K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2013, 18:54   #971
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Citat:
Modtaget RYKKERSKRIVELSE af 31.07.2013 og 26.08.2013

Med henvisning til mit brev af 2008 og 2009 til Center for Service.

Kære ”uhumane” kommune, nu er det 5 år siden jeg bad om, at få sendt gælden fra den tabte retssag mod kommunens ”misbrugte” lægekonsulent sendt til inkasso, eller eftergivet!

Gladsaxe Kommune sparede 2.141.064,85 kroner på at lyve om mit funktionsniveau som handicappet person, og bragt mig i en økonomisk knibe, hvorfor jeg nu er registreret i RKI.

Dertil kommer så, at jeg nu efterfølgende er kommet på pension, og har 5000,00 kroner mindre om måneden til at fungere for!

Rent fysisk er jeg blevet sat 25 år tilbage, set ud fra hvor meget det var lykkedes mig at genoptræne mig til efter min tilskadekomst, på tværs af lægers spådomme. Det tabte fysiske får jeg aldrig tilbage!

Ved ikke lige ... - Men når du nu i 5 år har vidst kravet ville komme. Hvorfor har du så ikke sat pengene til side til den dag ?
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 14:53   #972
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
VALGPLAKAT PÅ FACEBOOK!

https://www.facebook.com/#!/groups/156957194321439/


Statusattest ved egen læge af 19.04.2000

Klienten er en 55 årig mand, der efter en færdselsulykke i 1983 er delvis lammet, diagnosen er tetraplegia spastica (delvis spastisk lammelse af alle 4 ekstremiteter). Klienten modtager højeste førtidspension samt plejetillæg.

I den nyindhentede statusbedømmelse beskrives, at klienten har en dårlig gribefunktion. På grund af sammentrækning af senerne i hænderne og manglende mulighed for at klare sin personlige hygiejne.
Klienten behandles med skinnefiksaktion om natten for at bedre kon-trakturdannelsen, og egen læge advokerer for, at der er behov for overvågning konstant fra hjælpeperson undtagen i en 6 timers periode om aftenen. (min læge var uvidende om denne nedskæring)

Sagsbehandler i specialgruppen for handicappede har i journalføringen beskrevet at klienten har stor interesse for cykling på normal cykel, som han mestrer at køre på over lange stræk.
Klienten beskrives herudover mobil med rollator for transport indendørs som udendørs.

Klienten anvender dog manuel kørestol, specielt når han skal færdes på ukendte steder.

”Sagsbehandler beskriver, at klienten har behov for hjælp til at tørre sig efter afføring”.

Det er lægekonsulentens vurdering er der er en klar "diskrepans" i vurderingen som beskrevet af sin egen læge, og i den vurdering der er foretaget af sagsbehandler i specialgruppen for handicappede.

Såfremt det (af sagsbehandler) beskrevne funktionsniveau er korrekt – ”må det antages” - at klienten ikke er ”berettiget” til den søgte hjælpeordning.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 16:54   #973
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

SÅ SLÅR GLADSAXE KOMMUNE ATTER HÅRDT NED, OG VIL ENDNU ENGANG FORSØGE AT FÅ MIG PÅ HJEMMEHJÆLP!

Hjemmeside:http://www.benny-g.dk/gladsaxe_kommune.htm

Agter - skrivelse: (kort)

Udredningen og tilsynet er efterfølgende blevet sendt i partshøring hos dig 30. august 2013.12.11

8. oktober 2013 sendte du en e-mail til din sagsbehandler LH med kun en enkelt kommentar vedrørende ”din håndfunktion” og kørsel af kørestol på tæpper i dit hus. Herudover mente du, at udredningen var veludført, og du havde ingen kommentarer til tilsynet.

På den baggrund "agter" Gladsaxe Kommune at træffe afgørelse om at frakende dig din borgerstyrede personlige assistance, jf servicelovens § 96, da vi ikke længere ”mener”, at du er berettiget til odningen.

Gladsaxe Kommune finder ikke, at du tilhører personkredsen for borgerstyret assistance, da dit behov for støtte kan dækkes ved almindelig praktisk hjælp mv.

Vi lægger her særligt vægt på, at du har behov for hjælp til forflytninger, praktiske opgaver i hjemmet, personlig pleje, madlavning, indkøb og indtagelse af mad. Gladsaxe Kommune vurderer, at dette behov kan dækkes ved almindelig hjemmehjælp.

Ad 4) Gladsaxe Kommune finder, at Det Sociale Nævns argumentation er forældet, idet borgernes aktivitetsniveau ikke længere nu ikke længere er et krav i forhold til bevilling af borgerstyret personlig assistance.
Det Sociale Nævns afgørelse er truffet i henhold til Lovbekendtgørelse nr. 708 § 77.
I Servicelovens § 96 er det ikke længere et krav, at borgeren har et aktivitetsniveau, der gør det nødvendigt at yde borgerstyret personlig assistance.

PS: Hvorfor skal jeg sidde "inaktiv" i en kørestol, få maden skåret ud, og se på mit gangstativ?
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 03:16   #974
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg er mundlam!!!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 07:53   #975
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg har ikke ord for den behandling, de udsætter dig for, Benny.

Føj, de skulle skamme sig

frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2013, 14:59   #976
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Enig med Popiae og Frida - man græmmes!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2013, 13:15   #977
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

STASTSFORVALTNINGEN - KRIMINEL TOPSTYRING I ANKESAGER

Statsforvaltningen begår groft magtmisbrug når de handler ulovligt i ankesager, kun af hensyntagen til kommunernes økonomi.


Politikerne ønsker ikke reelt at lovgive om lægekonsulenter
I folketinget er der enighed om at lovgive om lægekonsulenters beføjelser, da lægekonsulenter ofte misbruges mod borgerne til at drage ulovlige konklusioner.
Mange andre har også oplevet, at blive tryllet raske af lægekonsulenter, hvor kun lægekonsulentens papir bliver brugt, som begrundelse for afslag i sager om fleksjob og førtidspension.
Dette sker ofte i kommunerne, men når selv en overordnet ankeinstans som Beskæftigelsesankenævnet handler på samme måde, er der tale om skærpede omstændigheder, specielt når samtlige overordnede instanser bakker op om denne ulovlige procedure.
Det er svindel i et såkaldt velfærdssamfund!
Desværre sker der stadig ingenting med hensyn til lovgivningen vedrørende lægekonsulenter.

Loven om lægekonsulenter bliver aldrig til noget, for trods flere gange, at være taget op af politikerne, bliver der lige så hurtigt lagt låg på emnet igen.

På grund af de grove krænkelser af borgerne, som lægekonsulenterne er medvirkende til, og i meget stor stil, er der dog efterhånden ved at danne sig hele folkebevægelser mod lægekonsulenter og den ulovlige måde de bruges på.
Det er meget underligt, at Socialministeriet i sin tid lavede "regler" om lægekonsulenter netop fordi de blev brugt ulovligt, men samtidig sørgede ingen for, at reglerne blev retligt bindende, og derfor stadig kun er retningslinjer.

Er lægekonsulenter opfundet af staten for at spare?
Retningslinjer der ikke er lov, ligner et simpelt smuthul, lavet til kommunerne med det ene formål fortsat at snyde folk for ydelser de er berettiget til, ved omfattende misbrug af lægekonsulenter - det er organiseret svindel i stor stil.
Det er kun til kommunekassernes fordel, at lave regler for lægekonsulenter, der ikke er retligt bindende.
Tydeligvis ønsker ministre eller politikere ingen lovgivning, for trods flertal i folketinget for vedtagelse af bindende regler for lægekonsulenter inden årets udgang 2012, er intet endnu på vej.

Det kunne absolut ligne, at begrebet "lægekonsulenter" er opfundet af staten, for helt bevidst at snyde syge borgere og spare mest muligt - ikke mindst set i lyset af, at staten selv har dødslæge og tryllekunstner Kim Engfred ansat til at udarbejde ulovlige lægepapirer.

Ved konstant at sætte offentligt fokus på, at lægekonsulenters arbejde kun er retningslinjer, sørger staten også for, at vi helt glemmer at huske på - at uanset retningslinjer for lægekonsulenter ikke er bindende regler, SKAL lægekonsulenter stadig overholde gældende dansk lovgivning, men ofte er deres virke groft i strid med både Persondataloven og Retssikkerhedsloven, hvorved disse lægekonsulenter er kriminelle.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 19:14   #978
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

SÅ ER GLADSAXE KOMMUNE IGEN UDE MED RIVEN, OG VIL NU SÆTTE MIG PÅ HJEMMEHJÆLP!

Konen med Leen og sagsakter fra 2001 til 2005 - Det er kun sagsakter vedrørende fratagelsen af hjælp i perioden.
https://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn#!/benny.gerhard

Hjemmeside: Forside: http://www.benny-g.dk/

Hjemmeside: Gladsaxe Kommune:
http://www.benny-g.dk/gladsaxe_kommune.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2013, 10:15   #979
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

GODT NYTÅR 2013 - 2014

Jeg ønsker jer alle her på K10, et rigtigt GODT NYTÅR


Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 12:39   #980
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
TAK FOR FØDSELSDAGSHILSEN TIL K10, OG ALLE LÆSERE!


Hej Benny Gerhard

Du ønskes et rigtig stort tillykke med fødselsdagen.
Alle os på K10 håber at du vil få en rigtig god dag.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension