K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2014, 18:13   #1
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Ressourceforløb i 5 år, uden nogen egentlig plan...

Jeg har idag foretrådt for rehabiliteringsteam, der uden tvivl havde besluttet sig på forhånd, om at jeg skulle i ressourceforløb.

Deres indstilling lyder således :


''På baggrund af rehabiliteringsteamet møde den 25/11 2014, er det blevet besluttet at indstille dig i et ressourceforløb, jf.
lov om aktiv beskæftigelsesindsats §68c.


Herved vurderes det dokumenteret, at du har komplekse problemer ud over ledighed, der ikke har kunne løses gennem
en indsats efter denne lov eller efter lov om aktiv socialpolitik.


I rehabiliteringsplanens forberedende del, fremgår det bla at du igennem en årrække har modtaget kontanthjælp, og at
ingen af de erhvervsrettede tiltag, som du har været forsøgt, har medvirket til at hjælpe dig tilbage på arbejdsmarkedet.


Af sagens lægefaglige materiale fremgår det endvidere, at du har tiltagende helbredsmæssige problematikker som følge
af din diagnose asperger.


Derfor vurderes det relevant, at tilbyde dig et helhedsorienteret ressourceforløb med en kombination af indsats efter
denne lov og sociale eller sundhedsmæssige indsatser.''


Og så er det bare jeg tænker, om ikke de modsiger sig selv ?

Jeg skal være på ressourceforløb i 5 år, hvor jeg intet skal lave... Jeg skal bare forberede mig på at skal igennem arbejdsprøvning osv igen.

Jeg afsluttede her sidst på sommeren en arbejdsprøvning, med en arbejdsevne på under 2 timer om ugen, og med store konsekvenser for min hverdag.
Det er klart og tydeligt beskrevet af min læge mfl. at min arbejdsevne ikke kan udvikles, og der derfor ikke kan peges på tiltag der vil kunne forbedre min arbejdsevne - det er også beskrevet at det er et handicap jeg har, og det derfor er en stationær tilstand.

Kommunen har forsøgt at give mig mentorforløb, mindfulness kursus, træning mv, uden det har en effekt på min hverdag/mit handicap, da det jo netop er et handicap jeg har.

Men nu mener de så, at jeg skal gå hjemme og lave ingenting, og så skal jeg om 3 års tid, snakke med en der kan hjælpe med mit handicap, men hvordan har de ikke beskrevet eller begrundet... De har heller ikke begrundet hvorfor de er gået imod læger mv., og ej heller hvorfor de har indstillet mig til ressourceforløb.
Mon de regner med at det går væk ?

Mødet varede ikke ret lang tid, og de spurgte faktisk ikke ind til hvordan jeg har det eller fungerer i min hverdag Det var absolut ledene spørgsmål, der pegede i retning af den beslutning de havde taget forinden.

Hvad skal jeg stille op ?
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 20:45   #2
Betthi
Ved at vænne sig til K10
 
Betthis avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 23
Styrke: 10
Betthi er ny på vejen
Det var dælme hurtig du fik dit referat fra rehabiliteringsteamet.
Du kan ikke gøre så meget andet end at samle dokumentation, og vente på kommunens endelige afgørelse baseret på baggrund af rehabiliteringsteamets anbefaling.

Og når afgørelsen kommer, samler du de lægelige udtalelser du har og anker afgørelsen.
Betthi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 20:51   #3
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Betthi Se meddelelser
Det var dælme hurtig du fik dit referat fra rehabiliteringsteamet.
Du kan ikke gøre så meget andet end at samle dokumentation, og vente på kommunens endelige afgørelse baseret på baggrund af rehabiliteringsteamets anbefaling.

Og når afgørelsen kommer, samler du de lægelige udtalelser du har og anker afgørelsen.

Ja de spilder da ikke tiden i hvert fald... Min sagsbehandler sagde til mig, at jeg er indstillet dags dato, med virkning fra idag, og at ydelsescenteret mv fik besked idag om det, så den endelige beslutning er vel taget ?
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 21:03   #4
Betthi
Ved at vænne sig til K10
 
Betthis avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 23
Styrke: 10
Betthi er ny på vejen
Tjaaaaaaa det kunne godt se sådan ud �� meeeeeeeen der skal altså falde en afgørelse inden det kan træde i kraft og en afgørelse kan ikke være med tilbagevende virken sååå med mindre du også fik afgørelsen og klagevejledning i hånden da du gik derfra
tjaaaa, så kan det da godt være at hun har meddelt ydelseskontoret at du er på resourceforløbsydelse.
Men det kan altså først være med virkning fra den 1 december, altså med udgangen af indeværende måned.
Betthi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 22:58   #5
Lotus1981
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2014
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 40
Styrke: 11
Lotus1981 er ny på vejen
Jeg overgik også til ressourceydelsen, samme dag jeg var til møde og fik afvide at det var et ressourceforløb jeg skulle have. Så jo at du overgår på ressourceydelse samme dag kan godt lyde rigtigt
Lotus1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2014, 05:24   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du ikke mener at din arbejdsevne kan udvikles og du har lægelig backup i det....

Ja så skal du udelukkende koncentere dig om at få dem fortalt dette....

Du kan jo ikke klage over en indstilling....men når kommunen har truffet en afgørelse Ud fra den indstilling ja så vil du kunne klage....og det er her du skal få dem overbevist om at din arbejdsevne ikke kan udvikles....

Du skal ikke sige nej til det ressourceforløb....du bør hele tiden vise at du er villig til at deltage....men derfor kan du jo godt klage over det ud fra at du og lægerne ikke mener at din arbejdsevne kan udvikles...

Man er trods alt bedre stillet i et ressourceforløb kontra hvis man feks er på kontanthjælp...

Så hvis du ikke allerede har...ja så søg aktindsigt alle steder...både kommunen og læger....og så skal du få hevet alt det dokumentation ud der siger at din arbejdsevne ikke kan udvikles...da du skal have sendt dette med din klage...

Husk at du har 28 dage til at få klaget efter kommunen har truffet den endelige afgørelse..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2014, 09:53   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg mener også at du skal klage, men start med, SKRIFTLIG, at anmode din sagsbehandler om hvornår du får en afgørelse fra kommunen.

Klagen skal bl.a. gå på, at de IKKE begrunder, og beskriver, HVILKE tiltag der vil kunne UDVIKLE din restarbejdsevne, og HVORDAN!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2014, 11:08   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvordan har du fået at vide, at det drejer sig om 5 år? Et ressourceforløb ligger mellem 1 og 5 år.
Hvis du er på kh, er du bedre stillet på den nye ydelse, så lad endelig være med at spilde krudt på startdatoen

Sidst redigeret af stampe; 26-11-2014 kl. 11:11.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2014, 13:19   #9
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis du ikke mener at din arbejdsevne kan udvikles og du har lægelig backup i det....

Ja så skal du udelukkende koncentere dig om at få dem fortalt dette....

Du kan jo ikke klage over en indstilling....men når kommunen har truffet en afgørelse Ud fra den indstilling ja så vil du kunne klage....og det er her du skal få dem overbevist om at din arbejdsevne ikke kan udvikles....

Du skal ikke sige nej til det ressourceforløb....du bør hele tiden vise at du er villig til at deltage....men derfor kan du jo godt klage over det ud fra at du og lægerne ikke mener at din arbejdsevne kan udvikles...

Man er trods alt bedre stillet i et ressourceforløb kontra hvis man feks er på kontanthjælp...

Så hvis du ikke allerede har...ja så søg aktindsigt alle steder...både kommunen og læger....og så skal du få hevet alt det dokumentation ud der siger at din arbejdsevne ikke kan udvikles...da du skal have sendt dette med din klage...

Husk at du har 28 dage til at få klaget efter kommunen har truffet den endelige afgørelse..

Jeg ved lidt mere idag... Det jeg fik med hjem igår efter mødet, er den endelige indstilling fra teamet, og det skal jeg nu partshøres i, og det har jeg til 5 december... Efterfølgende skal min sagsbehandler så se på det, og så skal Center for Arbejdsmarked træffe afgørelse, og det er så der jeg kan klage.

Det bliver skam ikke noget problem ikke at deltage i ressourceforløbet, eftersom jeg ikke skal lave noget... Det de har skrevet, er det jeg har skrevet igår - de har ikke redegjort for noget som helst, og heller ikke hvorfor de ikke kan bruge det jeg allerede har været igennem.

Og meget pudsigt, så kunne chefen for jobcenteret ikke være der igår, så hun var erstattet med min nye sagsbehandler... Min tidligere sagsbehandler har jeg forsøgt at kommunikere med her i formiddag, men hun har meddelt mig klart, at det ikke længere er hende jeg skal kontakte.

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg mener også at du skal klage, men start med, SKRIFTLIG, at anmode din sagsbehandler om hvornår du får en afgørelse fra kommunen.

Klagen skal bl.a. gå på, at de IKKE begrunder, og beskriver, HVILKE tiltag der vil kunne UDVIKLE din restarbejdsevne, og HVORDAN!

VH POpiae

Ja nu bliver jeg så partshørt, og det har jeg lidt over en 1 uge til... Men jeg aner ikke hvordan jeg skal håndtere det, eftersom de ikke har begrundet noget som helst, så det bliver jo bare skruen uden ende.
De har ikke redegjort for noget, og når jeg så kommer med mine udtalelser, så kan de jo bare modargumentere uden jeg så efterfølgende får en mulighed for at respondere på dem, andet end gennem Ankestyrelsen, hvor jeg for det første skal vente i op imod 1 år, og for det andet risikere at de slet ikke ser kommunens fejl... Det har jeg desværre oplevet et par gange nu

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Hvordan har du fået at vide, at det drejer sig om 5 år? Et ressourceforløb ligger mellem 1 og 5 år.
Hvis du er på kh, er du bedre stillet på den nye ydelse, så lad endelig være med at spilde krudt på startdatoen

Det står i deres indstilling at det er 5 år...
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2014, 00:00   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal netop bruge deres egen argumenter imod dem. Bla. som jeg skrev tidligere!

Skriv gerne igen hvis du ikke helt ved hvad jeg mener, eller kom med et par foreslag, så kan vi alle hjælpe!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension