K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2014, 19:41   #1
Pilar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Pilar er ny på vejen
Frataget pension pga for mange timer i arbejde

Jeg har netop fået frataget min førtidspension pga. for mange timer og for stor indtægt.
Pilar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2014, 20:02   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pilar Se meddelelser
Jeg har netop fået frataget min førtidspension pga. for mange timer og for stor indtægt.
Nej nej nej, det er da surt. Har du så fået fleksjob istedet?

kh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 11:44   #3
Pilar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Pilar er ny på vejen
Fratagelse af førtidspension

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Nej nej nej, det er da surt. Har du så fået fleksjob istedet?

kh Akvamarin
Kære Akvamarin!

Nej, desværre. Det ville jeg gerne, men min kommune mener også, at jeg er for god til fleksjob, så der er kun én vej efter 10 år på pension og det er det
"normale" arbejdsmarked. Så jeg går direkte fra pension og skal ud på normale
vilkår, selvom der ikke er nogen, der ved, hvor rask jeg er. Ved det heller ikke selv og jeg ved heller ikke, hvordan jeg finder ud af det. Kommunen har sagt, at hvis jeg bliver syg igen af det store pres, der er lagt på mig, ja så må vi tage den derfra og starte forfra.

Hilsen Pilar
Pilar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 17:30   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
cirka timer før 1 jan og altså loven fra 2003
her siger man cirka under 10-12 timer om ugen. så kunne man få pension
men i de fleste tilfælde under de 5 timer om ugen

efter den 1 januar 2013, må man ikke have nogen arbejdsevne overhovedet
altså nul timer

fradraget bliver brugt i de fleste tilfælde, når en person får penge fra en forsikring
og altså ikke arbejdstimer.

så det er ikke så underligt, at ens pension bliver taget fra en, hvis man næsten arbejder fuldtid eller bare det halve
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 18:48   #5
Pilar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Pilar er ny på vejen
Til MTVRV1 og jer andre!

Problemet var bare, at de regler og andre nye tiltag, der trådte i kraft i 2013 anede jeg intet om, og der var heller ingen, som gjorde mig opmærksom på, at nu kunne det gå
galt. Kommunen orienterede heller ikke herom, men dumhed fratager jo desværre ikke
én fra ansvar, og nu sidder jeg godt og grundigt i fedtefadet. Er der nogen derude, som
har prøvet noget lignende eller kan give et godt råd?

Hilsen Pilar
Pilar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 19:28   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pilar Se meddelelser
Til MTVRV1 og jer andre!

Problemet var bare, at de regler og andre nye tiltag, der trådte i kraft i 2013 anede jeg intet om, og der var heller ingen, som gjorde mig opmærksom på, at nu kunne det gå
galt. Kommunen orienterede heller ikke herom, men dumhed fratager jo desværre ikke
én fra ansvar, og nu sidder jeg godt og grundigt i fedtefadet. Er der nogen derude, som
har prøvet noget lignende eller kan give et godt råd?

Hilsen Pilar
Hej Pilar

Måske det er bedst du starter en tråd selv. Vi er vist kommet til at hijacke Michaels tråd.

mvh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2014, 05:09   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har flyttet de indlæg som hører til @Pilar's indlæg og lagt dem i sin egen tråd...så der bare kan forståes her..

Det er jo et vigtigt emne for mange der gerne vil arbejde lidt ved siden af deres pension...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2014, 09:21   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tænker at du må have arbejdet rigtig meget? for ellers virker det da helt forkert,

har svært ved at tro, hvis du ikke kan leve af dit arbejde, ville du måske kunne få fleks.

tror der er mange der gerne vil vide hvor meget du har arbejdet, inden alle bliver ramt af panik
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2014, 12:03   #9
Pilar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Pilar er ny på vejen
Hej alle!

Jeg har arbejdet ca. 30 timer pr. uge om sommeren og 30 timer pr. måned om vinteren, da mit arbejde er meget sæsonbetonet. Tjener ca. 150.000,- kr.
brutto fra mit arbejde, og det kan jeg ikke leve af, når jeg nu er blevet frakendt min førtidspension, men det er kommunen ligeglad med, de mener, at jeg "bare" skal finde et arbejde mere eller et andet arbejde, som giver en større indtægt. Jeg har ALTID indberettet min indtægt til team pension i min kommune (Varde) og ALDRIG snydt eller tilbageholdt oplysninger. Hvad mener I om det hele?

Hilsen Pilar
Pilar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2014, 12:08   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du skal indberette til Udbetaling Danmark.
Men du skal da også være glad for, at du kan klare dig uden offentlig forsørgelse - det er der nok en del, der missunder dig.
Håber du får sagen redt ud på en god måde for dig og uden for store tilbagebetalinger.

Sidst redigeret af stampe; 26-11-2014 kl. 12:12.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension