K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2010, 21:02   #1
Zweetz
Føler sig hjemme på K10
 
Zweetzs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: Randers
Alder: 40
Indlæg: 32
Styrke: 15
Zweetz er ny på vejen
Post Arbejdsprøvning 30 t/ugen - kan de godt det?

Hej alle..

Ja, nu ved jeg ikke om jeg skriver det her det rigtige sted, er nemlig helt ny herinde..

Men, jeg prøver lige at "remse" mit foreløbige forløb op:

Juni 2009: sygemeldt i 14 dage, starter herefter op på 16 t/ugen, som delvist raskmeldt, holder 3 ugers ferie.
September 2009: Bliver fuldt sygemeldt igen, da jeg ikke kan klare de 16 timer.
Oktober 2009: Starter i kommunens aktivering for sygemeldte, men har mange sygedage og ikke så mange timer som andre, ca. 4 timer om ugen blev det vel til.
Januar 2010: Får konstateret fibromyalgi. Der bliver snakket om arbejdsprøvning indenfor kontor, da det umiddelbart er det eneste der er mulighed for jeg måske kan klare et flexjob som. (arbejder i forvejen på kontor, og er uddannet indenfor kontor)
Marts 2010: Bliver fyret fra jobbet med udgangen af juli måned 2010.

Det var så lige det foreløbige, så har vi jo så flere gange snakket om arbejdsprøvning og var egentlig blevet enig med min sagsbehandler om at starte på 3 timer om dagen og så en ugentlig fridag..

MEN for en uge siden ringede min sagsbehandler så, at hun havde haft møde med jobcentret og de mente at jeg skulle starte på 6 timer HVER dag, uden mulighed for at tage hjem, men dog med mulighed for at hvile. Så er mit spørgsmål, kan de virkelig forlange det? - Jeg mener jeg kunne jo ikke engang klare 16 timer før og pludselig vil de have jeg skal kunne klare 30 timer om ugen??

Håber der sidder nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig lidt, føler mig helt fortabt i systemet. [/SIZE]
Zweetz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 21:13   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej og velkommen til siden

Du skal som det første hvis ikke du har det sende en aktindsigtserklæring (findes under nyttige link) sådan at du kan se hvad der ligger i din sag om dig.

Så vil det være en rigtig god ide lige at skrive en mail til din sagsbehandler her skal du kort og godt skrive hvordan de andre forløb har været hvordan du har det fysisk og hvad du ud fra jeres samtaler har forstået på hende (de tre timer) du skal skrive at du er samarbejdsvillig men at du ud fra dine smerter dine diagnoser og tidligere erfaringer har svært ved at se dig selv starte op på 6 timer og hvordan hun er kommet frem til at du kan klare en arbejdsprøvning på 6 timer og hvad hun bygger dette på ..
samt om kommuen er erstatningsansvarlig ved forværring af dit helbred

Og så er der selve din arbejdsprøvning der er du nød til at tage ud og holde gode miner til slet spil, det vil sige at du tager der ud og ser hvor længe du kan være der og så siger du fra , du siger simpelthen til dem at det magter du ikke og om du kan gå hjem , og i sidste ende så sygemelder du dig (i samarbejde med din læge naturligvis ) mens alt dette står på husker du at skrive jobdagbog og smerteskema (begge ting findes også under nyttige link) håber du kan bruge dette til noget
  Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 00:10   #3
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Zweetz
Velkommen til !

Hejdien skriver :
Citat:
..........du skal skrive at du er samarbejdsvillig men at du ud fra dine smerter dine diagnoser og tidligere erfaringer har svært ved at se dig selv starte op på 6 timer og hvordan hun er kommet frem til at du kan klare en arbejdsprøvning på 6 timer og hvad hun bygger dette på ..
samt om kommuen er erstatningsansvarlig ved forværring af dit helbred

Og så er der selve din arbejdsprøvning der er du nød til at tage ud og holde gode miner til slet spil, det vil sige
at du tager der ud og ser hvor længe du kan være der og så siger du fra , du siger simpelthen til dem at det magter du ikke og om du kan gå hjem.......
Til det med RØDT skrevne, kan du starte med at spørge om der er et HVILERUM, hvor du kan lægge dig, når du har brug for det.
Hvis de har et, så kaster du dig derind ved behov.
Og så sørger du for at "dit behov" MINDST er på ½-delen af tiden , gerne mere.
Når arbejdsprøvningen er ovre, har de at grundlag for at vurdere din erhvervsevne,
det har de ikke, hvis du bliver sygemeldt, og så trækker din sag bare i langdrag.

Håber du kan bruge dette til noget

__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 21:25   #4
Zweetz
Føler sig hjemme på K10
 
Zweetzs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: Randers
Alder: 40
Indlæg: 32
Styrke: 15
Zweetz er ny på vejen
Thumbs up ..

Jeg siger mange tak for gode svar.. Så har jeg da lidt og gå videre med nu..

Men jeg syntes også det er lidt underligt for hende min sagsbehandler (som er "anden aktør") mente heller ikke at jeg skulle starte på så mange timer og heller ikke min coach.. men det er jobcentret der siger jeg skal starte på så mange timer, syntes det er lidt underligt det hele..
Zweetz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 21:34   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er helt 'normal' standart fremgangsmåde den med de 30 timer. Det er på den måde de skiller ulvene fra fårene, for tro mig, der er nogen der plumper i med begge ben og som ikke aner at det er rent spil for galleriet.....og dermed kan risikere at blive knækket totalt.

Brug endelig de værktøjer du har fået hér!!
For det er ikke korrekt at man lægger ud med 30 timer (med mindre de vil knække en skrøbelig klient). God sagsbehandling påpeger at man ALTID starter blidt og med tiden kan øge timerne hvis alt går godt. Det er dårlig sagsbehandling at lægge ud med et timetal der kan ende med nederlagsfølelse, forværring af evt sygdomme og stress.

Det handler jo om succes oplevelser for klienten!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 22:00   #6
Zweetz
Føler sig hjemme på K10
 
Zweetzs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: Randers
Alder: 40
Indlæg: 32
Styrke: 15
Zweetz er ny på vejen
..

Ja, jeg er nemlig også bange for at det vil knække mig fuldstændig at starte på så mange timer.. Bare tanken om det er nok til at gøre mig endnu mere syg, så jeg syntes det er rigtig meget for dårligt..

Den der dagbog ting, den kan jeg ikke finde.. Men kan jeg ikke bare skrive ned hver dag hvornår jeg kommer, hvornår jeg hviler om det hjælper/bliver værre osv?

Jeg vil jo rigtig gerne have et fleksjob, hvis jeg kan klare det vel og mærket, så er træt af at de skal ødelægge det hele før det starter..

Med hensyn til arbejdsprøvning så har min tillidsmand og sagsbehandler forsøgt at finde et sted til mig i 2½ måned nu, kan jeg ikke "kræve" at komme i et eller andet tilbud, som fungerer som arbejdsprøvning, er jo lidt træt af hvis mine sygedagpenge udløber inden de har afklaret mig..
Zweetz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 22:03   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De må ikke stoppe dine sygedagpenge sålænge du ikke er udredt/afklaret!!

Jo, du kan også sagtens selv lave en dagbog!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 22:11   #8
Zweetz
Føler sig hjemme på K10
 
Zweetzs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: Randers
Alder: 40
Indlæg: 32
Styrke: 15
Zweetz er ny på vejen
Ok, ja, for jeg har jo snart fået sygedagpenge i et år, eller det er jo så selvfølgelig min arbejdsplads der får sygedagpengene så længe jeg får løn..

Håber også på at jeg måske kan blive rimelig hurtigt afklaret, så jeg ikke behøver gå på sygedapenge i for lang tid, det er jo alligevel rimelig mange penge og miste hver måned..
Zweetz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 22:27   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zweetz Se meddelelser
Den der dagbog ting, den kan jeg ikke finde.. Men kan jeg ikke bare skrive ned hver dag hvornår jeg kommer, hvornår jeg hviler om det hjælper/bliver værre osv?.

Det kan jeg godt forstå for den er ikke lagt på , nok bare tanken at den skal på ha ha .. men hvis du har brug for hjælp til hvordan sådan en kan være lavet så mener jeg det er shylock der har en fin en han godt plejer at ville låne ud , du kan også sagtens selv skrive en men husk detaljer er vigtigt og er det for meget at skrive det når du kommer hjem så indtil det på en afspiller og skriv det ind når du har overskuddet og send det gerne til din jobkonsulent hver 14 dag også selv om de siger nej tak
  Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 22:38   #10
Zweetz
Føler sig hjemme på K10
 
Zweetzs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: Randers
Alder: 40
Indlæg: 32
Styrke: 15
Zweetz er ny på vejen
Super.. Jamen det må jeg prøve og finde ud af.. Kunne selvfølgelig også prøve på google, kunne være der dukker et eller andet op..

Hmm, jamen mon jeg så ikke bare skulle lave en aftale med min sagsbehandler om at sende til hende? Så må hun jo sørge for det kommer i min sag..
Zweetz er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob 2 timer om ugen Moi Er det overhovdet til at få fleksjob? 60 31-01-2016 13:25
Rådighedsbeløb på 450 kr om ugen til psykisk syg? bror82 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 22 30-11-2012 20:30
Arbejdsprøvning 25 timer om ugen... Helenevind Alt det andet 51 29-04-2009 18:18
arbejdsprøvning/praktik under 10 timer om ugen pinballs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-02-2009 17:59
Flekjob under 20 timer om ugen andi1975 Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 4 04-03-2008 09:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension