K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2011, 21:21   #11
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg indsætter lige noget fra en mail jeg lavede til en sagsbehandler tidligere i dag, på vegne af en af mine borgere. Denne kommune prøver nemlig nu at trække tiden, så den kommer til at hedde kontanthjælp, men de skal ikke slippe så let skal de:

Her er også en klar principafgørelse nr. 25-11 der siger: ”… Vi har vedrørende sygedagpengelovens § 27 stk. 1 nr. 4 lagt vægt på, at bestemmelsen kun kan bruges, hvis det er fastslået, at den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår, men at det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til fleksjob eller førtidspension.” – ”… Vi har vurderet, at NN arbejdsevne er nedsat i en sådan grad, at hun ikke vil kunne opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår. Vi har i den forbindelse lagt vægt på, at hun helbredsmæssigt er udredt, at der ikke er behandlingsmuligheder, der kan bringe hende tilbage på det ordinære arbejdsmarked, samt at de objektive fund svarer til de subjektive klager.”

Denne princip afgørelse fra 2011 fastslår klart at når det er åbenbart at der IKKE kan findes muligheder for ORDINÆR beskæftigelse, så SKAL borgeren forlænges, for her at afklare muligheder til fleksjob ELLER førtidspension!

Det betyder at du SKAL forlænges igen, og på et eller andet tidspunkt bliver det sgu billigere for dem at få lavet de sidste par underskrifter
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 23:05   #12
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Jeg indsætter lige noget fra en mail jeg lavede til en sagsbehandler tidligere i dag, på vegne af en af mine borgere. Denne kommune prøver nemlig nu at trække tiden, så den kommer til at hedde kontanthjælp, men de skal ikke slippe så let skal de:

Her er også en klar principafgørelse nr. 25-11 der siger: ”… Vi har vedrørende sygedagpengelovens § 27 stk. 1 nr. 4 lagt vægt på, at bestemmelsen kun kan bruges, hvis det er fastslået, at den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår, men at det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til fleksjob eller førtidspension.” – ”… Vi har vurderet, at NN arbejdsevne er nedsat i en sådan grad, at hun ikke vil kunne opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår. Vi har i den forbindelse lagt vægt på, at hun helbredsmæssigt er udredt, at der ikke er behandlingsmuligheder, der kan bringe hende tilbage på det ordinære arbejdsmarked, samt at de objektive fund svarer til de subjektive klager.”

Denne princip afgørelse fra 2011 fastslår klart at når det er åbenbart at der IKKE kan findes muligheder for ORDINÆR beskæftigelse, så SKAL borgeren forlænges, for her at afklare muligheder til fleksjob ELLER førtidspension!

Det betyder at du SKAL forlænges igen, og på et eller andet tidspunkt bliver det sgu billigere for dem at få lavet de sidste par underskrifter
Hej Ricky,

Må jeg godt lige stille et forståelsesspørgsmål omkring hvordan man kan forventes at vende tilbage til arbejdsmarkedet?

Hvad forstås ved "ordinær arbejde"??

Kan kommunnen godt mene at man kan vende tilbage på "ordinære vilkår- med skånehensyn"???

Jeg sidder nemlig selv midt i noget der ligner og bliver meget forvirret

hilsen Samp
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 23:09   #13
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af samp Se meddelelser
Hej Ricky,

Må jeg godt lige stille et forståelsesspørgsmål omkring hvordan man kan forventes at vende tilbage til arbejdsmarkedet?

Hvad forstås ved "ordinær arbejde"??

Kan kommunnen godt mene at man kan vende tilbage på "ordinære vilkår- med skånehensyn"???

Jeg sidder nemlig selv midt i noget der ligner og bliver meget forvirret

hilsen Samp
Med ordinære vilkår forstås fuld tid (som normalt er mellem 30-37 timer), og skånehensyn, skal jo være lette, f.eks. speciel stol og sån...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 23:11   #14
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
og her er så igen en af de rædselsfulde § hvor det kommer an på et skøn!!!!
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 23:25   #15
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Så Man kan godt REVALIDERE en borger til nær fuldtid og med skånehensyn?
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 00:31   #16
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af samp Se meddelelser
Så Man kan godt REVALIDERE en borger til nær fuldtid og med skånehensyn?
En revalidering kan kun komme på tale såfremt man er 99% sikker på at der er tale om at komme tilbage på ordinære vilkår, med mindre skånehensyn
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 10:48   #17
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
En revalidering kan kun komme på tale såfremt man er 99% sikker på at der er tale om at komme tilbage på ordinære vilkår, med mindre skånehensyn
Tak for dine svar
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 15:05   #18
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Fantastisk med kloge hoveder!
Jeg har en mailkorrespondance med min sagsbehandler, hvor jeg rykker lidt for en tidshorisont. Hun skriver, hun har lagt min sag bagerst, da der var andre sager, der var "vigtigere" og krævede handling her og nu. Samt hvor hun skriver, at hun netop har opdaget, at jeg falder for varighed i januar, så vi pludselig har lidt travlt med at kunne nå det. Mon ikke at denne korrespondance er lige så valid som et brev til jobcenteret, hvor jeg gør opmærksom på problematikken?
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 22:33   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jow...hvis du har det på skrift....så kan du jo klart "bevise" at de har lagt din sag bagerst...og at det rent faktisk er nøl...

Det eneste der kommer ud af deres nøl....er jo at du evt skulle komme på en kontanthjælp i stedet for en ledighedsydelse...og det er ikke noget som de skal sigte efter...eller for den sags skyld må gøre...

Så det burde være nok....men men..når det kommer til sådanne ting....så vil jeg personlig hellere gå med livrem og seler....

Men du afgør jo selv om du har overskudet til at lige sende dem et brev hvor du gør det krystal klart for dem hvad deres nøl vil betyde for dig og at du selvfølgelig har tænkt dig at klage over det...

På den måde ved de at de ikke vil slippe for tiltale...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge under udredningsforløb. Hvad sker der fra kommunens side imens? SanneHansen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 16-01-2012 16:22
Ny side for førtidspensionister twoc Et godt link! 1 17-06-2010 20:19
En side om arbejdsnarkomaner ;-) Stella Dit og Dat 0 16-12-2006 16:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension