K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2008, 17:53   #1
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Question Nogle der har fået afslag på FTP???

Som overskriften siger: Er der nogle der har fået afslag på en søgt førtidspension?

Hvorfor????

Og havde i selv søgt eller var det Kommunen????

sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2008, 18:15   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hehe ja jeg er faktisk ved at have fået mange afslag
og det er kommunen der selv har søgt efter § 18

tror nok det er 4 afslag indtil nu, og 2 gange hvor sagen har været inde ved beskæfti nævnet hvor sagen er blevet sendt tilbage til kommunen
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2008, 19:14   #3
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Sara.

Godt ? du stiller. Jeg er også spændt på hvad der kommer af svar her.

Peacock: dit svar er godt nok ikke opmuntrende. Hvordan kan du da holde til det.

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2008, 20:26   #4
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
Ja.. er det ikke næsten standart at de giver en afslag.. ? jeg søgte første gang lige før de nye regler (2003) det var kommunen der søgte, men de skrev som om det var mig selv. fik afslag... ankede og fik afslag ( kommunen hade ikke prøvet mig nok). nå men tiden går og i 2007 hade kommunen fået nok af mig de søgte... men gav mig afslag igen. Jeg klade over dette på de kraftigeste.... med hjælp her inde fra.. og fik så min pension.

Det var noget med at de igen mente at der ikke var prøvet nok. Men der siger jeg sgu, stop.... for det er jo dem selv der skal sørge for det.. !

De kan ikke bare søge selv (kommunen) også gi afslag med begrundlensen (der er ikke prøvet nok) ... for så skulle de slet aldrig ha søgt pension til en.
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2008, 20:50   #5
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Er det de eneste begrundelser for at de har givet jer afslag.... Og hvor meget har i været sendt ud i?????
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2008, 21:06   #6
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg har været i mange arbejdsprøvninger og kursusser, reva, smerteklink osv.
og det sidste var Ny Chance for alle
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2008, 21:13   #7
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Har også prøvet at få afslag. Blev indstillet af min sagsbehandler efter §18. Fik afslag med den begrundelse, at jeg ikke var blevet arbejdsprøvet, og dét selvom jeg selv har råbt og skreget på det i næsten 3 år og nu ikke kan mere, så egen læge og sågar kommunens egen lægekonsulent fraråder det (på skrift!), da der er risiko for alvorlig forværring af min tilstand...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2008, 21:40   #8
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Okay.......
Peacock, hva mener du med at "det sidste var ny change for alle"????
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2008, 22:01   #9
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
sara

Ny Chance for alle http://www.nychance.dk/

det er jeg så ikke i længere,

nu går jeg og venter på kommunen igen ser på sagen, men regner ikke med noget, har gået i det system i 11 år nu og jo det er sq meget hårdt
ikke at vide hvor man står og ikke være godkendt til noget anden end kontanthjælp

man håber hver gang sagen har være oppe at vende på kommunen, at nu er det over, men nej
selve ftp sagen, har kørt i 2 år
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2008, 13:48   #10
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Ventetid mig her og der......

Hvis man ikke er rundt på gulvet kan man hurtig blive det, i systemet
Det var min sagsbehandler der inds. mig til en ftp. efter at jeg havde været rundt i manegen med medicin på resept i motionscenter, indtil jeg kunne komme på afklaring, Vision 7500 hvor de vuderede jeg havde en stor arb.identitet men ikke formåede mange timer, 12 timer om ugen. Jeg kom på revalidering med henblik på at blive selv forsørgende. Der gik ca. 3 mdr. og så var jeg kørt ned igen, helt og aldeles.
Min sagsbrhandler, på dette tidspunkt, foreslog at vi skulle søge ftp. Så gik det stærkt. 3 uger efter var den tilkendt, med kontol, efter 2 år, så nu må jeg se hvad der sker d.1.okt når sagen skal tages op igen.

De ved vist ikke hvad de gør ved os med den ventetid

Jeg troede at når det var sagsbehandleren der inds. til fpt. så var det lige så sikkert som amen i kirken

Ønsker det bedste for dig og alle I andre

fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der nogle som har fået førtidspension, ved de nye regler? Risskov Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 23-08-2013 12:52
Fleksjob - nogle der har fået iår ?? ene Spørgsmål ang fleksjob 30 22-05-2013 22:26
Jer der har fået afslag på flex supersus Spørgsmål ang fleksjob 27 11-02-2012 21:05
når man har fået afslag linea Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 12-04-2011 12:39
har fået afslag på at afdrage frupia1 Alt det andet 36 27-09-2010 06:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension