K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2008, 00:43   #261
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du låner bare ALT, hvad du vil, Per. Der er INGEN copyright.

Benny... du får lige 1.000

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 09:29   #262
astraia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
astraia er ny på vejen
Nu må jeg altså lige hurtig sige en ting.

Ang højesteret -

For det første er det ikke alle sager der kan prøves ved højesteret.

For det andet, så er fri process ved højesteret et misforstået begreb. Det gives som regel kun til sager af principiel betydning, der danner præcedens for nye sager.

Jeg kan ikke finde en statistik over hvor mange gange det bliver givet, men da jeg havde jura var det ikke et synderligt højt tal.

Ang minster -

En minister går meget meget meget meget! sjældent ind i en konkret sag, netop fordi de kan brænde fingrerne (og det kan de ikke lide) og fordi der rent faktisk ikke er lovhjeml for det hvis sagen er ved domstolene.


Systemet er fuldstændig forskruet, ja. Og jeg håber inderlig du får styr på det.... Desværre får du nok bare endnu et besøg af en psykiater når tiden kommer hvor du stopper helt med at spise.


Det er lige før det eneste at gøre er at røve en bank, ikke fordi du får penge - men fordi folk i fængslerne har en bedre tilværelse end det lyder til du umiddelbart har

Sidst redigeret af astraia; 21-08-2008 kl. 09:36.
astraia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 13:02   #263
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Jeg keder mig ikke, men ville hellere have tid til ET LIV!


Alle folketingets politikere har i dag fået mail med Karen Jespersens Brev.

http://www.benny-g.dk/velfaerdsministeren.htm


Gladsaxe Kommunes Byråd har i dag fået denne mail.

http://www.benny-g.dk/gladsaxe_kommune.htm



Mvh. Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 13:46   #264
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation

Nyhedsavisen skriver i dag om en dom pga. sagsbehandling og menneskerettigheder.

Læs side 12-13 her:

http://e.avisen.dk/kbh/index.php?ali...s=1940&p=48022


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2008, 18:37   #265
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
SENESTE BREV TIL EN "KRIMINEL" OG BORGERFJENDSK BORGMESTER I GLADSAXE KOMMUNE!

Søborg d. 25.08.2008

Gladsaxe Kommune
Borgmester
Karin Søjberg Holst
Rådhuset
2860 Søborg.

Kære Borgmester

Jeg har endnu ikke modtaget borgmesterens svar på brev af 04.08.2008?

Grundlovens § 75

§ 75
Stk. 1.
Til fremme af almenvellet bør det tilstræbes, at enhver arbejdsduelig borger har mulighed for at arbejde på vilkår, der betrygger hans tilværelse.

Stk. 2.
Den, der ikke kan ernære sig eller sine, og hvis forsørgelse ikke påhviler nogen anden, er berettiget til hjælp af det offentlige, dog mod at underkaste sig de forpligtigelser, som loven herom byder.

Gladsaxe Kommune valgte i 2001 uberettiget – i henhold til mit varige handicap, og i strid med faktuelle fremlagte lægeoplysninger, at fratage mig 75% af min daværende hjælp på 128 timer om ugen og henstille mig til en total hjælpeløs tilværelse.

Gladsaxe Kommunes ”kriminelle” metode var, at lade sagsbehandleren administrativt ”lyve mig ud af mit handicap”, og derved tilføre kommunens journalakter urigtige oplysninger der i kommuneregi vil blive brugt til som min situation er, at gøre mig endnu mere unødigt handicappet.

Det Sociale Nævn har efterfølgende omgjort kommunens beslutning om nedskæringen af hjælpen, og dømte Gladsaxe Kommune til at opgradere hjælpen fra tidligere 128 timer om ugen til døgnhjælp med 168 timer om ugen, i henhold til Lov om Social Service.

PS: Det Sociale Nævn henviste til, at kommunen ikke havde godtgjort og dokumenteret, at jeg kunne klare mig med et mindre antal timer. Det Sociale Nævn har således sat kommunen grundigt på plads.

Gladsaxe Kommune har bragt mig i økonomisk ruin…

Igennem de 3 år kommunen ikke ydede den optimale hjælp udover de tildelte 39,5 timer i døgnet, har jeg selv betalt for hjælp i det omfang det var mest nødvendigt, især om natten, samt om dagen til min nødvendige træning for at vedligeholde min fysiske tilstand. Det gjorde jeg til Banken sagde stop.

Det har senest medført, at min Bank har sendt min gæld til deres advokat for igangsætning af en inkassosag mod mig, da jeg ikke mere kan betale for påløbne renter, og aldrig bliver arbejdsdygtig.
Dermed er der risiko for, at jeg mister mit hus, og ikke længere har råd til benzin til min handicapbil.

Dette er udfaldet af, at Gladsaxe Kommune usagligt har løjet overfor sin lægekonsulent, selvom det er kommunen der træffer den endelige afgørelse i sociale sager, og dermed er den hovedansvarlige.
Gæld som følge af ovennævnte sagsbehandling…

Gæld til Bank på ca. 600.000 kr. (Pant i hus = 400.000)

Sagesløsbrev til Gladsaxe Kommune på 200.000 kr. (Indeholdt ejendomsskat).


Jeg har den 20.07.2008 søgt Gladsaxe Kommune om hjælp til ekstra varmeregning på kr. 8.393,04 som jeg fik afslag på.
Varmeregningen blev afregnet via min budgetkonto i Bank, og som derved blev tømt.

Efterfølgende er min Bilforsikring blevet afvist af Banken på grund af manglende dækning på konto.
Det betyder, at min bilforsikring til min handicapbil snart bliver dækningsløs og, at jeg som følge heraf mister mit transportmiddel til min nødvendige genoptræning.

Min Bank har ifølge mail af den 20.08.2008 meddelt mig, at min konto er overtrukket og mit kontokort er blevet ”spærret”. Min konto var fra månedens start på 0,00 kr. og overtrækket var på næsten 2.500 kr.

Det betyder samtidig, at jeg fremover ikke har penge til mad, og dermed noget at leve af.

Jeg mangler akut penge til…

1. Mad,
2. Tøj,
3. Benzin,
4. Reparation af 2 sæt briller,
5. Udskiftning af defekt termorude,
6. Reparation af defekte snore i samtlige Persienner,
7. Udskiftning af vaskemaskine (midlertidig repareret?)

Jeg vedlægger nedenstående bilag, og afventer en hurtig reaktion og tilbagemelding.

Vedlagt kopi: Danske Forsikring – Rykkerskrivelse på bilforsikring.
” ” Brev af 20.08.2008 til Center for Service / Gladsaxe Kommune.
” ” Vejledning om retssikkerhed og administration på det sociale område.
” ” Bekendtgørelse af straffeloven.

Venlig hilsen

Benny Gerhard

http://www.benny-g.dk/gladsaxe_kommune.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2008, 17:45   #266
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Kom nu, kære Politikere. Jeg har brug for hjælp nu, inden det er for sent. ???


Som retsløs i et Retssamfund, savner jeg aktive politikere til, at stoppe Gladsaxe Kommunes (kommunernes) "magtmisbrug", og kommunens udnyttelse af "ansvarsfri" lægekonsulent. Det kostede mig som 100% invalid 3 års hjælp, hvor kommunen nedskar min hjælp fra 128 timer om ugen til 39,5 timer om ugen. Jeg har således brugt flere hundrede tusinde kroner af min ulykkeserstatning til egenbetaling af hjælp, og i dag er jeg ruineret.

Det Sociale Nævn omgjorde i 2004 kommunens handling, og opgraderede hjælpen til "døgnhjælp", med henvisning til at kommune ikke havde godtgjort, at jeg kunne klare mig med færre timer.

Karen Jespersens og ministeriets - Retningslinjer for Lægekonsulenter - med henvisning til, at det er myndigheden, altså kommunen der som lægekonsulentens overordnede er den ansvarlige, den holder ikke i retten?

Jeg har tabt en erstatningssag, anlagt mod Gladsaxe Kommune ved Østre Landsret. Jeg tabte sagen på grund af at landsdommerne valgte, at tilsidesætte - sagsbehandlerens og lægekonsulentens - brug af "ukorrekte" oplysninger om mit funktionsniveau.

Jeg har tabte en retssag, anlagt mod Lægekonsulent Claus Bjerregaard ved Retten i Glostrup. Jeg blev dømt til, at betale Claus Bjerregaard 25.000 kroner, for at have ødelagt mit liv? Dette var før jeg hørte om "ansvarsfrie" læger i det offentlige.

Jeg skal citere punkter af lægekonsulenten svar:

1. Statusattest ved egen læge 19.04.2000

I den nyindhentede statusbedømmelse beskrives at klienten har en dårlig gribefunktion på grund af sammentrækning af senerne og manglende mulighed for at klare personlig hygiejne. Klienten behandles med skinnefik.sation om natten for at bedre kontrakturdannelsen, og egen læge advokerer for, at der er behov for overvågning konstant fra en hjælpeperson undtagen i en 6 timers periode om aftenen.
Sagsbehandler i specialgruppen for handicappede har i journalføringen beskrevet, at klienten har stor interesse for cykling på normal cykel, som han mestrer at køre på over lange stræk.

Det er lægekonsulentens vurdering, at der er en klar "diskrepans" i vurderingen som beskrevet af egen læge og i den vurdering der er foretaget af sagsbehandler i specialgruppen for handicappede.

Såfremt det (af sagsbehandler) beskrevne funktionsniveau er korrekt "må det antages", at klienten ikke er berettiget til den søgte hjælpeordning.
Det er lægekonsulentens vurdering, at klienten yderligere kan kompenseres med et nødkald, som han dog ikke selv har ønsket.

Umiddelbart skønnes det ikke relevant at indhente yderligere lægelige oplysninger.

Det er således lægekonsulent i almen medicins vurdering, at klientens helbredstilstand efter det beskrevne er af en sådan art, at han ikke falder ind under den ansøgte ordning. Citat slut:


Hvorfor har Karen Jespersen lavet - Retningslinjer for Lægekonsulenter - så de ikke skal stå til ansvar. Det er en omgåelse af autorisationsloven (lægeloven).

Vedhæftet 3 lægebreve og seneste brev til Borgmester Karin Søjberg Holst, Gladsaxe Kommune.

Med venlig hilsen

Benny Gerhard www.Benny-G.dk
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2008, 21:50   #267
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Hej venner


Jeg glemte at oplyse om, at ovennævnte skrivelse er mailet till alle Folketingets politikere og partier.

Jeg tror og håber på, at lægedokumentationen kan få nogen til at forstå, hvad det er der sker!

Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2008, 13:46   #268
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Kære Benny!

Tak for din henvendelse! Det er slemt, når man bliver klemt i systemet.

Jeg sender din henvendelse videre til vores socialordfører Özlem Cekic, som er den, der tager sig af disse sager for SF.

Med venlig hilsen

Pernille Frahm
MF
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2008, 18:06   #269
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
FÅ DIG ET GODT LIV FOR 450- KR.OM MÅNEDEN???

Hej Benny Gerhard

Jeg kan godt åbne dit kort, men du skal være opmærksom på at der kun er 450 kr. til rådighed. Jeg har en forventning om at du ikke overskrider dette beløb da kortet straks vil blive spærret og ikke genåbnet.

Med venlig hilsen

Teamchef - DB -Dansk Bank 29.08.2008


http://www.benny-g.dk/index.htm

http://www.benny-g.dk/gladsaxe_kommune.htm.

Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2008, 12:40   #270
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Kære Ombudsmand

Dette er dele af mit vedhæftede brev til Dem.


Nederst i mail fremgår det, at mit økonomiske leveniveau er på 450.- kr. i denne måned???

Min situation på grund af Gladsaxe Kommunes "magtmisbrug" for nuværende er…

- at jeg har belånt mit hus for al friværdi,

- at min Bank har tilkendegivet, at banken har sendt min gældspost til inkasso,

- at jeg måtte opgive ankesag vedrørende mit erstatningskrav mod Gladsaxe Kommune, som jeg tabte ved Østre Landsret der skyldes, at kommunen i 2001 fratog mig der er erklæret 100% invalid, 75% af min hjælp i 3 år, og bankede mig tilbage til kørestolen,

- at jeg måtte opgive ankesag mod Lægekonsulent Claus Bjerregaard, som jeg tabte ved Retten i Glostrup hvor jeg blev dømt til, at betale 25.000 kr. i sagsomkostninger – fordi han som "ansvarsfri" lægekonsulent har været med til, at ødelægge mit liv,

- at Gladsaxe Kommune til grund for min manglende hjælp igennem 3 år, har sparet 2.141.000 kroner på, at gøre mig unødigt mere handicappet.


Uddrag af: Redegørelse fra Retten i Glostrup af 24.maj 2007.

Sagsøgeren, Benny Gerhard, betaler inden 14 dage i sagsomkostninger til sagsøgte 25.000 kroner.

1. Sagsøger modtog sagsøgtes erklæring af 11. maj 2000. Han fik den tilsendt fra kommunen.

2. Sagsøgeren reagerede meget stærkt på sagsøgtes erklæring. Dette skyldtes, at den indeholdt mange ukorrekte oplysninger.

3. Sagsøgte kunne ikke vurdere sagsøgers situation alene på baggrund af de skriftlige oplysninger.

4. Det, at "det lægelige skøn (fra lægekonsulenten) stod ved magt" betød at sagsøgers bistand blev beskåret væsentligt.

5. Dette medførte således et voldsomt indgreb i sagsøgers frihed.

6. Som følge af erklæringen blev hjælpen skåret yderligere ned til ca. 40 timer ugentligt.

7. Sagsøgte lagde vægt på sagsbehandlerens oplysninger, og syntes ikke, at lægens oplysninger hang sammen med disse.

8. Sagsøgtes opfattelse er, at han skal bistå sagsbehandlerne i Gladsaxe Kommune.

9. Det er ikke hans opfattelse, at hans job udelukkende skulle være at vurdere lægelige oplysninger.

10. Han er bekendt med de lægeetiske regler.

11. Han var opmærksom på, at sagsøgers læge skrev noget andet.
Sagsøgte lagde mere vægt på sagsbehandlerens udtalelse end på sagsøgerens egen læges udtalelse.

Sagsøgte mente ikke, at en speciallægeerklæring ville hjælpe til at afklare diskrepansen i sagen.

Kopi af lægelige sagsakter vedhæftet mail (u/cpr.nr.) til sag vedrørende Gladsaxe Kommune og mod Lægekonsulent Claus Bjerregaard.

http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...U/00000002.htm
bilag 519 Henvendelse af 19/8-08 fra Jytte Hestbech vedrørende læger ansat i administrative stillinger og autorisationsloven
(Tryk - udvalgsdokumenter - sundhedsudvalget - alm. del - bilag 519)

Hej Benny Gerhard 29/08/2008 13.35

Jeg kan godt åbne dit kort, men du skal være opmærksom på at der kun er 450 kr. til rådighed.

Jeg har en forventning om at du ikke overskrider dette beløb da kortet straks vil blive spærret og ikke genåbnet.

Med venlig hilsen
Teamchef - DB
Danske Bank

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 01-09-2008 kl. 12:47.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension