K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2008, 10:29   #11
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hvor er du kreativ

Det ser rigtig flot ud. Dejligt du har en hobby, du kan bruge din tid på
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2008, 10:34   #12
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Her et lille pip, fra en der selv har været momsregistreret (havde landbrug), det er korrekt det ikke kræver, at du er momsregistreret hvis din indtægt ligger under de 50.000 kr.

Meeeen, hvis du ikke opgiver din indtægt til skat, og derved betaler skat af din indtægt, vil jeg men det er sort arbejde.

Hvis skat for nys om dig, ja så vil de se dokumentation, for dine intægter og udgifter, og så beregner de dit skattesmæk. Alle ved da, at man skal inberette enhver indtægt til skat på sin årsopgørelse, og at man skal betale skat af enhver given indtægt. Ellers kan alle håndværkere (eller andet) da bare sørge for at holde sin indtægt i "weekenden" under 50.000 kr.

Håber du forstår hvor jeg vil hen med dette pip, det er kun for at hjælpe dig, det passer ikke, at man kan blive fritaget for skat, hvis indtægten ligger under et hvis beløb.

Og hvis du er ftp'er vil det være en god ide, at meddele din kommune, at du har en indtægtsgivende hobby, så de ikke i bagefter kommer efter dig , og måske tager de pension fra dig eller kræver tilbagebetaling af for meget udbetalt pension.

mvh
Stoktoft

ps. forskellen mellem sort arbejde eller ej, er om man betaler skat af indtægten.
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym

Sidst redigeret af Stoktoft; 28-05-2008 kl. 10:36. Årsag: et ps
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2008, 12:58   #13
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej.
Skulle lige til at spørge Trine, om ikke der skal betales indkomstskat af det man tjener.

Nu har Stoktoft svaret klart på mit spørgsmål. Man skal oplyse, at man har en indkomst og pænt betale skat.

Tak

Mvh. Sommer

Sidst redigeret af Sommer; 28-05-2008 kl. 12:59. Årsag: fejl
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2008, 13:15   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Måske vi skulle prøve at finde en lov om det.

Også om det kan påvirke andre ydelser.

Jeg vil mene, at det skal opgives som B-skat, men aner det ikke. Derfor synes jeg, det ville være en god ide med et link til en lov, enten på SKAT's hjemmeside eller måske i førtidspensionsloven.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2008, 13:37   #15
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Zuza.

Det lyder som en god ide. Jeg vil gerne se hvad der er ret og vrang her.

Jeg mener at hvis man ikke betaler skat, så er det sort arbejde.

Hvis du strikker en trøje til mig og jeg skal betale dig 200 kr for din ulejlighed, så skal du opgive det som en indkomst og betale skat af beløbet.

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2008, 21:12   #16
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 17
Silke er ny på vejen


Jeg færdes en del på et katteforum - og her véd jeg også, at katteejere helt legalt må tjene op til 50.000,- kr. om året på deres hobby.

Men hvor, hvad og hvilken paragraf det hører under - det ved jeg ikke lige på stående fod - men jeg vil da prøve at hitte ud af det, så vi kan få helt rene linjer....


__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2008, 21:21   #17
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej!

Jeg har læst tråden og kaster lige et link - måske kan I bruge det - jer der har en hobby-virksomhed.

www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=102506

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 12:35   #18
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Skat vurderer om det man driver er en HOBBY (ikke erhvervsmæssig virksomhed) eller en ERHVERVSVIRKSOMHED.

Der er mere information her:

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=30530

I mit tilfælde driver jeg en hobby, dels var indtægten negativ i år 2007 og beløbsgrænsen er, som jeg tidligere har skrevet 50.000 kr og er dermed ikke momspligtig og jeg kan heller ikke få fradrag for mine omkostninger.

Revisoren jeg talte med oplyste, at jeg ikke skulle føre noget på selvangivelsen i år (negativ indkomst), da det er en hobby som jeg i.f.t. evt. kontrol hos Skat skal kunne dokumentere mine indtægter og udgifter overfor.

Kommer min hobby i år til at give overskud, skal indtægten føres som anden personlig indkomst og det er skattepligtigt.

Hvis Skat kommer på uanmeldt besøg ved udstillinger, markeder o.lign., skal man altid have enten ens årsopgørelse eller sit regnskab med. På den måde kan man overfor Skat be eller afkræfte hvorfor ens hobby ikke er ført på selvangivelsen.

Jeg beklager hvis jeg ikke har forklaret mig tydeligt nok i mit oprindelige indlæg.

Trine



¬
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 14:21   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er rigtig godt, Trine.

Godt skrevet, for nu er enhver tvivl udryddet.

Det ville være tragisk, hvis nogen misforstod det og ikke opgav en evt. indkomst til skat eller stod på et marked uden dokumentation.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 17:31   #20
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Thumbs up Flot beskrevet

Okay nu forstod jeg det også, var også inde hos SKAT og rode rundt igår.

Hele moralen er, om det giver en positiv eller negativ resultat, og man har sine papirer i orden, til eventuel dokumentation.

Som zuza skriver, nu er alt klarlagt.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Registrering af hobby-virksomhed Susanne138 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 28-01-2013 19:42
Fleksjob og fritid/hobby Rexronjas Spørgsmål ang fleksjob 5 21-04-2010 11:41
Hobby bumbum40 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 12-02-2010 08:26
Snagen vedr. hobby bumblebee Dit og Dat 15 11-04-2008 15:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension