K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2014, 10:40   #31
Rebeka
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Rebeka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af iben38 Se meddelelser
Hej igen.
Først vil jeg takke, for alle de fantastisk svar herinde på K10.
Jeg har nu samlet mig så meget, at jeg er begyndt at lave nogle punkter til min anke over Jobcentrets afgørelse om sygedagepengestop.

Noget jeg vil argumentere for, er at jeg ikke er afklaret i forhold til min arbejdsevne, samt vil jeg argumentere for den manglende dokumentation i forhold til min varige nedsatte funktionsevne. Jeg har diagnoserne, stress, udbrændthed, angst og depression...stillet af psykiateren. Psykiaterens 2 statusattester er eneste dokumentation for min nedsatte funktionsevne. Min subjektive oplevelse af funktionsnedsættelserne er ikke noget, Jobcenteret har forholdt sig til i deres afgørelse. Derfor tænker jeg, om der er andre foranstaltninger, som kan understøtte mine funktionsnedsættelser? Lægekonsulenten i Kommunen har jo foreslået en arbejdspsykologisk test, som sagsbehandleren er overhørig.

Men er der andre ting, som jeg eventuelt kan foreslå i min anke - i forhold til at dokumentere min funktionsnedsættelse, som kan understøtte og belyse, hvad det FAKTISK er jeg fejler?


En anden ting er, at jeg i en anden tråd på K10, er gjort bekendt med, at det er vigtigt at skille tingene ad - således at jeg klager over sagsbehandlingen til Borgmesteren og derfor ikke skal nævne, den fejlagtige sagsbehandling i min anke. Eksempler på dårlig sagsbehandling er, at jeg fortsat ikke har fået aktindsigt, selvom jeg har bedt om det 2 gange og nu forleden har klager over dette. En anden ting er, at der i afgørelsen ikke redegøres for, hvorfor forlængelsesreglerne ikke kan anvendes. En 3 ting er, at jeg fik den skriftlige afgørelse til partshøring 9 dage før, varighedsbegrænsnings ophør, hvilket skulle have været senest 14 dage før. Er disse fejl nok til at jeg kan erklære afgørelsen for ugyldig? Og...er det noget jeg må fremføre i anken, eller er udelukkende dårlig sagsbehandling, som jeg skal lave en klage til Borgmester over? Ligesom, at det må være dårlige sagsbehandling, at min sagsbehandler udtaler, at jeg ikke har en hjerneskade og derfor ikke opfylder betingelserne for en arbejdspsykologisk test - selvom lægekonsulenten anbefaler det......og i øvrigt har sagsbehandleren åbenbart ikke sat sig ind i, at langvarig stress kan medføre hjerneskade iflg. Stressforeningens hjemmeside.

Jeg ved, at det er mange ting - men det spørgsmål, som dukker op lige nu og jeg håber, at der er nogle, som kan gøre det lidt klarer for mig.
På forhånd tak.

Hilsner fra Iben38
Hej Iben

Det er jo jobcenterets opgave at finde ud af hvilke foranstaltninger man skal bruge for at afklare din arbejsevne. Din opgave er at oplyse hvordan du har det og hvor meget arbejde du kan klare. Så vidt jeg kan forstå har du fortalt din sagsbehandler så godt som du har kunnet at du fortsat ikke har det særlig godt og at du i hvert fald ikke kan klare et fuldtidsarbejde. Din psykiater har vurderet at din tilstand er kronisk og hun har vurderet at du som følge af din sygdom har en varig funktionsnedsættelse.

Jobcenterets er uenig med både dig og din psykiater og din sagsbehandler erklærer dig som arbejdsdygtig. Men sagsbehandleren er også forpligtet til at argumentere for og dokumentere sin afgørelse. "Præmisserne for kommunens afgørelse skal fremgå klart og tydeligt af sagen, herunder hvilken betydning helbredsoplysningerne, som et delelement i sagen, har haft for den samlede vurdering af arbejdsevnen." Hun har jo mulighed for at indhente mere uddybende oplysninger om din tilstand fra din behandlende psykiater eller sende dig til en ny vurdering hos en anden uvildig psykiater.

Vedr. Den arbejspsykologiske undersøgelse der blev foreslået af lægekonsulenten er ikke kun indiceret for dem med en hjerneskade men er en undersøgelse der kan belyse ens funktionsniveau på en omfattende og detaljeret måde. Ellers ville lægekonsulenten ikke foreslå det. Men det lyder som om din sagsbehandler altid ved bedre end de andre sagkyndige... Bare at hun kan begrunde det hun påstår, ellers ligner det mere magtmisbrug end ansvarligt og professionelt arbejde fra hendes side.

Det er dog ikke sagsbehandleres pligt til at undersøge det der står på stressforeningens hjemmeside men at lytte til dem der har forstand på stressproblematikken dvs. Din læge, psykiater og lægekonsulent.

Vedr. Forlængelses reglerne, har din sagsbehandler jo ikke pligt til at redegøre for hvorfor disse ikke kan anvendes når hun har bestemt at du er arbejdsdygtig... Smart ikke? Men dem der misbruger deres magt og manipulerer med folk og lægeerklæringer osv. Tror altid er de er smarte... Men det er de i virkeligheden ikke, da den modsatte kan jo bevises. Det kræver desværre meget energi og tid til at gøre dette. Håber du vil finde kræfterne til det.

Jeg synes at når du anker jobcenterets afgørelse af din sag kan du klage over alting der har noget med afgørelsen at gøre, også fx at man ikke har overholdt varighedsbegrænsningens ophør.

Desuden mener jeg at når man klager til borgmesteren om dårlig sagsbehandling ud over at man ikke har fået aktindsigt og lignende kan man jo også klage over at sagsbehandleren i sin afgørelse af sagen har undladt og manipuleret med dine, lægernes og fagforeningens vurderinger.
Rebeka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2014, 11:02   #32
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal selvsagt belyse, helst med citater fra div lægeerklæringer oa., din funktionsnedsættelse.
Husk at lave bilagsliste.

Ellers har du fat i de rigtige poienter.
Du bør stille spørgsmålstegn ved, hvorfor forlængelsesmulighederne IKKE er anvendt i din sag!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2014, 15:38   #33
iben38
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 31
Styrke: 10
iben38 er ny på vejen
Hej
Jeg sidder nu og er ved at udfærdige min anke på Jobcentrets afgørelse om at stoppe mine sygedagpenge uden nogen form for afklaring. De begrunder bl.a. med, at mine funktionsnedsættelser kan afhjælpes via de sociale kapitler (§56, mentor, personlig assistent, hjælpemidler).
Jeg tænker bare om de BARE at smide den i hovedet på mig og dermed slippe udenom, at jeg har krav på en afklaring af min arbejdsevne?
Jeg ved godt, at I er flere der har skrevet, at jeg har krav på en afklaring.
Men alligevel.....Jeg vil jo gerne begrunde i anken, hvorfor de ikke bare kan affærdige mig med de sociale kapitler. Jeg har dem mistænkt for, at de lige kan trække det kort frem, uanset hvordan jeg prøver at begrunde, at jeg har krav på en afklaring.
Mvh Iben38
iben38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2014, 16:06   #34
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Jeg ville i dit sted skrive følgende....

At der IKKE i din sag er DOKUMENTATION for at dine gener, funktionsnedsættelser som følge af sygdom, kan afhjælpes ved hjælp af de paragraffer de nævner som grund til at stoppe dine sygedagpenge.

Du mener derfor at sdp skal forlænges, netop for at afklare din arbejdsevne, og hvilke skånehensyn mv. du i fremtiden skal ha.

Det er mit bud.

din mistanke om at de skriver hvad som helst for at stoppe sygedagpengene er ikke helt skudt forbi.

Eks. kan jeg fortælle, at da de stoppede mine sdp efter et år, var begrundelsen, at jeg modtog behandling på tidspunktet for sdp stoppet, og lægerne skrev at jeg med stor sandsynlighed blev helt rask inden for få mdr. det beskrev jobcentret som en uafklaret helbredssituation.
men heldigvis ankede jeg, og vandt. sdp blev forlænget i 39 uger, mhp at afklare arbejdseven.
begrundelsen for jeg fik medhold var præcis de lægepapirer som jobc. havde stoppet mine sdp på. altså jobc. havde i sdp stoppet vendt situationen til deres fordel, men det fik de ikke noget ud af.

derfor ANK ANK ANK

held og lykke med anken
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2014, 16:49   #35
Rebeka
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Rebeka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af iben38 Se meddelelser
Hej
Jeg sidder nu og er ved at udfærdige min anke på Jobcentrets afgørelse om at stoppe mine sygedagpenge uden nogen form for afklaring. De begrunder bl.a. med, at mine funktionsnedsættelser kan afhjælpes via de sociale kapitler (§56, mentor, personlig assistent, hjælpemidler).
Jeg tænker bare om de BARE at smide den i hovedet på mig og dermed slippe udenom, at jeg har krav på en afklaring af min arbejdsevne?
Jeg ved godt, at I er flere der har skrevet, at jeg har krav på en afklaring.
Men alligevel.....Jeg vil jo gerne begrunde i anken, hvorfor de ikke bare kan affærdige mig med de sociale kapitler. Jeg har dem mistænkt for, at de lige kan trække det kort frem, uanset hvordan jeg prøver at begrunde, at jeg har krav på en afklaring.
Mvh Iben38
Hej Iben

Prøv lige at kigge her:

http://www.def.dk/Arbejdsforhold/Det...jdsmarked.aspx

§ 56 aftale:
Aftalen kan indgås, når lønmodtagerens sygdomsrisiko er væsentligt forøget på grund af en langvarig eller kronisk lidelse og fraværet på grund af lidelsen skønnes at medføre mindst 10 fraværsdage inden for 1 år. Aftalen skal godkendes af lønmodtagers bopæls kommune. Ved en § 56 aftale får arbejdsgiveren refusion ved fravær pga. sygdommen fra første sygedag.

I nogle overenskomster får man kun udbetalt sygedagpenge og ikke løn under sygdom. Tjek din overenskomst

Personlig assistance:
Lønmodtagere med funktionsnedsættelser har mulighed for at få en personlig assistent, der kan hjælpe med at udføre funktioner i jobbet, som lønmodtager selv er forhindret i pga. funktionsnedsættelsen. Kommunen kan yde tilskud til en personlig assistent i op til 20 timer pr. uge.

Hjælpemidler:
Man kan få tilskud til hjælpemidler i form af arbejds¬redskaber eller hjælp til en indretning af arbejdspladsen, der tager hensyn til lønmodtagerens særlige behov. Hjælpemidlet må ikke være almindeligt forekommende på arbejdspladsen.

Mentorordning:
Der kan ydes støtte til en mentorfunktion. Ud fra en konkret vurdering af behov og forudsætninger hos personen, der har brug for mentor, fastsættes et timetal for mentorfunktionen i samarbejde med virksomheden.

Fleksjob: Fleksjob er stillinger på særlige vilkår, og der kan oprettes fleksjob hos private og offentlige arbejdsgivere. Det er et krav, at personen har så varige og væsentlige begrænsninger i arbejdsevnen, at personen ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår, og at alle muligheder for at bringe eller fastholde personen i ordinært beskæftigelse er afprøvet.

Det er kommunen, der er ansvarlig for bevillingen. Kommunen kan være behjælpelig med at finde et fleksjob, men man kan også selv kontakte en arbejdsgiver. Man kan kun blive ansat i fleksjob på sin hidtidige arbejdsplads, hvis man forinden har været ansat 12 måneder under overenskomstens sociale kapitler.

Alle fleksjob, der etableres efter 1. januar 2013, bevilges kun for en 5 årig periode. Derefter skal det vurderes, om man fortsat er berettiget til fleksjob.

Arbejdsgiveren betaler løn til den ansatte i fleksjob for det arbejde, der bliver udført. Lønnen suppleres med fleksløntilskud, der reguleres på baggrund af lønindtægten og udbetales af kommunen. På overenskomst dækkede områder fastsættes løn og øvrige arbejdsvilkår efter de kollektive overenskomster.

Fleks løntilskuddet kan højst udgøre et beløb, der svarer til 98 % af arbejdsløshedspengenes højeste beløb.


Så vidt jeg kan forstå, når § 56 kommer på tale kan man overveje mulighederne, som din sagsbehandler har nævnt + fleksjob. Hermed erkender jc at du har behov for en eller anden form for hjælp for at komme tilbage til det man kalder det rummelige arbejdsmarked. Men for at kunne afgøre hvilken eller hvilke af disse form for hjælp du har behov for skal man jo afklare din funktionsnedsættelse og fastsætte hvilke skånebehov du har for at klare et nyt arbejde. Så et eller andet sted er jeg enig med sortepigen i, at du må insistere på at der på nuværende tidspunkt er ingen dokumentation i din sag for at du kan klare et arbejde med hjælp af de nævnte foranstaltninger. Måske kan du det, måske ikke, eller måske skal man overveje en fleksjobsordning. Alt afhænger af en AFKLARING af din arbejdsevne, som man ikke bare kan nægte dig uden en god og grundig begrundelse.
Rebeka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2014, 17:15   #36
iben38
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 31
Styrke: 10
iben38 er ny på vejen
Hej Sortepigen og Rebeka
Jeg tror, at I har ret i, at det er den manglefulde dokumentation af mine funktionsnedsættelser jeg skal argumentere for. Det vides ikke, hvorledes de sociale kapitler kan anvendes specifikt i mit tilfælde, så længe der ikke er en afklaring af min arbejdsevne.
Iben38

Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebeka Se meddelelser
Hej Iben

Prøv lige at kigge her:

http://www.def.dk/Arbejdsforhold/Det...jdsmarked.aspx

§ 56 aftale:
Aftalen kan indgås, når lønmodtagerens sygdomsrisiko er væsentligt forøget på grund af en langvarig eller kronisk lidelse og fraværet på grund af lidelsen skønnes at medføre mindst 10 fraværsdage inden for 1 år. Aftalen skal godkendes af lønmodtagers bopæls kommune. Ved en § 56 aftale får arbejdsgiveren refusion ved fravær pga. sygdommen fra første sygedag.

I nogle overenskomster får man kun udbetalt sygedagpenge og ikke løn under sygdom. Tjek din overenskomst

Personlig assistance:
Lønmodtagere med funktionsnedsættelser har mulighed for at få en personlig assistent, der kan hjælpe med at udføre funktioner i jobbet, som lønmodtager selv er forhindret i pga. funktionsnedsættelsen. Kommunen kan yde tilskud til en personlig assistent i op til 20 timer pr. uge.

Hjælpemidler:
Man kan få tilskud til hjælpemidler i form af arbejds¬redskaber eller hjælp til en indretning af arbejdspladsen, der tager hensyn til lønmodtagerens særlige behov. Hjælpemidlet må ikke være almindeligt forekommende på arbejdspladsen.

Mentorordning:
Der kan ydes støtte til en mentorfunktion. Ud fra en konkret vurdering af behov og forudsætninger hos personen, der har brug for mentor, fastsættes et timetal for mentorfunktionen i samarbejde med virksomheden.

Fleksjob: Fleksjob er stillinger på særlige vilkår, og der kan oprettes fleksjob hos private og offentlige arbejdsgivere. Det er et krav, at personen har så varige og væsentlige begrænsninger i arbejdsevnen, at personen ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår, og at alle muligheder for at bringe eller fastholde personen i ordinært beskæftigelse er afprøvet.

Det er kommunen, der er ansvarlig for bevillingen. Kommunen kan være behjælpelig med at finde et fleksjob, men man kan også selv kontakte en arbejdsgiver. Man kan kun blive ansat i fleksjob på sin hidtidige arbejdsplads, hvis man forinden har været ansat 12 måneder under overenskomstens sociale kapitler.

Alle fleksjob, der etableres efter 1. januar 2013, bevilges kun for en 5 årig periode. Derefter skal det vurderes, om man fortsat er berettiget til fleksjob.

Arbejdsgiveren betaler løn til den ansatte i fleksjob for det arbejde, der bliver udført. Lønnen suppleres med fleksløntilskud, der reguleres på baggrund af lønindtægten og udbetales af kommunen. På overenskomst dækkede områder fastsættes løn og øvrige arbejdsvilkår efter de kollektive overenskomster.

Fleks løntilskuddet kan højst udgøre et beløb, der svarer til 98 % af arbejdsløshedspengenes højeste beløb.


Så vidt jeg kan forstå, når § 56 kommer på tale kan man overveje mulighederne, som din sagsbehandler har nævnt + fleksjob. Hermed erkender jc at du har behov for en eller anden form for hjælp for at komme tilbage til det man kalder det rummelige arbejdsmarked. Men for at kunne afgøre hvilken eller hvilke af disse form for hjælp du har behov for skal man jo afklare din funktionsnedsættelse og fastsætte hvilke skånebehov du har for at klare et nyt arbejde. Så et eller andet sted er jeg enig med sortepigen i, at du må insistere på at der på nuværende tidspunkt er ingen dokumentation i din sag for at du kan klare et arbejde med hjælp af de nævnte foranstaltninger. Måske kan du det, måske ikke, eller måske skal man overveje en fleksjobsordning. Alt afhænger af en AFKLARING af din arbejdsevne, som man ikke bare kan nægte dig uden en god og grundig begrundelse.
Rebeka

Uddrag fra www.cabiweb.dk
"Målgruppe

Personlig assistance kan søges af personer med funktionsnedsættelse, som:
1.Søger ansættelse eller er ansat i en stilling på ordinære løn- og ansættelsesvilkår
2.Søger ansættelse eller er ansat i seniorjob
3.Søger ansættelse eller er ansat i job med løntilskud
4.Søger ansættelse eller er ansat i fleksjob
5.Deltager i tilbud om virksomhedspraktik
6.Påtænker at etablere selvstændig virksomhed eller er selvstændig erhvervsdrivende på det almindelige arbejdsmarked.

Tilskuddet til personlig assistance kan først ydes, når ansøgeren er i erhverv.

Reglerne om de ovenstående målgrupper finder man i lov om kompensation til handicappede i erhverv kap. 3 og 4. Revalidender og personer, der deltager i ressourceforløb og jobafklaringsforløb, kan ligeledes få personlig assistance. Reglerne om disse grupper finder man i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, § 76.

Personlig assistance

Den personlige assistent må hjælpe med opgaver der kompenserer for personens funktionsnedsættelse. Det kan fx være praktiske arbejdsfunktioner. De faglige og indholdsmæssige jobfunktioner skal personen med et handicap selv kunne udføre.
Der vil typisk være tale om praktisk bistand, fx tunge løft, sekretærbistand eller tolkebistand (tegnsprogstolkning m.v.).

Når det gælder psykisk funktionsnedsættelse, vil behovet for kompensation ofte være:
•Hjælp til at strukturere og planlægge arbejdsopgaver
•Gentagen og fortsat instruktion og kontrol af arbejdsopgaver
•Hjælp til at huske og hjælp til koncentration
•Hjælp til at skabe overblik, sammenhæng og forudsigelighed
•Hjælp til at skabe, forstå og bevare sociale relationer på arbejdspladsen
•Støttende samtaler.

En personlig assistent må ikke overtage arbejdsfunktioner og derved virke som vikar eller almindelig medhjælp.

I dette uddrag, som samtidig er i modstrid.....
1. Man skal være i et erhverv, før der skal søges om eksempelvis personlig ass. Dvs. at jeg skal gå ud og søge et ordinært job og derefter finde ud af, hvilke problemer mine funktionsnedsættelser betyder for udførsel af jobbet.
2. Den personlige ass. må ikke fungere som medhjælp, men hvordan skulle det kunne undgås? Idet, at det jo netop er arbejdsopgaverne i eks. spl. eller sekretærhverv, som mine funktionsnedsættelser har indvirken på.

Jeg læste også et sted, at der ikke kan bevilges en personlig ass., hvis jobbet er i direkte modstrid med ens funktionsnedsættelser.

Jeg synes det er fuldstændig plat.
iben38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 09:53   #37
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det væsentlige er her, om du er færdigbehandlet, dvs at dit helbred IKKE kan blive bedre med evt behandling.

Hvis dine læger, har skrevet at yderligere behandling eller andet, IKKE vil bedre dit helbred/funktionsevne/arbejdsevne, BØR du afklares for din restarbejdsevne, på sygedagpenge.

Hvis der fortsat findes behandling, der kan bedre din tilstand, og derfor din restarbejdsevne, bliver det svært at forlænge sygedagpengene, medmindre det er en uafsluttet arbejdsskade.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 22:11   #38
iben38
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 31
Styrke: 10
iben38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det væsentlige er her, om du er færdigbehandlet, dvs at dit helbred IKKE kan blive bedre med evt behandling.

Hvis dine læger, har skrevet at yderligere behandling eller andet, IKKE vil bedre dit helbred/funktionsevne/arbejdsevne, BØR du afklares for din restarbejdsevne, på sygedagpenge.

Hvis der fortsat findes behandling, der kan bedre din tilstand, og derfor din restarbejdsevne, bliver det svært at forlænge sygedagpengene, medmindre det er en uafsluttet arbejdsskade.

VH Popiae
Hej Popiae
I psykiaterens seneste statusattest understreger hun netop, at behandlingsmulighederne skønnes udtømte. Så det må være en afgørende dokumentation for, at jeg skal tilbydes en afklaring af min rest-arbejdsevne. Dejligt, at du lige kommer med den bemærkning....tak :-)
Iben38
iben38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2014, 14:44   #39
iben38
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 31
Styrke: 10
iben38 er ny på vejen
Hej igen.
Jeg fik lavet anken over kommunens afgørelse vedr. ophør af sygedagpenge. Nu venter jeg bare.....
...og samtidig, så reagerede Jobcentret på psykiaterens klage over sagsbehandlingen, ved, at tilbyde en second opion, hvor en uvildig sundhedsfaglig konsulent kommer men en ny udtalelse og jobcenter vil efterfølgende revurdere min uarbejdsdygtighed.
Nu er mit spørgsmål.
Jeg får kontanthjælp, fordi jeg ikke kan stille mig til rådighed for arbejdsmarkedet. Fordi jeg stadigvæk er syg og uarbejdsdygtig. Kontanthjælpsafd. er af en anden mening og har indkaldt mig til møde, hvor jeg bedes medbringe jobannoncer eller forslag til ordinær uddannelse. Har jeg ikke ret til, at bede om udsættelse af det møde, indtil jeg har fået svar på revurdering, samt anke?
Mvh Iben38
iben38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2014, 16:43   #40
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Iben

Det er en god nyhed at jobcentret reagerer på din psykiaters indsigelse, så er der håb.

mht. brevet om møde og at du skal medbringe jobann. og udd.ønsker, det er et standard brev du har modtaget. det skal du ikke være bange for, det fik jeg også da jobc. ulovligt stoppede mine sygedagpenge, og jeg røg på kontanthjælp, i en periode.

du kan roligt tage til mødet , der vil formentligt ske det at du så bare i systemet står sygemeldt på kontanthjælp.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension