K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2014, 11:47   #1
Erikon
elektrikkeren
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2014
Lokation: Langeland
Alder: 70
Indlæg: 5
Styrke: 0
Erikon er ny på vejen
Exclamation Overgang fra en ydelse til en anden

Hej
Er der nogle der kan fortælle mig hvad man gør, når kommunen vil ændre på en's status!
Jeg har været på sygedagpenge i 2 år p.g.a. 2 blodpropper i hjernen, og jeg har stadig men efter dem, som jeg er i behandling for.
Nu vil kommunen flytte mig over på ledighedsydelse pr 1/12-14.Det er sådanset ikke det der er problemet, men derimod at jeg har fået udbetalt sygedagpenge pr 14 dg. medens ledighedsydelse er pr. mdr. Dette betyder at jeg 4/12 får udbetalt en 14 dg. løn som skal række til en måned, men da jeg i forvejen har en stram økonomi, og store udgifter i december har jeg forgæves forsøgt at spørge på kommunen hvad jeg så skal gøre, men de siger blot at det er mit problem og at de ikke kan hjælpe.
Er der nogen der har et forslag/paragraf som jeg kan bruge. På forhånd tak
Elektrikeren
Erikon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2014, 13:02   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja rent teknisk kommer du nok ikke til at mangle noget, idet ledighedsydelsen er begudbetalt, så den udbetaling, du får - formentlig 30. december - dækker december måned.
Som du er inde på, er din ydelsen for november delt op i 2, da du skriver 14. dages udbetaling med den ene 4.12 og den anden 14 dage tidligere..
Så ikke noget slup, mn forstår godt, hvis det kan være svært.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2014, 12:32   #3
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Suk, det har jeg også prøvet med sygedagpenge, der fik jeg hver torsdag...
Så overgik jeg til revalidering og fik kun udbetalt for en uge..
Jeg fik beskeden at det var der intet at gøre ved så skulle jeg ha lagt penge til side da jeg jo vidste det ville ske... Øhh
Jeg fik af vide at hvis jeg ikke kunne klare mig så måtte jeg søge enkelt ydelse..
Så det vil være mit råd til dig, søg om enkelt ydelse for de har ret til at gøre hvad de gør desværre
Mener faktisk også at det var i December det skete for mig...

Håber du finder en løsning
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2014, 12:46   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er desværre ikke noget at gøre, som tideliger sagt, siger de bare du burde have lagt til side.
Ledigheds ydelsen er 1000 ca. mindre om mdr., men det i det mindste uden tidsbegrænsning
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension