K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2014, 09:18   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvad har kommunen så tænkt sig nu? Er du helbredsmæssigt afklaret og i behandling for samt stationær i dine lidelser? Det kunne tyde på at de vil undersøge dette endeligt med den kommende undersøgelse...

Sygedagpenge skulle jo gerne følges op af et evt. rehabiliterings forløb hvis vurderes til at have en nedsat arbejdsevne og skal afklares mod fleks eller pension. De kan ikke bare sende dig ud i intetheden. Formoder at du også kunne forlænges igen efter §27 stk. 1 nr. 4 der hedder fleks eller pension..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 20:46   #12
Jette82
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Jette82 er ny på vejen
Jeg ved ikke hvad de har tænkt sig nu fik af vide at det på torsdag blir alt afgørelsen for hvad der skal ske med mine penge.
Jette82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 21:41   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nu kender vi jo ikke din sag og hvad dit afprøvningssted har skrevet f.eks omkring dit helbred eller hvad lægekonsulenten siger. Husk du har ret til at få akt indsigt i alle docs. og udtalelser omkring din sag. Ønsker du f.eks AI i lægekonsulentens udtalelser er det specifikt dette du skal bede om, det kan jo være at det er hans seneste vurdering der har gjort at der "lige" skal laves en special læge erklæring.

Formoder at det så er på torsdag du skal til den lægelige samtale og du mener det er der din sag mere eller mindre afgøres!? Det kan du nok have ret i, men stadigvæk skal du partshøres i kommunens afgørelse i forbindelse med evt. sdp. stop og her er det vigtigt at gøre opmærksom på §28 i forbindelse med sdp. stop der lyder som flg.:

"§ 28. Før udbetaling af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen foretage en individuel, konkret vurdering af, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension. "

Hvad er dine egne tanker omkring sdp. stop som du syntes at vurdere vil ske?? Egentlig burde du jo være færdig afklaret udfra rapporten fra dit afklaringssted, der vel her peget på hvor på eller udenfor arbejdsmarkedet du bør placeres?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 21:48   #14
Jette82
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Jette82 er ny på vejen
Hvad jeg fik af vide var at det var min sagsbehandlers team leder der havde bestemt det.
,men skal snakke med hende onsdag igen så vil jeg bede om akt indsigt igen her efter lægekonsulenten har haft mine papire.
Og så vil jeg lige nævne det med de paragraffer..

Mine egne tanker om sygedagpenge stop er ikke positivt da jeg føler at de tror man bare lige bliver rask og har konstant kroniske smerter og efter operationen sidste sommer har jeg fået mere ondt
Der hvor jeg var i arbejds afklaring den rapport derfra var helt klar til min fordel. De mener flexjob.
Jette82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 21:59   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
§28 er ofte overset i sdp. regi, men efter min mening kan de end ikke den dag idag stoppe sdp. og sende folk på kh. efter stop af sdp.

Som jeg ser din sag, vil kommunen lige have afklaret om alle behandlingsmuligheder er udtømte, måske også fordi den seneste arbejdsprøvningsrapport, som heldigvis også for dig var god, stadig stiller ?? om evt. behandlingsmuligheder?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 11:50   #16
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
§28 er ofte overset i sdp. regi, men efter min mening kan de end ikke den dag idag stoppe sdp. og sende folk på kh. efter stop af sdp.

Som jeg ser din sag, vil kommunen lige have afklaret om alle behandlingsmuligheder er udtømte, måske også fordi den seneste arbejdsprøvningsrapport, som heldigvis også for dig var god, stadig stiller ?? om evt. behandlingsmuligheder?
Helt enig, enteneller.

§28 er overset både af kommune og her inde.
Vh. evelyn
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 12:34   #17
Jette82
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Jette82 er ny på vejen
Jeg har i dag valgt at blande min fagforening ind i det hele så mon ikke det gør så jeg får lidt ro på igen
Jette82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 12:50   #18
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Hvad går paragraf 28 ud på ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 13:05   #19
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Hvad går paragraf 28 ud på ?
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=152326#Kap9

§ 28. Før udbetaling af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen foretage en individuel, konkret vurdering af, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension.

Vh. Evelyn
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 14:18   #20
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Mange tak jamen så kan de jo nærmest ikke sende folk på kontanthjælp
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension