K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2008, 20:12   #1
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
førtidspension

Hej

Har lige fået brev om at jeg overgår til kontanthjælp på fredag fra sygedagpenge.Mit spørgsmål er kan jeg søge en pragraf 17 før jeg ryger over på kontanten.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 20:30   #2
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Nej det tror jeg desværre ikke, du kan.
Du kan søge en pragraf 17, men jeg er bange for at du i første omgang ikke kan undgå at komme på kontanthjælp.

Men du kan klage over afgørelsen. Man har 4 ugers frist til det.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 20:32   #3
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Ok mange tak for svaret.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 20:41   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
1. Du skal have brevet med standsning af dine sygedagpenge MINDST 14 dage før.

2. Der SKAL i din ressourceprofil gøres rede for, HVORFOR du IKKE skal revalideres, have fleksjob eller førtidspension, ellers er standsningen ugyldig, medmindre det er oplagt, at du er "sund og rask".

3. Du SKAL have en plan for din tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

4. Dine kommentarer SKAL indarbejdes.

Når du modtager brevet, så klager du med ovenstående kommentarer.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 20:49   #5
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Ok takker Zuza

Men har fået brev i dag at de stopper 10-07-2008 men sender en klage med det samme.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 21:47   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Se her Kimmik.

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når
1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,
2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,
3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,
4) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,
5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade, eller
6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.
Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=120319
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 22:38   #7
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej kimmik

jeg syntes det er for dårligt at du ikke kan blive godkendt til flexjob.

Har du spurgt advokaten ? om hvordan det vil forløbe i fremtiden.

Danmark er ikke et yndigt land.

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 21:46   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig baldur, Danmark er ikke et yndigt land. Nok næremere ved at blive et ynkeligt land.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 23:14   #9
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej med jer


Ja Danmark er sgu et meget ynkeligt land.


Advokaten tager sig kun af min sag om tabt arbejdsfortjenste,skal i retten den 27-9 i år

og han siger jeg har en stor chance for at vinde den da jeg har 1 vidne der så mig falde

samt to sikkerhedsrep der har set bygningen var meget utæt (ovenvindue pissede ned med vand) og de vidste at de skulle lukke den.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension