K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2012, 20:44   #21
wind
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Kbh omegn
Indlæg: 122
Styrke: 15
wind er ny på vejen
http://www.uvm.dk/Service/Publikatio...us-paa-cutting

som du selv skriver er det dumt med cutting etc og du må tage dig selv alvorligt da du måske er på vej ud på dybt vand.

Hvis du googler på selvskade dukker der mange foreninger op og jeg håber

at du kan finde støtte i een af dem.Mange tilbyder også Socialrådgivning.

Jeg læste alle dine indlæg endnu engang og måske kan du få støtte i din familie

som du hentyder til-måske vil nogen hjælpe dig med at handle-både mht

medicin og dit liv.Husk at : Handling giver forvandling
wind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 22:23   #22
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Åh! Jeg har været selvskader i mange år. Dog først de seneste år at det ikke er så tit. Både fordi jeg har fået nogle piller som jeg kan tag, når jeg mærker at trangen kommer. Men osse fordi jeg er blevet bevist om hvilke situationer der evt. gør at jeg vil komme så langt ud at jeg vil skade mig.

Jeg fortalte til kommunen at det ville ske når de sendte mig i arbejdsprøvning. Fordi jeg ved at det er noget af det jeg ikke kan klare i mit hoved. Men selvfølgelig kan de ikke tag mine ord for gode vare. Så blev sendt ud. Og så skete det. Oven i købet 2 gange inden for 14 dage, hvilket vist aldrig er sket. Jeg blev sygmeldt i 3 uger, og skal nu tilbage på arbejd på mandag. Så må vi se hvad der så sker...

Jeg syntes det er synd at de fleste artikler om det, fortæller at man sjældent vil begå selvmord, hvis man er selvskader... For jeg er da bestemt ikke i den stadestik...

Jeg får masser af hjælp og støtte af min familie og venner, selvom de måske ik helt forstår det. Men jeg er meget åben om det, osse hvis fremmede spørg. Det har hjulpet mig meget at være åben og være ligeglad om folk ser mine ar (dog nye brændsår, skjuler jeg, da det er meget voldsomt). Men min mor hjalp mig med at sige at det var mig og det skulle jeg ikke være flov over.

Men endnu har ingen kunne hjælpe helt. Jeg tror at den dag jeg får fred (fra systemet) og selv kan vælge om jeg skal noget den dag, eller om jeg skal "pleje" mig-selv, og aflyse evt. aftaler. Den dag vil jeg stoppe med at skade mig selv, fordi jeg vil få mere ro i mit hoved.

Men hvem ved... Jeg prøver at gøre hvad der er bedst for mig. Om jeg så får lov til det er en anden sag...
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 00:06   #23
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej pige 29..nu ved jeg ikke hvor du bor,og om du har langt ud af byen..sad lige og tænkte på dig og om det ikke kunne være noget for dig at komme ud på en gård og passe kalve..og observere,,bare for at ha lidt og når du nu er vild m.natur..jeg er selv uddannet landmand og det m.at kunne gå ved de små kipper er specielt..du behøver jo ikke lave noget hårdt,,bare at være der og føle dig godt tilpas..det kunne også give lidt selvværd..bare et velment foreslag...
fp 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 01:07   #24
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Jeg er da noget beæret over at du sån lige tænkte på mig. *nejer pænt*

Jeg elsker landet og at hygge med dyr. Et af de bedste jobs jeg har haft var på en rideskole, hvor jeg var staldarbejder for 50 heste. Skønt job! Det meste var på maskine, så ryggen kunne følge med. Men jeg var for dyr for hende (fleksjobber) så blev sagt op.

Så at "passe" kalve og kvier ville passe mig fint, i nogle timer om ugen. Men-men-men! Jeg skal tilbage på den arbejdsprøvning som jeg blev sygemeldt fra (ikke arbejdspladsens skyld! De er nogle dejlige og rummelige mennesker!). Og kommunen forlanger at jeg jeg skal gøre det det færdigt.

Hvis jeg fik lov til en førtidspension, så ville det nok være sådan noget som du skriver om som jeg ville søge efter, i de timer som jeg ville kunne overkomme. Men der er desværre lang vej endnu...

Men det var rigtig sødt af dig at komme med forslaget. Kommer forresten fra Vordingborg.


Varme tanker fra mig!
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 01:11   #25
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Jeg er forresten så heldig at jeg har passet min morbror's hobbygård, dog kun med meget få dyr. Her den sidste weekend, det var et energi boost! Og skal passe den igen denne weekend. Elsker det sted. Det er langt fra alting og der er ro og natur. Lige et sted for mig! Tænk at bo sådan!
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 01:16   #26
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det var også bare en ide..landmændene er ikke så vanskelige som mange tror og hårde..jeg er kvinde og da jeg i sin tid startede var det meget værrere..idag er der meget fokus på,at der skal være pladstil alle og de er mere åbne over for det end de har været..jeg tror en time el.lidt mere om dagen havde været perfekt for dig - er ikke læge...men dyr er næsten altid glade og de er sgu ligeglad med hvad vi fejler og hvordan vi ser ud..jeg kan desværre ikke arb..mere,men savner landbruget hver eneste dag...skal du i flere arbejdsprøvninger ---HVAD JEG IKKE HÅBER DE KA FINDE PÅ......KU DU JO FORESLÅ NOGET I DEN RETNING....bare en ide og ikke for at blande mig i hvad du skal og ikke skal..jeg syntes stadig de forlængst burde ha været færdig med dig..altså din sag...
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 22:16   #27
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Jamen det er en go idé og selvfølgelig må du blande dig. Men jeg håber osse at de snart er færdig med den sag. Syntes det er svært at vente på. Men det var det samme da jeg ventede på at få mulighed for at arbejde fleks...
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 00:13   #28
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
tak sådan virker det bare ikke på k 1o...er kun glad hvis jeg ka bidrage lidt..går det lidt bedre..eller
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 00:16   #29
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ka jeg godt forstå...postkassen blev kigget efter flere gange,da jeg ventede på ftp...da jeg fik fleks var jeg på reva og blev indkaldt til samtale..men dagene ka virke uendelig lange og hvad nu hvis og hvordan
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 00:23   #30
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pige29 Se meddelelser
Jeg er da noget beæret over at du sån lige tænkte på mig. *nejer pænt*

Jeg elsker landet og at hygge med dyr. Et af de bedste jobs jeg har haft var på en rideskole, hvor jeg var staldarbejder for 50 heste. Skønt job! Det meste var på maskine, så ryggen kunne følge med. Men jeg var for dyr for hende (fleksjobber) så blev sagt op.

Så at "passe" kalve og kvier ville passe mig fint, i nogle timer om ugen. Men-men-men! Jeg skal tilbage på den arbejdsprøvning som jeg blev sygemeldt fra (ikke arbejdspladsens skyld! De er nogle dejlige og rummelige mennesker!). Og kommunen forlanger at jeg jeg skal gøre det det færdigt.


Nu du skal tilbage til din arbejdsprøvning.. så husk endelig at skrive dagbog hver eneste dag .. og skriv den hudløs ærligt..

Du behøver ikke at skrive alenlange beretninger.. men skriv hvor mange timer du har.. hvordan du har det .. hvad du laver .. hvordan du har det efter jobbet.. hvordan du sover om natten .. skriv om smerter .. både fysisk og psykisk bliver forværret..

Og send den til enten din jobkonsulent eller din sagsbehandler .. eller dem begge ..
Det er din dokumentation for hvordan din arbejdsprøvning er forløbet.. og du kan skrive at du gerne vil have den ind i din ressourceprofil...

Og husk nu at passe godt på dig selv....
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
et hul mellem kommunerne og udbetaling dk østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 15 10-08-2013 08:26
Til alle mellem 18 og 40 år karsten1983 Dit og Dat 6 20-12-2010 22:23
mellem fleks og pension sanne mor Spørgsmål ang fleksjob 3 13-10-2010 08:52
Føler mig som en lus mellem 2 negle Babyalarmen - Udmeldt Alt det andet 3 27-08-2009 11:34
Mellem flex og ftp arhar Spørgsmål ang fleksjob 2 05-06-2007 22:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension