K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2014, 21:18   #501
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til orientering kan jeg oplyse ....

.. at brevet til tidligere socialminister Annette Vilhelmsen, SF i tråd # 486 nåede ministeren desværre ikke at svare mig på, men....

... brevet vil snarest blive gensendt til den nuværende socialminister Manu Sareen, R, som forhåbentlig vil tage godt imod min invitation til et kort møde om den åbenlyse løsning, på dette bevidste lovbrud.

Som desværre nu bliver forstærket af, at Statsforvaltningen`s Tilsyn fremkommer med lovstridige afgørelser.

Folketinget`s politikere er sig bevidste om problemstillingen og har været det igennem alle de snart 10 år vi har kæmpet for en løsning.
Det kan bla ses på de utallige §20 spørgsmål de forskellige ministre har fået stillet.

Her er de mange svar, bemærkelsesværdige ens, skrevet at embedsmænd.

Sagen dør ikke ud, men tiden driller, også for os med lidt handicap. I næste uge skal jeg drøfte bla denne problemstilling med en folketingspolitiker, der har inviteret mig til en drøftelse bla fordi denne politiker følger med her på k10.

Derfor, endnu engang, husker vi på, at vores sprog skal være respektfuldt, fordi politikerne i Folketinget bla bliver inspireret til at stille §20 spørgsmål, udelukkende pga den viden og indsigt fra den virkelige verden, der findes her på k10.

Det syntes jeg, vi kan være lidt stolte af. Hurra for os.

Fortsættelse følger.........

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-03-2014, 15:28   #502
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ref #486 Radikalt svar.

Holmens Kanal 22, 1060 København K
Tlf. 33 92 93 00, Fax. 33 93 25 18, E-mail [email protected] Sagsnr. 2014 - 1486

Peter

Dato: 13. januar 2014

Kære Peter.

Tak for din henvendelse af 19. januar 2014, hvor du skriver til den tidligere minister Annette Vilhelmsen om kommunernes sagsbehandlingstid og om offentliggørelse af kommunernes sagsbehandlings- frister efter retssikkerhedslovens § 3, stk. 2. Du foreslår, at reglerne ændres, så kommunale sagsbehandlingsfrister skal offentliggøres på borger.dk.
Da jeg har overtaget posten som minister for børn, ligestilling, integration og sociale forhold, vil jeg besvare din henvendelse.

Som mine to forgængere lægger jeg stor vægt på, at kommunernes sagsbehandlingskvalitet skal være bedst mulig. Derfor er der taget en række initiativer, der skal være med til at vejlede kommunerne på området.
Kommunalbestyrelsen skal behandle alle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt. Det er udtrykkeligt fastsat i retssikkerhedslovens § 3, stk. 1.

Bestemmelsen skal efter forarbejderne på den ene side varetage hensynet til borgernes rimelige ønsker om at få hurtigt svar og på den anden side ses i sammenhæng med lokale prioriteringer af, hvordan de samlede lokale ressourcer bedst anvendes

Som du også tidligere er blevet oplyst, gælder der altså ikke generelle frister for kommunerens sagsbehandling. Da det er vigtigt, at borgerne får at vide, hvilket serviceniveau de kan forvente med hensyn til sagsbehandlingstid, er det imidlertid fastsat i forlængelse af den nævnte bestemmelse, at kom- munalbestyrelsen på de enkelte sagsområder skal fastsætte frister for, hvor lang tid der må gå fra modtagelsen af en ansøgning, til afgørelsen skal være truffet. Fristerne skal offentliggøres. Hvis fristen ikke kan overholdes i en konkret sag, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse.

Det er overladt til kommunalbestyrelserne at beslutte, hvordan offentliggørelsen skal ske. Det fremgår imidlertid af forarbejderne til den seneste ændring af bestemmelsen, at det forudsættes, at offentliggørelsen sker på en måde, der er sædvanlig i kommunen, og således, at de borgere, som de enkelte sagsbehandlingsfrister må forventes at interessere, har gode muligheder for at gøre sig bekendt med fristerne.

Mange borgere søger i dag information om deres kommune på kommunens hjemmeside, og jeg mener på den baggrund, det kan være hensigtsmæssigt, at kommunerne offentliggør deres sagsbehandlingsfrister der, som det oftest er tilfældet. Derfor har jeg ikke aktuelle tanker om ændring af de gældende regler offentliggørelse af sagsbehandlingsfrister.

Min kalender tillader desværre ikke et møde, men jeg har noteret mig dit forslag om en ændring af reglerne så kommunale sagsbehandlingsfrister skal offentliggøres på borger.dk.


Med venlig hilsen
Manu Sareen

Bemærk, hvordan embedsmænd redigerer et brev til ministeren, med uvedkommende bemærkninger, som på ingen måde indikerer at forfatteren har den mindste viden om problemstillingen og konsekvensen af dette svar, som ministeren må stå på mål for.

Jeg må finde kræfter til endnu et brev til ministeren, således at ministeriet begynder at forstå, hvad problemet er.

Triste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-03-2014, 18:22   #503
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen det er jo netop et radikal svar....sådan er det jo....vi gør intet...

Man kan ihvertfald ikke se af det svar at Manu Sareen har fattet eller forstået hvad problemet er..

Håber du finder krafterne til at forklare Manu Sareen hvad problemet faktisk er..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2014, 11:27   #504
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Københavns kommune. Begraver 27 sager : "på det foreliggende grundlag"

http://www.avisen.dk/kommune-begrave...on_259818.aspx

Marts 2014

"Ventetiderne fik ombudsmanden til at gå ind i sagen, og kommunen beklagede igen, igen.

Nu viser Avisen.dk's aktindsigt i sagen, at hver tiende borger stadig ventede på en afgørelse 1. februar i år.

"Det er uanstændig. Sådan kan man ikke behandle folk," siger formanden for Danske handicaporganisationer, Stig Langvad
."

Dette vil naturligvis fortsætte, indtil Folketinget beslutter, at der skal være en konsekvens, når kommunernes ikke overholder gældende lov.

Konsekvensen kunne være den sammen, som når/hvis en borger ikke forstod lovgivningen og bliver beskyldt for socialt bedrageri.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 12:13   #505
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kalundborg kommune ref #483

Martin Damm, Venstre, er ny formand for KL samt borgmester i Kalundborg kommune.

http://kl.dk/menu/Martin-Damm-er-ny-...r-KL-id151638/

En magtfuld privat interesseorganisation, som på mange områder ved enhver lejlighed fortæller os borgere, hvordan kravende til os skal skærpes.

KL`s nye formand har desværre ikke orden i sin egen Kalundborg kommune, hvad sociale sagsbehandlingsfrister iht §3 stk.2 angår.

Endnu et tilfælde af den dobbeltmoral der findes inden for det kommunale system.

Kalundborg kommunes offentliggjorte sagsbehandlingsfrister:

http://www.kalundborg.dk/Om_kommunen...elenheden.aspx

Eksempel!

"Ventetid fra modtagelse til opstart af sag."

Bil SEL § 114.....4 – 9 mdr......14 dage.......Efter prioritering

Mail til Kalundborg kommunes borgmester.

Kære Martin Damm, V. borgmester i Kalundborg kommune samt nyvalgt formand for KL.

Først vil jeg ønske dig stort tillykke med valget, som formand for den private interesseorganisation KL, Kommunernes Landsforening.

Derefter vil jeg gøre dig opmærksom på at dine embedsmænd ikke overholder Retssikkerhedslovens §3 stk.2, som omhandler at kommunalbestyrelsen skal vedtage og offentliggøre sociale sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 inden for alle områder, hvor der falder en afgørelse. Selv områder hvor sagsbehandlingsfristerne er meget korte. Til glæde for retssikkerheden for de svageste.

Lovgivningen vedtog Folketinget tilbage i juli 1998 og skærpet 2010.

Men desværre har mange af de 98 kommuner, medlemmer af KL, deres egen fortolkning af lovgivningen. Herunder din egen Kalundborg kommune.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Kalundborg kommunes sagsbehandlingsfrister er ulovlige, derhen at der mangler en del områder, hvor borgeren ikke har mulighed for, på forhånd, at kende sin frist til en afgørelse. Udover dette, er det ulovligt at oplyse en opstarts dag på hvornår kommunen påbegynder en egentlig sagsbehandling. Borgeren skal på forhånd kende sin sagsbehandlingsfrist, hvor der normalt falder en afgørelse.

Det er naturligvis besværligt for dine embedsmænd, men jeg må fastholde, at det Folketinget der vedtager lovgivningen her i landet. Hvilket du naturligvis er enig i.

Denne kamp for at få alle 98 kommuner til at overholde given lovgivning kan du sætte dig ind i her:
http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616
Hvor dokumentation findes om, hvordan lovgivningen samt lovskærpelsen, skal fortolkes.

Derfor er det mit håb, at Kalundborg kommune hurtigst mulig får bragt jeres offentliggjorte sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2.

Ved samme lejlighed vil jeg spørge om det var muligt, om du, som formand for KL, kunne få samtlige 98 kommune til at overholde Retssikkerhedslovens §3 stk.2? S.U.

Fordi, det både er tidskrævende for mig, at vedblive med at melde de mange kommuner til Statsforvaltningens Tilsyn, hvor jeg har vundet samtlige anmeldelser, samt bekosteligt for samfundet med alle disse Tilsynssager.

Jeg vil se frem til dit svar, som naturligvis vil blive offentliggjort på www.k10.dk

Skulle der være spørgsmål, som jeg kan være behjælpelig med, står jeg naturligvis til rådighed. Muligheden kunne også være at tale sammen med den tidligere formand for KL og dennes socialchef Ole Pass, som desværre også er meldt til Tilsynet. De er inde i hele problemstillingen. Jeg kan oplyse at flere medlemmer at KL`s politiske bestyrelse desværre også er meldt til Tilsynet, for ikke at overholde Retssikkerhedslovens §3 stk.2

Jeg håber på, at du forstår, at vi borgere godt kan se den dobbeltmoral der findes, i mine påstande.

Med venlig hilsen

Peter

CC.: offentliggørelse
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 21:39   #506
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ankestyrelsen oplyser..... Kommunal ferielukning

https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...ing-i-kommunen

Forlænges remonstrationsfristen som følge af ferielukning i kommunen?

Ankestyrelsens juridiske hotline har modtaget følgende spørgsmål:

I forbindelse med modtagelse af en klage har kommunen 4 uger til at remonstrere sagen. Mange kommuner har lukket fra den 20. december og frem til den 2. januar. Hvilken betydning har dette for fristen for remonstration?

Juridisk hotline svarede:

Vi har forstået dit spørgsmål således, at du spørger, om kommunen i den nævnte periode har længere tid til at foretage remonstration end ellers.

Det følger af bekendtgørelse om retssikkerhed og administration på det sociale område § 12, stk. 1, at kommunalbestyrelsen skal genvurdere en afgørelse inden 4 uger efter, at klagen er modtaget.

Du kan finde retssikkerhedsbekendtgørelsen på www.retsinformation.dk

Vi finder umiddelbart ikke, at der er hjemmel til, at forlænge denne frist på grund af kommunens forhold herunder på grund af lukning i julen
.

Et svar fra juridisk hotline er en vejledning, der gives til kommuner. Der er ikke tale om en afgørelse. Vejledningen sker med forbehold for, at Ankestyrelsen måske ikke kender hele oplysningsgrundlaget og måske heller ikke tidligere har forholdt sig til problemet i en Principafgørelse.

Alene det en kommune kan spørge om ovenstående viser at de ikke kender lovgivningen.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 22:38   #507
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Svarfrister fra Rehabiliteringsteam.

Disse frister hører under Retssikkerhedslovens §3 stk 2.

Desværre findes der ikke mange kommuner, der heller ikke har vedtaget sagsbehandlingsfrister, for dette nye område.

Jeg har funden en enkelt.

Horsens kommune. Revisionsmeddelelse.

http://www.horsenskom.dk/~/media/ESD...sudvalget.ashx

Flot arbejde.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-04-2014, 09:05   #508
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kalundborg kommune, formand for KL, Kommunernes Landsforening.

Min første henvendelse til Kalundborg kommune, den 2 december 2013, som jeg aldrig har modtaget svar på:

"Kære Kalundborg kommune.

Jeg har besvær med at finde de offentliggjorte sociale sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2, på vores hjemmeside.

Har jeg mulighed for at få oplyst, hvor disse sagsbehandlingsfrister er offentliggjort?

Med venlig hilsen

Peter Hansen"

Den 2 april 2014 skriver jeg til borgmesteren ref #505 og har ikke modtaget nogen form for reaktion, derfor nedestående.

Fornemmer, at borgerne i Kalundborg kommune ikke er særlige velkommen, når de henvender sig til kommunen. Mange flotte ord med 10 dages svarfrist og fine Ide-tilbud. Men så må vi tage sagen inden om Tilsynet, så samfundet kan bruge nogle kostbare juristlønninger og komme med en forudsigelig afgørelse om 1 år eller mere. Var vi ikke i krise?

Kære Kalundborg kommune.

CC.: Ole Pass, Rødover kommune, Formand for danske socialchefer samt formand for KL, Kommunernes Landsforening, en privat interesseorganisation.

For god ordens skyld, kan jeg oplyse, at samtlige svar desangående, vil blive offentliggjort.

Jeg har skrevet følgende til kommunens ide side, som der bliver lovet tages seriøst, med kopi til samtlige medlemmer af kommunalbestyrelsen, da det er dennes ansvar at Retssikkerhedslovens §3 stk.2 bliver efterlevet.

Udover dette har jeg tidligere skrevet til borgmesteren, dog uden succes da jeg endnu ikke har modtaget et svar. Retssikkerhedsloven blev vedtaget af Folketinget tilbage i 1998 og skærpet 2010. Så må tiden være inde til, at denne vigtige lov efterleves og fastsættes af kommunalpolitikerne og ikke embedsmænd/kvinder.

"Kalundborg kommune overholder ikke Retssikkerhedslovens §3 stk 2 og har, dels manglende sagsbehandlingsfrister og ikke specifikke oplyste frister offentliggjort.
Det har en konsekvens for den svages retssikkerhed, som derved ikke på forhånd kan se sin sagsbehandlingsfrist på forhånd.
Der er kommet ny lovgivning, med Rehabiliteringsteam,som også skal oplyses sagsbehandlingsfrister.

Jeg står til rådighed, hvis der skulle være behov for det.

Med venlig hilsen

Peter Hansen
"

Bilag.

Kalundborg kommunes offentliggjorte sagsbehandlingsfrister. Eksempel ud af mange ulovlige. Bemærk teksten:

"Ventetid fra modtagelse til opstart af sag."

http://www.kalundborg.dk/Om_kommunen...elenheden.aspx

Eksempel på hvordan det skal se ud.

http://www.horsenskom.dk/~/media/ESD...sudvalget.ashx

http://www.horsenskom.dk/~/media/Pub..._2014_pdf.ashx

Med venlig hilsen

Peter

CC.: offentliggørelse her http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616 samtlige kommunalbestyrelses medlemmer


"Tak for din e-mail

Indlæg som er sendt til idé-postkassen, vil blive læst af borgmester Martin Damm, samt en administrativ medarbejder.

Ideerne vil blive taget med i det videre arbejde og planlægning i Kalundborg Kommune. Borgmesteren har ikke mulighed for at svare alle henvendelser personligt, men du kan forvente at din mail vil blive læst, og blive taget seriøst.

Med venlig hilsen

Martin Damm
Borgmester"


25-04-2014 07:04
Navn Peter Hansen

Min gode ide

Kalundborg kommune overholder ikke Retssikkerhedslovens §3 srk 2 og har, dels manglende sagsbehandlingsfrister og ikke specifikke oplyste frister offentliggjort.
Det har en konsekvens for den svages retssikkerhed, som derved ikke på forhånd kan se sin sagsbehandlingsfrist på forhånd.
Der er kommet ny lovgivning, med Rehabiliteringsteam som også skal oplyses sagsbehandlingsfrister.

Jeg står til rådighed, hvis der skulle være behov for det.

Med venlig hilsen

Peter Hansen


"Tak for din henvendelse til Kalundborg Kommune.

Såfremt din henvendelse kræver svar vil du inden 10 dage modtage endeligt svar eller oplysning om sagens videre behandling.

Med venlig hilsen

Kalundborg Kommune
"

Sidst redigeret af phhmw; 25-04-2014 kl. 09:35.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-08-2014, 13:25   #509
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Retssikkerheden er død. * 1998 * 2014

http://www.information.dk/505301

"Som en konsekvens af et enormt arbejdspres har socialrådgivere i Aarhus Kommune i næsten tusind tilfælde systematisk overskredet lovpligtige frister for at hjælpe socialt udsatte unge. En meget alvorlig sag, vurderer juridisk ekspert".

"Efter flere år med et stadigt stigende arbejdspres slår socialrådgiverne i Aarhus Kommunes beskæftigelsesindsats for de unge ledige alarm. Et stressfuldt arbejdsklima og en enorm mængde sager betyder ifølge socialrådgiverne, at kommunen i flere år systematisk har overskredet lovpligtige frister for møder med nogle af samfundet mest udsatte unge.
"

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-08-2014, 18:10   #510
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Pressede socialrådgivere svigter udsatte unge

Kære John Klausen.
Lektor

http://personprofil.aau.dk/profil/123863

http://vbn.aau.dk/da/persons/pp_cb1c...lications.html

Juridisk Institut
Niels Jernes Vej 8
Bygning: A, Lokale: 204
9220 Aalborg Ø, DK

CC.: offentliggørelse i nedestående link på www.k10.dk

I forbindelse med en artikel http://www.information.dk/505301#comment-899110 i Information er du bla citeret for følgende:

Hvis kommunen ikke har grebet ind over for overskridelser af frister for lovpligtige samtaler, er det kritisabelt, vurderer lektor ved Juridisk Institut ved Aalborg Universitet John Klausen:

»Det er ganske alvorligt. Det falder klart tilbage på den administrative og politiske ledelse, hvis de er vidende om, at kommunen generelt tilsidesætter lovgivningen og efterfølgende undlader at iværksætte nogle indsatser, der sætter tingene på plads. Hvis der ikke bliver rettet op på det her, så bliver det i sidste ende en opgave for Statsforvaltningen at gribe ind,« siger John Klausen.

Her nævner du Statsforvaltningen`s Tilsyn som fører tilsyn med om kommunerne overholder dansk lovgivning.

I forbindelse med min egen situation som handicappet og mødet med en scleroseramt kvinde, der måtte afvente afgørelsen på gen-ansøgning på sin nødvendige invalidebil, som det tog kommunen 2 år 7 måneder at afgøre, begyndte jeg at sætte mig ind i de sociale sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2.

Det har ikke været kedeligt!

Jeg har skrevet en dagbog med dokumentation over de sidste 10 år, som viser hvor lidt viden omgivelserne har om, hvor svag en borger står over for private fortolkninger af lovgivningen samt embedsmænd/kvinders modvilje imod denne vigtige lov.

Selv Tilsynet er begyndt at udsende lovstridige afgørelser på området. Tilsynet har aldrig brugt deres sanktionsmulighed i sociale sager. Så en henvendelse til Statsforvaltningen`s Tilsyn vil ikke bringe en løsning nærmere.

Jeg håber du vil give dig tid til at scanne denne, min dagbog igennem, hvor al faktuel dokumentation også forefindes, samt udtalelser fra 6 tidligere ministre for området.

Men du kunne jo selv forsøge, at lege handicappet en kort stund. Find din personlige kommunes offentliggjorte sociale sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2. og vælg hvad du kunne tænke dig at undersøge af sagsbehandlingstider for en given sag, som du jo skal kende FØR du henvender dig til kommunen. Det kaldes retssikkerhed. Ref artiklen for de unge svigtede mennesker.

"Statusrapport over svarfrister"

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664

Med venlig hilsen

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 04-08-2014 kl. 18:19.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fejl i statusrapport Daffodill Hjælpemidler til handicappede 4 08-10-2010 00:08
statusrapport/ journalnotater mor2 Spørgsmål ang fleksjob 2 01-03-2010 00:52
svarfrister CHNEVIDE Alt det andet 3 25-08-2009 16:54
Statusrapport egen læge! iben Spørgsmål ang fleksjob 1 17-11-2008 11:54
Vedr.Statusrapport fra kommunen mus0025 Din historie 5 16-10-2008 18:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension