K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2008, 18:29   #1
pawsepigen39
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
pawsepigen39 er ny på vejen
Question regering vil stoppe pension efter 4 år

hvorfor vil de det???der er jo en grund til at folk har den!!!jeg troede at min pension var livslangjeg er 39 år fik den i 2003 efter gammel lov...
pawsepigen39 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 19:29   #2
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Angry Ny spare runde skal ske ...

så der kan komme flere penge i statskassen.
Reformen fra 2003 gav jo ikke den ønskede virkning og nu skal der bruges hårdere metoder. Og det gør man ved at stramme op over for syge og svage der ikke evner / eller ej kan arbejde grundet deres sygdom.

Flere kommer til at blive fastholdt i kontanthjælps systemet ved indførelse af nye regler.
De syge og svage bliver taberne endnu en gang.
Og vinderne bliver de kommuner (Samt staten)der kan holde folk længst muligt på kontanthjælp eller i fleksjob m.v.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 22:32   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pawsepigen hvad regeringen vil og hvad de kan er to forskellige ting , det ser ikke ud til at de kan gøre det (de skal bruge hjælp fra vennerne i DF ) men DF er ikke i forligskredsen og det ser heller ikke ud til at de bliver lukket ind...

Men prøv at læse den her tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=5263

ude over det der står i den , er der også det at hvis regeringen skulle bryde et forlig (hvad man ikke gør ) så vil DF gå efter de nye førtidspensionister og ikke de gamle (altså alle dem der har fået deres blivende førtidspension) så du behøver ikke at være så nervøs
  Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 23:01   #4
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Talking Ups

Den havde jeg ikke lige læst på nok.

Godt vi har Hejdien til at fortælle om hvad der sker.

Vi kan jo så håbe at Socialdomokraterne ikke bøjer nakken i den forligskred.

At nogle sager måske skal genvurderes som der gøres nu er ok, men ikke OK at alle nye førtidspensionister skal krydses af og checkes i h. og r. ca. hvert 4 år.

De skulle helere bruge tiden til at forbedre den måde sagsbehandlingerne foregår.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 18:42   #5
pawsepigen39
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
pawsepigen39 er ny på vejen
tak for alle jeres svar..jeg bblev godtnok bange..da jeg intet kan overskue udover mit barn..blev jeg sat i arbejde ville jeg ikke kunne passe hende

Sidst redigeret af pawsepigen39; 03-07-2008 kl. 18:54.
pawsepigen39 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2008, 18:17   #6
pawsepigen39
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
pawsepigen39 er ny på vejen
hørte i tv2 nyheder i dag vdr karen jespersens udspil..flere vil have os i arbejde.og bla bla.selvom at vi er syge..vi for tjener en chance mere!!!!!siger de....hallo jeg skal ikke have flere chancer da jeg intet kan mere..nærmere hun vil tvinge os i arbjede igen
pawsepigen39 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2008, 18:42   #7
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
pawsefisken,

Jeg vil tro at der er rigtigt mange, som forsøger at bringe lidt mere realisme over blandt andet Karen Jespersens og Claus Hjort Frederiksens liberalistiske tiltag.

Det er prøveballoner, som er ikke er realistisk. Der findes undersøgelser om især førtidspensionister på den gamle ordning (før 2003), der viser at de ikke kan arbejde i det omfang som ministrene efterlyser. Den undersøgelse, jeg snakker om viser at kun ca. 20% af førtidspensionister arbejdede selvom der er særdeles gavmilde muligheder for det. Førtidspensionister og arbejdsmarkedet (sfi.dk) (2006)

Den gennemsnitlige arbejdstid for førtidspensionister lå på omkring de 22 timer om ugen og altså langt fra fuldtid på 37 timer. Dertil kom at der kun var omkring 9% af den femtedel, som kom i nærheden af det maksimalt tilladte indkomst ved siden af førtidspension. Og det er altså en forsvindende lille del af af samtlige førtidspensionister.

Samtidigt er Danske Handicaporganisationers formand Stig Langvad også aktive i debatten om førtidspension:
Er 112 førtidspensionister alarmerende ? (Handicap.dk)

Dertil kommer formodentligt også Ældre sagen, som tidligere lokalt visse steder har været aktive i sager om førtidspension.

Så der er mange gode kræfter i spil. Problemet for os bliver at råbe de andre organisationer op, men det arbejder jeg blandt andet på via e-mail henvendelser.

Spred Glæde...trods alt :/
FlemmingLeer
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 19:53   #8
pawsepigen39
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
pawsepigen39 er ny på vejen
ja vi må da håbe at de vågner op..de mangler penge i statskassen..og nu skal de svages altså igang hm..takker for dit gode brev tak
pawsepigen39 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension efter paragraf 17 X 18 FibroMcs At søge førtidspension 20 20-01-2013 02:01
Pension efter §17 eller §18 BedstemorLene At søge førtidspension 26 07-01-2013 18:52
kan stoppe sin pension feks 2 måneder henningv Spørgsmål ang fleksjob 2 16-08-2012 08:15
Livet efter en godkendt pension ? Dinky67 Alt det andet 24 15-06-2011 13:46
efter-valget-roed-regering-men-blaa-oekonomisk-politik extra Politik og Samfund 0 09-05-2011 23:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension