K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2011, 10:02   #1
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Dansk Vinter!

Jeg har tænkt lidt over det her og synes det er på tide med en dansk vinter!

Så dette er en undersøgelse for at se om der er flere end jeg regner med der vil gå med og om i har flere emner?

1. Jeg har regnet på at hvis hver eneste i folketinget (høj som lav) incl løn og forskellige tillæg (bil, mad osv-osv -osv )KUN får 150.000 pr. mdr. og her har jeg ikke deres fabelagtige pension og pension til børn med så bruger vi pr. mdr på dem: 26.850.000,00 kr....................dette er et genenmsnit, for jeg ved jo godt at nogen får mere og nogen mindre.....


Hvis det ikke er med til at trække landet i en forkert retning, ja, så ved jeg ikke hvad der er???? Husk så på at deres pension ikke er med......!!!


2. Vi har i Danmark nogle meget meget højt lønnede direktører der i "gyldne håndtryk" f.eks, kan få 45-75 mill..............hallo læs lige tallet, og det er for at gå!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvis det ikke er at ødelægge firmaerne og Danmark, ja så ved jeg ikke hvad der er !!!!!

3. Bankerne bliver ved trods krisen, at kradse til sig ----hele tiden, de kalde det overleve, men det var sq da dem der i første omgang fik læsset til at vælte, skal de så ikke betale noget af regningen? F.eks. ved at de sætter deres renter ned, så folk som dig og mig, kan følge med? Så vi IKKE går ned.....så vi stadig kan ernære vores familier på vores max..15.000 pr. mdr..(nej der stod ikk 150.000) men 15.000 og det er et MAX!

Jeg er helt enig i man skal tjene for at yde, men men men der vel også grænser???
Os der søger en ftp/eller har fået er et mega problem...men se lige her..hvis vi får en ftp når vi er gift og har en ægtefælle der tjener bare en smule..ja, så ender vi med et max på måske 10.000 pr. mdr.. x12 = 120.000,00 ikke engang 1 mdr.'s løn for en politikker! Det er sq ikke os der er det store problem!


Jeg er stadig enig i at man som udgangspunkt skal yde, men man behøver f***** ikke skulle udsulte landet fordi man yder!

Hvad mener i?
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 10:31   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Interessante tanker, Pia. Må sige, at da Karen Hækkerup gik ud og kritiserede krævementaliteten lige oveni i diskussionen om kontanthjælp, synes jeg, det var mild sagt elendig timing, for budskabet kunne lige så godt være rettet mod nogle, der har sit på det tørre og som kunne klare sig uden visse offentlige ydelser, men som alligevel kræver dem...

Og så dukkede denne her tilfældigvis op her til morgen:

Koldingpolitikers ferie koster 40.000 kommunale kroner
Citat:
Og både stedfortræderen og den ferierende politiker har pligt til at modtage vederlag
http://www.jv.dk/artikel/1240737:Kol...mmunale-kroner

Man MÅ jo undre sig...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 12:13   #3
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Interessante tanker, Pia. Må sige, at da Karen Hækkerup gik ud og kritiserede krævementaliteten lige oveni i diskussionen om kontanthjælp, synes jeg, det var mild sagt elendig timing, for budskabet kunne lige så godt være rettet mod nogle, der har sit på det tørre og som kunne klare sig uden visse offentlige ydelser, men som alligevel kræver dem...

Og så dukkede denne her tilfældigvis op her til morgen:

Koldingpolitikers ferie koster 40.000 kommunale kroner

http://www.jv.dk/artikel/1240737:Kol...mmunale-kroner

Man MÅ jo undre sig...

Igen lovgivningen der lavet, så der bruges fuldstændigt unødvendige penge! Hvis man bruger penge i sin private husholdning, som de gør på Christiansborg vil det svare til at man lige holder sine unger og dyr i live, ingen læge eller tandlæge og sjældent nyt tøj, men selv tager på 1 mdr's ferie på 5* hver 3 mdr!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 12:42   #4
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Ja - den nye SORTE regering er skam ikke bedre end det, vi havde før....

Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Jeg har tænkt lidt over det her og synes det er på tide med en dansk vinter!

Så dette er en undersøgelse for at se om der er flere end jeg regner med der vil gå med og om i har flere emner?

Hvis det ikke er med til at trække landet i en forkert retning, ja, så ved jeg ikke hvad der er???? Husk så på at deres pension ikke er med......!!!


2. Vi har i Danmark nogle meget meget højt lønnede direktører der i "gyldne håndtryk" f.eks, kan få 45-75 mill..............hallo læs lige tallet, og det er for at gå!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvis det ikke er at ødelægge firmaerne og Danmark, ja så ved jeg ikke hvad der er !!!!!

3. Bankerne bliver ved trods krisen, at kradse til sig ----hele tiden, de kalde det overleve, men det var sq da dem der i første omgang fik læsset til at vælte, skal de så ikke betale noget af regningen? F.eks. ved at de sætter deres renter ned, så folk som dig og mig, kan følge med? Så vi IKKE går ned.....så vi stadig kan ernære vores familier på vores max..15.000 pr. mdr..(nej der stod ikk 150.000) men 15.000 og det er et MAX!

Jeg er helt enig i man skal tjene for at yde, men men men der vel også grænser???
Os der søger en ftp/eller har fået er et mega problem...men se lige her..hvis vi får en ftp når vi er gift og har en ægtefælle der tjener bare en smule..ja, så ender vi med et max på måske 10.000 pr. mdr.. x12 = 120.000,00 ikke engang 1 mdr.'s løn for en politikker! Det er sq ikke os der er det store problem!


Jeg er stadig enig i at man som udgangspunkt skal yde, men man behøver f***** ikke skulle udsulte landet fordi man yder!

Hvad mener i?
Quote: fra min facebook:
Hvor længe skal vi finde os i det forbandede svineri!!
Folketingests politikere er 1 dec. blevet enige om, at de ikke skal følge resten af samfundet, men kan gå på fuld pension, på samme alder som efterløns modtagere!!!
De er åbenbart så nedslidte, at de ikke kan følge resten af Danmarks befolkning som de selv presser til at forblive på arbejdsmarkedet til man er 67 år. Dette er på trods af deres kæmpe lønninger, + div goder som en alm dansker aldrig kommer i nærhed af.
synes du også, det en en skændsel og en skamplet på vores system?????
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 13:45   #5
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hmmm .. måske skulle vi gøre dem opmærksom på at nok er nok...

Jeg har ikke fanget Karen Hækkerups pointe med at kræve ind..

Jeg tror ikke at der er ret mange der bruger kontanthjælp som en ferie.. og nyder at være på det i årevis...

Hvor mange på flex eller førtidspension ville ikke hellere ha et alm godt lønnet arbejde ??

Jeg tror heller ikke at der er et fletal af de arbejdsløse på ledighedsydelse, der ønsker at gå hele livet netop på ledighedsydelse....

Det må være en menneskeret at kræve at blive behandlet med respekt istedet for mistro..
De fleste af os her på k10 har ydet en del.. og derfor er vi endt her...

Folketinget kræver ind......
- De behøver ikke at gå foran med et godt eks.
- De får en fed hyre - og hvem ville gå ned i løn da det var på tale??
- De for dobbeltløn når de vælger andet arb.. eller går af som minister
- De kommer sovende til deres fede hyre.. læs: de gamle mænd, der sidder og sover i salen under møderne...
- De behøver ikke en gang at møde op
- Der er flere hjernedøde .. af de nye medlemmer, som ikke aner en dyt om hvad der foregår..

@ Pia.. banker og forsikringsselskaber... de tager jo selv fra borgerne når de føler at kassebeh. er ved at være lav.. eller når de lige har givet et megastort gyldent håndtryk.... Gebyr - gebyr ....

Og vi andre får et los bagi .. måske kun et slattent håndtryk men uden money ...

Måske er det tiden til at lave et fælles brev .. underskift indsamlig eller noget andet.. bare for at råbe dem op.. og få dem ned fra deres tårnværelser..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 20:47   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes det er en endnu mere skræmmende tanke, at de ekstremt højtlønnede politikere er med til at sige, at kontanthjælpsmodtageren der får mellem de der 5000 og 10.000 kr i ''løn'' får ALT for meget................

Det er meget meget NEMT for dem at rode med vores forsørgelse, når de selv tjener den slags penge og har sit eget på det tørre.

Jeg vil 1000 gange hellere have at ''fattig Carina'' får flere penge, end at politikerne gør.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 00:39   #7
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Synes det er en endnu mere skræmmende tanke, at de ekstremt højtlønnede politikere er med til at sige, at kontanthjælpsmodtageren der får mellem de der 5000 og 10.000 kr i ''løn'' får ALT for meget................

Det er meget meget NEMT for dem at rode med vores forsørgelse, når de selv tjener den slags penge og har sit eget på det tørre.

Jeg vil 1000 gange hellere have at ''fattig Carina'' får flere penge, end at politikerne gør.
+1 herfra. :-)
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 11:19   #8
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Hmmm .. måske skulle vi gøre dem opmærksom på at nok er nok...

Jeg har ikke fanget Karen Hækkerups pointe med at kræve ind..

Jeg tror ikke at der er ret mange der bruger kontanthjælp som en ferie.. og nyder at være på det i årevis...

Hvor mange på flex eller førtidspension ville ikke hellere ha et alm godt lønnet arbejde ??

Jeg tror heller ikke at der er et fletal af de arbejdsløse på ledighedsydelse, der ønsker at gå hele livet netop på ledighedsydelse....

Det må være en menneskeret at kræve at blive behandlet med respekt istedet for mistro..
De fleste af os her på k10 har ydet en del.. og derfor er vi endt her...

Folketinget kræver ind......
- De behøver ikke at gå foran med et godt eks.
- De får en fed hyre - og hvem ville gå ned i løn da det var på tale??
- De for dobbeltløn når de vælger andet arb.. eller går af som minister
- De kommer sovende til deres fede hyre.. læs: de gamle mænd, der sidder og sover i salen under møderne...
- De behøver ikke en gang at møde op
- Der er flere hjernedøde .. af de nye medlemmer, som ikke aner en dyt om hvad der foregår..

@ Pia.. banker og forsikringsselskaber... de tager jo selv fra borgerne når de føler at kassebeh. er ved at være lav.. eller når de lige har givet et megastort gyldent håndtryk.... Gebyr - gebyr ....

Og vi andre får et los bagi .. måske kun et slattent håndtryk men uden money ...

Måske er det tiden til at lave et fælles brev .. underskift indsamlig eller noget andet.. bare for at råbe dem op.. og få dem ned fra deres tårnværelser..

Knus Lone
Jammen Lone, vi er 100% enige, men på et punkt tror jeg vi er nød til, at sige NOK ER NOK, og der mener jeg, at vi ikke skal skrive til dem mere nu skal der laves en opstand som overalt i verden, de skal se at danskerne også kan få NOK!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 11:19   #9
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Synes det er en endnu mere skræmmende tanke, at de ekstremt højtlønnede politikere er med til at sige, at kontanthjælpsmodtageren der får mellem de der 5000 og 10.000 kr i ''løn'' får ALT for meget................

Det er meget meget NEMT for dem at rode med vores forsørgelse, når de selv tjener den slags penge og har sit eget på det tørre.

Jeg vil 1000 gange hellere have at ''fattig Carina'' får flere penge, end at politikerne gør.
Eng! Hvis hun har dem behov
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 13:12   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Eng! Hvis hun har dem behov
Hun har vel lige så meget behov som en skide politiker....

At have en sag ved kommunen kan være mindst lige stå stressende som at være glad politiker med bil, chauffør, betalte frokoster, og har man en sag, så er chancen større for depression og andre psykiske mén, noget politikerne kan slippe for (med mindre man hedder Troles Lund Poulsen) og er i krydsilden.................

Men at man kan sidde med 100.000 kr om måneden af skatteydernes penge, og sige, at folk der får mellem 5000-10.000 kr om måneden af skattetydernes penge, er at strække den for vidt og at beløbet er ALT for stort. Det KAN sgu da kun udløse kvalme

Hvis kontanthjælp på mellem 5000 - 10.000 kr skal ligne en noget der ligner overlevelse, så siger jeg tak for kaffe!! Personligt har jeg i hvert fald aldrig hørt om en glæde på 5000 kr for en voksen person
Og jeg har så heller aldrig hørt om en mindsteløn på 10.000 kr.
- ikke engang førtidspensionen på 12000 kr kan følge med, for jeg har kun hørt om mindste løn på omkring 14.000 - 15.000 kr, og vi har ikke engang den mulighed at vi kan arbejde os op af lønstigen......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dansk Pas??? Ofret Politik og Samfund 7 08-11-2012 23:43
Hvorfor forskel på anden etnisk end dansk og dansk? Indiansummer Politik og Samfund 5 27-03-2012 15:05
Dansk bil i Bulgarien alvinoganna Alt det andet 3 18-09-2011 16:03
Dansk Folkeparti = Dansk Fupparti Henrikxxxx Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 23-08-2009 22:10
Sol, Palmer og genoptræning til vinter Jokke Dit og Dat 1 31-07-2008 21:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension