K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2014, 14:42   #1
auto
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2014
Indlæg: 11
Styrke: 10
auto er ny på vejen
hjælp har været fleksjobber siden 2006 nu i nyt fleksjob tilkendt fleks i 5 år

Hej jeg undrer mig kan det være rigtig. Jeg har været fleksjobber siden 2006 de sidste 3 år på ledighedsydelse efter jeg blev afskedet i 2011 på grund af forværring af min sygdom. Nu i dag har jeg fået en ny stilling per 15 dec. Min jobkonsulent siger at der kun tildeles fleksordning i 5 år så skal der tages stilling til min situationen igen. Øøøøø.ø hun påstår at det gælder alle os flekser fremover det har ingen betydning at man har fået tilkendt fleks før den nye reform. Kan det passe, jeg fik i øvrigt et 5,5 timers job ugentlig c job /mikrofleksjob i kommunen som er fuld finansieret for stedet.
auto er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 15:23   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
har jeg ikke hørt om men ville ikke være bekymret, det er nok bare som nu et brev de skriver om du stadig er syg nok til et fleksjob, hvor man svarer ja og det er så det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 15:36   #3
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af auto Se meddelelser
Hej jeg undrer mig kan det være rigtig. Jeg har været fleksjobber siden 2006 de sidste 3 år på ledighedsydelse efter jeg blev afskedet i 2011 på grund af forværring af min sygdom. Nu i dag har jeg fået en ny stilling per 15 dec. Min jobkonsulent siger at der kun tildeles fleksordning i 5 år så skal der tages stilling til min situationen igen. Øøøøø.ø hun påstår at det gælder alle os flekser fremover det har ingen betydning at man har fået tilkendt fleks før den nye reform. Kan det passe, jeg fik i øvrigt et 5,5 timers job ugentlig c job /mikrofleksjob i kommunen som er fuld finansieret for stedet.
Ja det er fuldstændig korrekt.. Årsagen er at du kommer under §70 c og d. Det gælder ALLE, uanset om de er nye eller kommer fra den gamle ordning § 71.
ALLE fleksjob begyndt EFTER 1 ja. 13 er under § 70 c.

Citat:

Midlertidige fleksjob
§ 70 c. Jobcenteret bevilger fleksjob for en periode af 5 år, jf. dog stk. 2. Når den 5-årige periode udløber, tager jobcenteret stilling til, om personen fortsat opfylder betingelserne i § 70 for et nyt fleksjob.
Stk. 2. For personer, der er fyldt 40 år, bevilger jobcenteret efter det første fleksjob et permanent fleksjob, hvis jobcenteret vurderer, at arbejdsevnen fortsat er nedsat i et omfang, så overgang til beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked ikke er en mulighed, og betingelserne for fleksjob fortsat er opfyldt.
Løbende opfølgning i fleksjob og udarbejdelse af status

§ 70 d. Jobcenteret skal sikre, at den ansatte udnytter sin arbejdsevne bedst muligt i fleksjobbet, og at den pågældendes skånebehov bliver tilgodeset. Jobcenteret skal følge op på, om der er sket ændringer i den ansattes forhold efter 2½ år i fleksjobbet, herunder vurdere, om den ansatte fortsat opfylder betingelserne for fleksjob. Herefter skal der følges op, hver gang der er gået 2½ år fra seneste opfølgning. Dette skal ske ved en personlig samtale med den ansatte i fleksjobbet. Arbejdsgiveren inddrages efter behov.
Stk. 2. Personer, der er ansat i fleksjob, skal orientere jobcenteret, hvis arbejdstiden sættes ned, eller hvis der sker andre ændringer i ansættelsesforholdet, der kan have betydning for fleksjobbet.
Stk. 3. Jobcenteret skal for personer, der er ansat i et fleksjob, jf. § 70 c, stk. 1, udarbejde en status efter 4½ år, hvor det vurderes, om personen kan overgå til ordinær beskæftigelse eller skal forblive i fleksjobordningen.
Stk. 4. Personer, der er ansat i fleksjob, forbliver i ordningen, indtil jobcenteret har truffet afgørelse efter stk. 3.

LINK: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=144932

Ja det kan sagtens passe, at et job er finansieret af kommunen.. Og således "gratis" for arbejdsgiveren.. Det KAN være det vi kalder et Puljefleksjob.
Det er ret sandsynligt p.g.a. at du har gået ledig i 3 år.. Det er kommunens måde, at genoptjene deres ret til refusion fra staten for din evt. kommende ledighedsydelse.. Den ret mistede de da du havde været ledig i 18 mdr
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 16:42   #4
auto
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2014
Indlæg: 11
Styrke: 10
auto er ny på vejen
re fleksjob

Tak for jeres hurtig svar , i Silkeborg heder det c job eller mikro fleks under 9 timer ugentligt. Jeg var faktisk afklaret under arbejdsprøvning i2012 til 0 rest arbejdsevne men så kom den nye reform lige henover. Jeg er glad for at kunne blive på arbejdsmarkedet men føler mig lidt som den tynde kop øl på arbejdsmarkedet gratis og måske opfattes som trussel for det faste personale, det er noget anderledes for mig.
auto er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension