K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2010, 19:57   #21
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser

Under 12 timer hedder efter lovgivningen FP :-))))))))
Såfremt du mener der findes en lov, vil vi da gerne se det....................

Stort set alle herinde ved (især dem som har været her længe), at der IKKE findes nogen lov om hvor mange timer det skal være....

Mange sagsbehandlere siger jo 12 timer eller 12½ timer (det kan man se ud fra de mange tråde, der er herinde). Man siger f.eks. 12½ timer netop fordi, det ellers ville være for dyrt for arbejdspladsen.

Wodpoulsen: Jeg håber, at du vil gå hele vejen til Ankestyrelsen, hvis hverken kommunen eller nævnet vil ændre afgørelsen. Kan godt forstå, at det ikke nytter at være fleksjobber 5 timer ugentligt. Det er godt forslag de andre er kommet med. Skriv uformelle ansøgninger til offentlige arbejdspladser....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2010, 09:42   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er ingen lov vedr antal timer på fleks, men kun 2/3 refusion fra kommunen.
Dvs at arbejdsskiver skal betale de 12.5 time, selvom du kun kan arbejde 5!!!
Ergo får du nok ikke fleksjob.

Men vedr kassetænkning, som du er udsat for, intet andet.

9.500kr på kontanthjælp, refusion 65 %
Førtidspension 16.000kr, refusion 35%

Du kan godt se hvorfor!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 20:01   #23
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg søger jo ftp.
Er blevet bevilget fleks job.
Min fleks rådgiver siger, at det er gjort fordi DE mener at Jeg skal hjælpes til at klare et fleksjob på fx.15 timer.
Jeg er vuderes til 5 timer i arbejdsprøvning, men den er de så ikke enige i.

Derfor skal Jeg på kusus/praktik et sted hvor de vil hjælpe mig med at finde et job Jeg kan klare.
Jeg har selv tænk og tænk i årevis og har endnu ikke fundet ud af andet end at klare det derhjemme på må og få med hiv og sving.

Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan Jeg ud af det blå skulle kunne mere end de 5, som jeg fik så megen hjælp og støtte til, for at klare.
Fatter simpelthen ikke at lægekonsulenten i Galdsaxe kommune virkelig selv tror på det.

Nå, men det vil jo så vise sig.

Jeg MÅ også gerne selv finde et sted hvor Jeg kan komme i praktik de 5 timer om ugen, og så arbejde mig op. (hvis det er muligt) Vil max være 3 md, men sikkert mindre.
Jeg vil i den tid få det samme som nu. Ledighedsydelse(74i) og arbejdspladsen får mig gratis.(heldigemigikke?)
MEN...
Det ville måske være en genvej....tænker jeg...
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny flexjobber livniv Spørgsmål ang fleksjob 19 10-07-2013 16:24
Ny flexjobber k100 Din historie 12 21-04-2012 22:37
Ny flexjobber Phatamus Spørgsmål ang fleksjob 4 28-02-2010 11:08
Arbejde 37 timer svarende til 16-20 timer??? Cat 72 Spørgsmål ang fleksjob 1 10-12-2008 00:35
Ung flexjobber ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 4 14-07-2007 20:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension