K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2010, 13:37   #601
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej Benny..
nu er det jo vistnok længe siden du har købt huset, for din erstatning..
men kan du ikke fremfinde dokumenter på at din erstatning er indgået på en konto.?
og at de er hævet fra den konto og indsat på dertil hvor pengene gik ved købet?

det er jo ikke sikkert du har gemt alt det, idet man jo normalt kun gemmer gamle papirer i 5 år... og banken og forsikringen har måske også kun gemt i 5 år..

øv for f... hvis manglende papir skal være skyld i du mister dit hus. oveni den dumme kommune..
jeg håber du kan fremfinde noget.. selvom du jo ikke da du købet havde forestillet dig at komme i den situation du er i idag.

mon en advokat ville kunne sige noget med, at når det er så mange år siden. over de 5.. at så kan man ikke forlange at du har gemt beviset. og at de må modbevise at du ikke har købt for erstatningen.? tja.. jeg har desværre ikke så mange kloge råd.. og jeg har desværre erfaret at det ikke er nok at have stor retfærdighedssans..
håber på det bedste for dig..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 15:25   #602
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Omvendt kan man jo også indskyde et
Hvor skulle du ellers få alle de penge fra til at købe hus?


De varmeste hilsner og fra Hyanna

PS: Tillykke med de 65
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 19:41   #603
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ja det lyder da godt nok utroligt, at den dokumentation du allerede har givet ikke er nok!

Jeg har desværre heller ikke så mange viise ord men tænker, mon det er muligt at kontakte det forsikringsselskab som har udbetalt erstatningen i tidernes morgen?
(sir dette for da vi skulle bevise den lille smule erstatning jeg på et tidspunkt havde fået udbetalt, overfor kommunen, ja, da henvendte jeg mig til forsikringsselskabet og de var meget behjælpelige, skønt de skulle i arkivet, og gav en skriftlig dokumentation på hvordan og hvorledes)

Kan dette bruges til noget? -det håber jeg
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 19:55   #604
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Omvendt kan man jo også indskyde et
Hvor skulle du ellers få alle de penge fra til at købe hus?


De varmeste hilsner og fra Hyanna

PS: Tillykke med de 65
Nej vel, og så efter at jeg er blevet handicappet!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 20:05   #605
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, benny, er det så på en eller anden måde muligt at dokumenter hvordan din økonomiske situation så ud INDEN du fik erstatningen?

Som hyanna sir, hvor skulle de ellers komme fra?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 12:21   #606
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Jeg har lige været i fogedretten den 23. februar 2010, og de var ikke tilfredse med at et stort erstatningsbeløb var indsat på en separat konto!

Nu har jeg 15 dg. til at fremlægge dokumentation for, at huset er købt for min skadeserstatning!

Fogedretten har fået dokuimentation på, byretsdom og at et stort beløb er indsat på separat konto.

Fordi det er et erstatningsbeløb, var det min bankrådgiver derr foretog sig dette.

Det står ikke i nogen købspapirer hvor pengene kommer fra!

Tvivler de mon også på, at jeg er handicappet?
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 12:30   #607
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, det gør de sikkert kære Benny..
men det er jo helt efter bogen at man indsætter skadeerstatninger på seperat konto. når det er efter ulykker og skal gælde for den arbejdsindkomst du ikke er istand til at få selv.
så det må de da bare finde sig i.
jeg håber det lykkes dig at overbevise dem om at de tager fejl. det burde jo være indlysende nok.
har du samme bankrådgiver som dengang du købte huset, for så kan han/hun måske vidne om at de penge er overført derfra. hvis de har nogen chance for at kunne huske det.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 17:03   #608
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Benny skrev
Dommeren og bankens advokat var ikke tilfredse med dette. De ønsker konkret bevis for, at jeg har købt hus for min skadesforsikring.


Deres utilfredshed læser jeg som, at de vil have BEVIS for, at du faktisk har købt huset - KONTANT - for skadeserstatningen. Altså helt UDEN at optage lån for at købe huset ... !

Jeg kan ikke lige huske hvor du skrev, at du havde LÅNT til udbetalingen til huset ... - Men dette havde vel ikke være nødvendigt, hvis du HAVDE brugt skadeserstatningen på at købe huset, så du den dag du flyttede ind var gældsfri.

Kan det ikke tænkes at være DET som de vil se beviser for?
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 19:46   #609
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af migselv Se meddelelser
Benny skrev
Dommeren og bankens advokat var ikke tilfredse med dette. De ønsker konkret bevis for, at jeg har købt hus for min skadesforsikring.

Deres utilfredshed læser jeg som, at de vil have BEVIS for, at du faktisk har købt huset - KONTANT - for skadeserstatningen. Altså helt UDEN at optage lån for at købe huset ... !

Jeg kan ikke lige huske hvor du skrev, at du havde LÅNT til udbetalingen til huset ... - Men dette havde vel ikke være nødvendigt, hvis du HAVDE brugt skadeserstatningen på at købe huset, så du den dag du flyttede ind var gældsfri.

Kan det ikke tænkes at være DET som de vil se beviser for?
Vigtigt at vide: Da jeg modtog byretsdommen havde jeg, af Gladsaxe Kommune været anbragt i 2 år på et omsorgscenter (alderdomshjem), også kaldet dødens forgård.

Fogedretten har fået forelagt byretsdommen, som tilkendte mig erstatning.

Byretsdommen gjorde, at jeg kunne låne til udbetalingen til et hus i min bank, og komme ud i livet igen...

Fogdretten har fået udbetalingsbilag med adresse og matr.nr.
Fogedretten har fået købspapirer på hus.


Forsikringsselskabet jeg kørte retssag imod ankede dommen til Ø. Landsret, en ankesag som jeg også vandt med et ekstra beløb oveni.

Selv for en skadeserstatning køber man ikke et hus kontant. Investering i papirer og stigende huspriser, er med til at financiere vedligeholdelse på huset. Sideløbende skulle jeg jo også købe, og udskifte handicapbil.

PS: Det tog 5½ år at få erstatning. Jeg måtte 1½ år efter ulykken da jeg havde lært at skrive på maskine med een finger, selv skaffe vidner til bevisførelse i retten. Politiet havde ingen bevisførelse vedrørende ulykken, da bilisten med en promille på 1,75 blev frifundet for skylden. Der var jo ingen døde!!!!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 26-02-2010 kl. 19:48.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 01:23   #610
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
jeg fik oplyst dengang af min advokat, da jeg fik et aconto beløb, at det skulle sættes ind på en separat konto. Derudover når jeg ville købe noget med pengene så som en bil, så skulle jeg sørge for at der stod i købskontrakten at det beløb jeg nu anvendte var erstatningspenge, samt banken fik at vide hvad de blev brugt til og fik kopi af bilag. Ifølge advokaten så må en evt foged godt sælge bilen, hvis det skulle komme dertil men så skulle han/hun bare levere den sum tilbage inden da, da de erstatningspenge. Det samme hvis jeg f.eks sælger bilen så skal det samme beløb ind på kontoen igen (ellers må de ikke sættes ind igen da det skal kunne bevises) eller skrives i ny kontrakt. På den måde kan man følge pengeflowet på papir og legalt. Oplyst tilbage i 2003, så der kan selvfølgelig godt være ændringer.

jeg tænker hvis nu de vil/kan gøre indtag i huset, så er det for at finde ud af hvor meget de skal levere tilbage... Bare en tanke ud fra det jeg fik at vide dengang...

håber for dig at du får lov at beholde huset
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension