K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2010, 16:05   #11
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
undskyld men kan ikke lade vær .. måske du skulle søge om at kunne lave morgen kaffe til borgmesteren i din kommune. hver morgen. så kan han i den ombæring se hvad de tvinger folk ud i ..

god jul og held og lykke til dig..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 16:06   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
men tænk på flex er et skridt på vejen til pension
for de skal revudere din sag på et tidspunkt

Men god jul
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 17:03   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
undskyld men kan ikke lade vær .. måske du skulle søge om at kunne lave morgen kaffe til borgmesteren i din kommune. hver morgen. så kan han i den ombæring se hvad de tvinger folk ud i ..

god jul og held og lykke til dig..
jeg kan så heller ikke lade være ,for jeg tror at borgmestren er lige glad med ,hvem og hvordan kaffen kommer på bordet,bare kaffen bliver klar
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 17:30   #14
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Wodpoulsen:

Citat:
Men jeg bliver meget provokeret når Hun siger at kommunen gav mig afslag på ftp og gav mig et flexjob, var det fordi De ikke mente den arbejdsprøvning var korrekt, og derfor skal Jeg blot arbejdes op.
Arbejdes op ? Jammen det kommer Jeg ikke. Nå suk.
Jeg ville s.. også blive provokeret af sådan en udtalelse.

Har du anket den afgørelse, for den begrundelse kan da ikke "holde i byretten." Det må pålægge forvaltningen, at lave en arbejdsprøvning, der er korrekt. Det er deres ansvar, hvis SB mener, den ikke viser din egentlig arbejdsevne eft. SB/deres mening, ja, så må dette jo ses i forhold til, hvad revacentret kom til af konklussion samt dine lægefaglige dokumenter. Har du nogle gode læger, som har skrevet til SB?

Husker ikke din sag, hvis du har skrevet om den, Sorry. Huskeren er lidt i udu. Så se bort fra mine spørgsmål, hvis det er at gentage dig selv.

Nu siger lovgivningen, at man måler din arbejdsevne og ud fra denne måling (ved godt den ikke er af ren naturviudenskablige karrakter) kan du så og så mange antal arbejdstimer, så skal du bestemt ikke "arbejdes op". Hun må have en freudiansk fortalelse her.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 17:56   #15
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...Gunvor siger noget vigtigt her...

SKAMLØST, at man jagter folk med så ringe arbedsevne! Jeg GRÆMMES over, hvordan de svageste behandles i dette land.

Jeg bliver meget vred, når jeg oplever folk få forringet deres restfunktionsevne ved gentagne arbejdsprøvninger - den vrede mener jeg er fuldt berettiget.

Det er ude af proportioner og har aldrig været intentionen med flexjob - alt under 12.5 time er økonomisk tab for arbejdsgiver!

Skal folk holdes på arbejdsmarkedet med så få timer, kræver det ændret lovgivning, så arbejdsgiver ikke har økonomisk tilsætning ved en ansættelse.

WP, har du sendt dit afslag på FP fra BAN retur til BAN med ønske om en revurdering?

Og hvordan går det med din prolaps i nakken...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 20:38   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Altså Jeg har brugt de sidste 5-6 år på at tænke over HVAD jeg evt. kunne lave, og er ikke kommet frem til en løsning.
I 2008 blev jeg visiteret til fleks på baggrund af en arb.prøvning der viste 6-9 timer pr. uge.
Jeg blev også afkrævet svar på hvad jeg selv kunne tænke mig, og dertil svarede jeg, at det vist ikke længere er relevant hvad jeg kunne tænke mig, men at det nok nærmere er et spørgsmål om hvad jeg kan klare.

Og "længe før jeg sygemeldte mig og røg ind i systemet har jeg spekuleret over hvilket job jeg kunne klare, og jeg har desværre ikke fundet svaret endnu.

Og derfor havde jeg så'n håbet, at i kunne komme med nogle gode idéer. "

Nogle af de ting kan du slynge i hovedet på den der spørger hvad du kunne forestille dig at arbejde med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 22:08   #17
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
SKAMLØST, at man jagter folk med så ringe arbedsevne! Jeg GRÆMMES over, hvordan de svageste behandles i dette land.

Jeg bliver meget vred, når jeg oplever folk få forringet deres restfunktionsevne ved gentagne arbejdsprøvninger - den vrede mener jeg er fuldt berettiget.

Det er ude af proportioner og har aldrig været intentionen med flexjob - alt under 12.5 time er økonomisk tab for arbejdsgiver!
Jeg gik helt ned med flaget sidste år i et fleksjob på 12 timer om ugen og 1 fast fridag, stress, blev sygemeldt, fyret og nu på Reva center med henblik på ny afklaring og fastholdelse i fleks. Der gik 11 mdr. før end jeg begyndte at få det nogenlunde ok, så skulle jeg starte på Reva, ret hurtigt begynder jeg at reagere på denne afklaring med stress, spørger SB om jeg virkelig skal helt ned med flaget igen og får det meget korte svar "ja, for ellers ryger dine sygedagpenge"
Ikke alt under 12.5 timer er tab for arbejdsgiver, ikke hvis du inden afklaring til fleks var deltidsansat som jeg var, jeg skal helt ned på ca. 8 timer før der vil være tab for arbejdsgiver.
God jul til alle...
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 23:20   #18
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...gør mig ondt for dig, Susanne, at du blev kørt helt ned!

De 12.5 time, jeg referede til, var i forhold til fuldtidsjob...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 00:05   #19
Tovery
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Skanderborg
Indlæg: 20
Styrke: 16
Tovery er ny på vejen
15 timers fleksjob ugl.

Har en bekendt, der har været fleksjobber ca. 5-6 år på 15t timer. Hun er netop fyret p.g.a. nedskæring i off. virksomhed.
Hvad kan hun få, hvis hun ikke finder en anden arbejdsplads?
Har hørt 80% af understøttelse?? Og hvor længe?
Tovery er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 00:25   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
hun kan få ledighedsydelse som er maks 91 % af højste dagpengesats så det har lidt at gøre med hvad hendes løn har været, de fleste flekser jeg kender til ligger et sted mellem 12-14000
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
10 timers fleks anette29 Spørgsmål ang fleksjob 6 24-10-2012 19:47
Ny reforme-Lettere at finde Flexjob?? dobar Politik og Samfund 21 04-03-2012 23:38
hvor kan man finde flexjob fishermanfo Spørgsmål ang fleksjob 4 03-02-2011 00:48
450-timers reglen zuza Nyt om loven 5 01-02-2009 00:49
300 timers regel bliver til 450 timers regel Systeminvalid Politik og Samfund 9 23-09-2008 17:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension