K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2014, 19:39   #11
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Er der en Borgerrådgiver ?

Da jeg ikke havde modtaget korrekt og fyldestgørende aktindsigt for 3. gang sendte jeg en klage til Jobcenterchefen og bad om en ny og fyldestgørende aktindsigt.

Hjælp og formuleringen til at anmode om "ny og fyldestgørende aktindsigt" samt "journaliseringslister" fik jeg af kommunens "Borgerrådgiver".
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2014, 09:27   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Loumor Se meddelelser
Der var så ikke vedlagt de omtalte fotokopier og jeg har ikke modtaget mine helbreds/lægelige oplysninger i sagen fra dem.

For mig virker det virkelig som et forsøg på at trække sagen så længe som muligt, for kan jo læse hvor lang tid en klage kan tage.
Og er lidt målløs over, at det pludselig er en sagsbehandler man aldrig har hørt om, der pludselig svarer. Må de det, uden at oplyse hvorfor?
Lad være med, at hænge dig i, at det er en nu sb der har skrevet til dig. Hvis du blander det ind i din klage risikerer du bare, at forplumre sagen endnu mere.

Og jeg tror ikke, at kommunen gør noget forkert ved, at overlade sagen til en anden.

Man bør vælge sine kampe med omhu.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du skal klage over den manglende aktindsigt...og denne gang skal du klage til jobcenterchefen...gør det skriftligt og husk kvittering på at du har afleveret klagen..

Husk at det tydeligt skal fremgå af klagen at det er en klage...evt ved at skrive som overskrift....klage over manglende aktindsigt...

Der sker så mange fejl på kommunerne så man skal sikre sig alt det man kan...
Lige præcis. Det er sådan det skal gøres. (Mine markeringer).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2014, 12:51   #13
Loumor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Loumor er ny på vejen
Hej Vovse,

Jeg kunne nu aldrig drømme om, at blande det med sagsbehandleren ind i min klage :-) Jeg er fuldt ud bevidst om, at min korrenspondance kun indeholder fakta omkring min aktindsigt og intet andet :-) Derfor kan jeg jo sagtens herinde undre mig over det ;-)
Loumor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2014, 15:36   #14
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Loumor Se meddelelser
Hej Vovse,

Jeg kunne nu aldrig drømme om, at blande det med sagsbehandleren ind i min klage :-) Jeg er fuldt ud bevidst om, at min korrenspondance kun indeholder fakta omkring min aktindsigt og intet andet :-) Derfor kan jeg jo sagtens herinde undre mig over det ;-)
Det er meget almindeligt at man får ny sagsbehandler mindst en gang om året. Først på jobafklaringsforløb (og vel også ressourceforløb) får man en fast sagsbehandler. Jeg har været i sygedagpengesystemet i 4 år og er på 6. sagsbehandler.

Når jeg har fået en ny har jeg opdager jeg det først ved næste kontakt med kommunen. Hej jeg er xxxxxxxxxxx og er nu din sagsbehandler.

mvh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 23:18   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Loumor Se meddelelser
Hej Vovse,

Jeg kunne nu aldrig drømme om, at blande det med sagsbehandleren ind i min klage :-) Jeg er fuldt ud bevidst om, at min korrenspondance kun indeholder fakta omkring min aktindsigt og intet andet :-) Derfor kan jeg jo sagtens herinde undre mig over det ;-)
Det lyder godt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2014, 10:36   #16
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
man kan i nogen tilfælde se sin diagnose på sundhed.dk vis der tale om diagnose Loumor
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2014, 12:48   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er ofte meget normalt, een eller flere personer er dedikeret aktindsigt, så ikke unormalt. Din "rigtige" sagsbehandler har sikkert nok at lave.
Du kan jo bruge den modtagne oversigt til at krydse af, for hvilket punkt eller punkter, du ønsker underliggende bilag fremsendt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension