerup, DR`s Ombudsmand

Jeg har oprettet denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=31162 hvor jeg gør opmærksom på den nye udsendelses "Blok på bistand" onsdag den 19.nov kl 2100, om mennesker på overførelsesindkomst, fra det offentlige.

Der er en henvisning til en anden tråd "Angiv din nabo" http://www.k10.dk/showthread.php?t=25393 hvor forløbet beskriver DR`s udsendelsesrække om "Anonym anmeldelse" hovedsaglig af enlige mødre.

Stort set alle de udsendelser, hvor vi bla følger kommunernes kontrolgrupper, som har mange ulovlige ønsker for bedre at kunne "fange" sociale bedragere, bliver efterfølgende kritiseret af Folketingets Ombudsmand.

I samme anledning fik jeg personligt fjernet punktet i den anonyme anmeldelses blanket, hvor www.borger.dk opfordrede i blanketten, borgerne til at medsende fotodokumentation af medborgere, som man nu engang havde mistanke om socialt bedrageri. Det er også beskrevet i det sidste link, som jeg håber du vil læse igennem.

Dette kun til din information, hvis det viser sig, at DR`s nye udsendelse på DR1, onsdag kl 21, "Blok på bistand" viser sig at være endnu en hetz imod mennesker som er syge eller arbejdsløse. Håber at DR har lært noget af den sidste noget fordrejede udsendelsesrække om anonym anmeldelse, især af enlige mødre.

Jeg der ikke er jurist, kunne blot konstatere, at kort tid inde i de udsendelser, kunne selv jeg konstatere at de møder hvor DR var til stede, foregik der ulovligheder, som journalisterne ikke fangede, grundet manglende viden og forberedelse.

Det var ikke DR værdigt på daværende tidspunkt. Håber, at "Blok på bistand" bliver noget mere professionelt bearbejdet.

Fortsat god dag.

Med venlig hilsen

Peter

CC.: Offentliggørelse på http://www.k10.dk/showthread.php?t=31162
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-11-2014, 14:33   #3
JHOL
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-08 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
JHOL er ny på vejen
Hvorfor besøger de ikke en blok ell. noget byggeri hvor disse bor:

http://denkorteavis.dk/2014/ikke-ves...elpsmodtagere/

Underligt det altid er Karina, Robert og andre etniske danskere der skal punkes og udstilles, men man tør vel ikke gå tæt på de andre, bange for øretæver måske?
JHOL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2014, 14:45   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Venligt svar fra Jacob Mollerup, DR

Kære Peter Hansen,

Tak for din mail. Som du måske husker skrev jeg denne klumme i fjor: http://www.dr.dk/OmDR/Lytternes_og_s...0207155730.htm

(Bør læses )

Jeg følger den nye serien fra starten og ser frem til dine kommentarer.

Tak og mvh

Jacob Mollerup, DR.

Hilsen Peter

PS. Her ser vi et eksempel på en venlig og professionel kommunikation imellem voksne mennesker, som mange kunne drage nytte af.

Det hele bliver lettere og behageligt.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-11-2014, 19:56   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af JHOL Se meddelelser
Hvorfor besøger de ikke en blok ell. noget byggeri hvor disse bor:

http://denkorteavis.dk/2014/ikke-ves...elpsmodtagere/

Underligt det altid er Karina, Robert og andre etniske danskere der skal punkes og udstilles, men man tør vel ikke gå tæt på de andre, bange for øretæver måske?
Her skal det ihvertfald ikke debatteres....se ...reglerne

Ang det program Blok på bistand....det bliver spændende at se...og dog...

Mine forventninger til DR kan ligge på et meget lille sted hvad det angår...at få et velafbalanceret program fra dem..

Du (Peter) har selv nævnt et af de programmer....aktion socialbedrageri....hvor man udelukkende kørte ren chikane på folk på overførselsindkomst...

Et andet program der kan nævnes i den forbindelse...er feks Farvelfærd som kørte på DR2...

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/09/22/164024.htm

Et program som ene og alene havde den præmis at de deltagende SKULLE spare penge på velfærden....

Oplægget lå helt fast...det er og vil være nødvendigt at spare penge på velfærden....

Grunden er...og her er der ingen debat...der er ikke penge til vores velfærd som vi kender den nu....

De deltager som var med...ja de viste virkelig hvor compliante de fleste danskere er...

I hele serien var der en....en mand på 76 år...som var non-compliant...og han nægtede simpelthen at gå ind på den præmis at der ikke kunne findes penge til den velfærd som vi gerne vil have andre steder...

At man ikke stopper huller i lovgivningen for skattely....at man køber fuldstændige unyttige militærfly for gud ved hvor mange milliarder....køber toge som ikke virke til milliarder osv osv osv osv....ja det er faktisk ganske uhyggeligt hvor mange steder man vil kunne spare utroligt mange penge...steder som overhovedet ikke er til debat og som man nægter at snakke om...

Men det havde DR besluttet på forhånd at sådan må man ikke tænke....for de ville have at folk skulle spare på velfærden...

Den ene mand som afslog og som ikke ville spare da han mente at der sagtens kunne findes penge andre steder...ja han blev bedt for åben skærm om at forlade "fællesskabet" og blev efterladt på en tilfældig parkeringsplads....så man tydeligt kunne se at han stod der "helt alene" og uden for "fællesskabet"...

Vi skulle jo tydeligt kunne se hvad der sker når man ikke "lystre" og er compliant..

Ud fra det jeg har set til DR og deres "måder" og "metoder"....ja der er jeg bestemt ikke særlig optimistisk ang det nye program Blok på bistand...

Public service....tja det skal jeg love for...

Jeg ville sove ganske roligt og højst tænkeligt meget bedre hvis det fortagende...DR....gik neden om og hjem...

De skal virkelig oppe sig hvis de skal få mig med på vognen....for ellers vil jeg heller stå helt alene tilbage på "perronen"....uden for "fællesskabet"...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2014, 14:16   #6
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 629
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Opråd til vores folkevalgte politiker

Så udsendelsen i går, blok på bistand DR, det smertede i mit hjerte at se disse skæbner og børn leve under så kummerlige forhold.

En stor tak til den enlige mor, som havde så meget hjerterum, modsat Holbæk Kommune, at huse den lille familie.

Danmark det kan du ikke være bekendt - Danmark hvorfor behandler du dine mennesker på en sådan inhuman måde?

Blev rigtig vred, da sagsbehandler bekendtgjorde, at der var ingen regler på området

Hvordan kan det være, i en såkaldt retstat, at der er ingen regler på området omkring kontrol af enlige. Det er jo ren bananrepublik

Endnu en tak til den enlige mor
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2014, 15:50   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er jo overordnede regler, men man kan ikke skå op i en manual om man må pudse den andens sko, sove hos hinanden så og så mange gange. Syntes nu også, der blev sagt, at det var det hele billede, der gjorde om man var til gf eller ej. Men indrømmet lettere. hvis man kunne slå de enkelte elementer op.
Jeg syntes det var rigtig synd for den enlige mor, at hun lukkede sit hjem op for familien, der tilsyneladende ikke havde grænser. Det havde også i første omgang været kommunens opgave. Håber inderligt, det var et tv-stunt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2014, 23:30   #8
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Håber inderligt, det var et tv-stunt.
Håbet er jo lysegrønt ... til gengæld skal der nok sidde en enkelt eller to derude bag skærmen og tænke, at det måske kunne være TV-holdet, der anonymt havde anmeldt borgeren, for at se om der ikke kom noget "godt TV" ud af den vinkel ...


Omvendt så nærmest skriger indsatsområdet efter en regelforenkling og retsbestemte enhedsydelser.

En indsatsændring der egentlig grundlæggende er meget enkelt på et overordnet plan, men samtidig en vinkel der synes absolut ikke at have megen politisk opbakning ... om overhovedet nogen.

Der reflekteres lidt over den vinkel bla. her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=30673


Men det er klart, at når kapitalfonde og oligarker som grådige græshopper tilsyneladende plyndre landet med et kapitalflow imod skattely og væsentlige af de tilbageværende værdier også strømmer opad (bla. som: ARBEJDSFRIE indkomster) i værdipyramiden fra de mange til de få, bla. med afsæt i den førte finans- & skattepolitik, SÅ må det naturligvis have den konsekvens, at "fælleskassen" drænes for værdier og dermed som sideeffekt "skriger" efter "reformer" (= besparelser) ift. fx velfærdssamfundets kærneydelser.

Konsekvensen af de såkaldte "reformer" er bla. det vi ser beskrevet i serien: Blok på bistand.


Grækenland, Portugal, Spanien, Italien og fremadrettet måske også Frankrig er modellen "græshopperne" anvender for at dræne et land tom for værdier med et forarmet proletariat på og under grænsen for fattigdom som resultat.

"Græshoppernes" argument er: Vi holder os inden for lovgivningen!

Til det argument må man stille spørgsmålet: Og hvem laver lovene?

Svaret hertil er enkelt: Det gør de nyttige idioter i de lovgivende forsamlinger på national og EU plan, og ikke helt utænkeligt "inspireret" af de "grå eminencer".


Så derfor, vil I have RIGTIGE reformer, så stem de nuværende nyttige idioter arbejdsløse og stem nogle nye tillidsmænd og kvinder ind ved næstkommende folketings-, kommunal-, regions- og EU-valg.

De nye skal måles på, at de arbejder på en konsekvenspolitik, der bevirker en demokratisering af værdierne og en afmontering af den såkaldte "vækst-økonomi", der grundlæggende har en slagside til fordel for de arbejdsfrie indkomster og optræder kontraproduktiv ift. klodens miljø og ressourcer.


Dovne Olsen fx kan evt. blive pauseklovn på landsdækkende TV ... han ville med sin metier sikkert passe fint ind på DR-RAMASJANG efter ophør af dagens udsendelser :-)

Den Rene Løkke kan evt. blive et festlig indslag i de lokale egnsspil, med en rolle som Bigfoot :-)

Og Helle kan kunsten som taskenspiller, der kan få fællesværdier til at forsvinde som ved et trylleslag :-)

Resten af de afsatte politisk nyttige idioter ender vel på anden overførselsindkomst betalt af fællesskabet - men her er der jo intet nyt under dagen ift. den velfærdsydelse de hæver i dag ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU

Sidst redigeret af TimeGuest; 21-11-2014 kl. 01:54.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension