K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2009, 14:23   #481
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Jeg har selv siddet i det offentlige og ville heller ikke svare på trusler. Som konstruktiv kritik ville jeg sige, drop truslerne, skriv i en venlig tone (selvom det er ****** svært når der ikke rigtigt er nogen der ser ud til at hjælpe eller lytte) og fremlæg din sag trin for trin.

Vi er mange der håber at du får medhold og at kommunen tager sig sammen og erkender sit ansvar.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 14:43   #482
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Benny kan se at du får nogen knoppede ord med på vejen her, så jeg ville lige skrive til dig at du har min respekt du har i den grad min respekt for din sag for din kamp og for din vilje ...

Jeg bryder mig bestemt heller ikke om trusler om selvmord , men jeg tager det som et nødråb et råb om hvad er der mere tilbage hvad kan der ske nu og hvor er jeg henne i alt det her ...

jeg er ked af at det virker som om du har mistet dig selv i din kamp og jeg håber ved gud aldrig at du gør alvor af dine trusler for så har systemet vundet.

Til andre vil jeg sige , ja kan godt se at der bliver råbt ulven kommer nogen gange (og syntes det er dumt Benny ) MEN ingen af os kan sige hvad vi selv ville gøre i den situation dagen hvor Benny skal i retten og står til at miste sit hus nærmere sig med hastige skridt og hvad skal der så ske ...

Ja Benny hvad skal der så ske ? hvad er alternativet har kommunen nogen planer på bordet for det ? hvor skal du bo henne ? mener at have læst at du har fået et sådan tilbud og håber at det viser sig at du kan blive glad et andet sted , er det ikke værd at tænke over ??

Jeg siger bestemt ikke at du skal opgive din kamp , men måske fortsætte din kamp under mere trygge rammer ? for uanset hvordan vi vender og drejer den her så syntes jeg da at Bennys sag har belyst nogen særlige problemer i lovgivningen ... feks har jeg da altid taget som en selvfølge at hvis kommunen laver fejl og man lider økonomisk under de fejl , så sørger kommunen da for at man får økonomisk kompensation for det man selv har mistet , men sådan er det jo slet ikke ---

Så Bennys kamp er vigtig meget vigtig og Benny den kæmpes altså bedst med dig i live det kan man ikke komme udenom ... jeg håber at det er på sorte dage du skriver trusler om at tage livet af dig men at du har selvopholdelse drift nok til at blive her med os andre og kæmpe videre ...

Også selv om det skal blive i en anden bolig

Perchr

Du skriver ...
Citat:
Det er forfærdeligt det du har været udsat for af systemet. Men sympatien falder bort når du bliver ved med at skrive om selvmord. Find en anden indgangsvinkel og du vil fortsat få opbakning.

Finder du ej en sådan? Mister jeg selv respekten og ophører med at støtte dig. (Og vil tage skridt til at nedlægge facebook gruppen om din sag.)
Jeg kan godt til en vis grad give dig medhold men trusler om at nedlægge facebook gruppen stiller jeg mig helt uforstående overfor i min verden er facebook gruppen en støtte til Benny i hans sag og har ikke noget at gøre med hvordan han agere som person ...

Det er de system fejl der er i Bennys sag der er i centrum og det er det der skal ændres ...

Og Benny til sidst som de andre skriver ...ikke flere trusler og slet ikke noget med at gøre alvor af det , du skal sgi ikke gøre kommune og stat den tjeneste at rydde dine problemer så let af vejen ...
  Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 16:34   #483
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Om Facebook gruppen

Hej Hejdien
Du skriver bl.a.
Citat:
Jeg kan godt til en vis grad give dig medhold men trusler om at nedlægge facebook gruppen stiller jeg mig helt uforstående overfor i min verden er facebook gruppen en støtte til Benny i hans sag og har ikke noget at gøre med hvordan han agere som person ...

Det er de system fejl der er i Bennys sag der er i centrum og det er det der skal ændres ...
Så sandt at gruppen blev oprettet af undertegnede for at støtte Benny i hans kamp. Det er forståeligt at Benny er kommet så langt ud og prøver at få gehør for sin sag på den måde.
Men at komme med trusler om at tage sit eget liv flere gange i tiden der er gået finder jeg ikke er den rigtige vej.
Og har aldrig fundet det rigtig at bruge sådanne pressioner.
De gange Benny har skrevet om dette har jeg reageret ved at skrive til ham. Og skrevet om at jeg håbede på at han ikke fuldførte dette, men at han tværtimod kæmpede videre.

Jeg ved godt at Benny er i en svær situation og kan nu risikere at miste sit hus.
Men jeg kan ikke forsvare at bibeholde en gruppe til støtte for ham når han fremsætter trusler af denne karakter. Og det uanset hvilket fora m.v. de fremsættes i. -
(Har selv oplevet at 3 fam. mdl. begik selvmord. Og som smerter pårørende mere end godt er. De pårørende mister jo deres *Mand, Far og bror.* Derfor min modvilje mod at fortsætte gruppen.
Hvis andre vil føre støttegruppen videre? Den kan sagtens overføres til anden administrator. Hvis det skulle blive nødvendigt?

Som andre nu også skriver så skal der andet til. Trusler fører kun til at der opstår modvilje i at støtte en så alvorlig sag.

Og jo der er sket stor systemfejl i Benny sagen. Heri kan jeg kun være enig. Og klart de skal være i centrum. Men hvordan knuden kan løses ved kun politikerne på borgen og i kommunen til at Benny kan komme ud af denne sag og få et *Almindeligt liv igen*
Nogen der har en god løsning til hvordan?
Jeg selv foreslår at vi fortsætter med at sende mail til politikerne om sagen.

PS.
På et tidspunk for lang tid siden skrev jeg til Benny om en evt. indsamling (En håndsrækning. Så han kunne få betalt sin gæld.), og det var ikke for at systemet skulle slippe for sin skyld. Men han takkede nej. (Selv mener jeg at det kunne ha' hjulpet ham langt.)

Sidst redigeret af @PerChr; 17-06-2009 kl. 16:45. Årsag: Tilføjelse
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 18:53   #484
Azfalt
Elsker at være her på K10
 
Azfalts avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Indlæg: 56
Styrke: 0
Azfalt er ny på vejen
Var bestemt ikke ment som onskabsfulde bemærkninger, det jeg skrev.
Men der er flere måder at gribe en sag an på, og hvis man kun fokusere på negative skrivelser i et svar, så knækker filmen på et og andet tidspunkt.
Det gælder derfor også om at læse de positive ord der står i svarene og så prøve at bearbejde de sætninger så man kan bruge dem imod det latterligt tåbelige system.

Eksempelvis har jeg selv været udsat for at få afslag, hvori der stod at det tydeligt fremgik at jeg ikke kunne deltage i arbejdsprøvning eller kurser. Men at de dog stadig mente at jeg kunne blive selvforsørgende, uden at de kom med eksempler.

Det brugte jeg så til at skrive "Jeg er da glad for at få medhold i at jeg intet kan, men stiller mig uforstående over for ...."

Venter nu på at få en melding retur.

__________________________________________________ ______________


Hvis man forventer at få negativt svar retur, så er det ofte svært at se andet.
Jeg står selv i en forholdsvis umulig situation, på grund af bortkomne sagsakter i kommunens varetægt, indtil flere gange. Så min sag er totalt gennemhullet og egentlig tåbeligt at jeg fortsætter efter 18+ år.
Men jeg er håbløs optimist, og bliver ved indtil der ikke er noget at køre min sag videre på.

Så op med humøret og lad dig ikke nedslå af modgang, selvom der stadig er kulsort i alle retninger, så påstår nogen at der er et lys for enden af tunellen, jeg har endnu ikke selv set det lys, men stoler på hvad flertallet har bildt mig ind.
Azfalt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 20:53   #485
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Til Benny
Jeg synes det ville være en god ide, hvis du skrev til alle politikerne
igen, og undskyldte din truende fremfærd, og måske skrev lidt mere
følelsladet, at du ikke kan forstå, hvorfor du er blevet så dårligt
behandlet, at du føler dig magtesløs og har kæmpet så længe, jeg
er sikker på du vil blive lagt mærke til, når du fremstår med trusler,
så tænk på at den, de personer som skal afklare din sag, også skal
" dømme de mennesker som har begået fejl mod dig ", og kan de så
vælge at tage afstand fra dig, pga. trusler så er det det letteste,
Nu ved jeg ikke om du har været på tv, for ellers var det måske en
mulighed.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 21:11   #486
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tanja... Benny har prøvet ALT...

Prøv at læse hele tråden igennem her eller gå ind på Bennys egen hjemmeside, så vil du se, at ALT er prøvet... også tv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 22:20   #487
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Fatter det ikke, hvordan kan det ske?
Har ikke lige krafter til at læse det igennem,
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 12:20   #488
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
MAIL SENDT TIL FOLKETINGSPOLITIKERNE I DAG DEN 19 JUNI 2009

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Til Benny
Jeg synes det ville være en god ide, hvis du skrev til alle politikerne
igen, og undskyldte din truende fremfærd, og måske skrev lidt mere
følelsladet, at du ikke kan forstå, hvorfor du er blevet så dårligt
behandlet, at du føler dig magtesløs og har kæmpet så længe, jeg
er sikker på du vil blive lagt mærke til, når du fremstår med trusler,
så tænk på at den, de personer som skal afklare din sag, også skal
" dømme de mennesker som har begået fejl mod dig ", og kan de så
vælge at tage afstand fra dig, pga. trusler så er det det letteste,
Nu ved jeg ikke om du har været på tv, for ellers var det måske en
mulighed.
FORTRYDELSE: (MAIL af 11. juni 2009)

Intet menneske har endnu overlevet, så den tid vil komme!

Jeg har før været så frustreret af min situation, at jeg havde opgivet ligesom denne gang og ikke så nogen udvej. Frustrationerne må dog siges, at være mig fuldt ud berettiget, når man som jeg (ved kommunens brug af usandheder) får frataget evnen til at rejse sig igen efter en alvorlig færdselsulykke, med total lammelse.

VIGTIGT: Jeg har nu med venners hjælp fundet ud af, at jeg har endnu et "skarpt skud" i bøssen, i forsøget på at genvinde nogen retfærdighed. Men jeg genvinder aldrig mere "mit tidligere gode liv" som HANDICAPPET!



Til alle folketingets POLITIKERE og lovgivere.

Jeg havde lært at leve med mit handicap. Jeg havde på tværs af lægernes spådomme om et liv på institution opnået at sætte GUINNESS REKORD i "HANDICAPCYKLING", på cykelbane.

Handicappede med min diagnose - inkomplet tetraplegi - cykler NORMALT ikke! (Jeg jeg skal "hjælpes" op på cyklen).

Det skulle jeg ikke have gjort. Gladsaxe Kommune fjernede 75% af min hjælp. Lægekonsulent Claus Bjerregaard skrev, - citat: Sagsbehandleren i specialgruppen for handicappede har i journalføringen beskrevet at klienten har stor interesse fort cykling på normal cykel, "som han mestrer" at køre på over lange stræk. citat slut:

DATATILSYNET og OMBUDSMANDEN vil ikke iværksætte, at Gladsaxe Kommune "blokerer" de urigtige oplysninger om mig, om noget jeg ikke "selv" kan udføre.

Dette kan jeg ikke leve med, de "korrekte" oplysninger om mit helbred fremgår af min læges "STATUSATTEST", og skal bruges af Gladsaxe Kommune. Sagsbehandlers "ukorrekte" oplysninger til lægekonsulent, skal blokeres for fremtiden.

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 12:41   #489
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up

Hej Benny

Glædeligt at se du har ændret mening og sender ny mail til politikerne.

Og glædeligt at læse du har fået et ny skarpt skud at fyre af.

Dette får vi vel lidt indsigt i på et tidspunkt?

Jeg håber for din skyld at det kan føre til en retfærdighed for din kamp og en god slutning på sagen.

Mit indlæg var ej heller ment ondskabsfuldt. Eller for at træde på dig og sagen. (Hvorfor jeg skrev er der givet lidt om her i tråden.)

Håber fortsat det bedste for dig Benny

Med de bedste tanker om god vind for sagen.

Hilsen
Per Christensen

PS.
Det vil være godt hvis du skrev lidt i Facebookgruppen. Den er jo også til dit brug. (Hvis ikke jeg skulle ha' nævnt det før? )
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 15:01   #490
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Benny
Godt gået, du er rigtig god til at formulere dig, jeg forstår
absolut din fustration, og håber retærdigheden må sejre i dit liv,
og nej, vi får ikke vores helbred tilbage, det må vi desværre leve
med.
Held og lykke.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension