K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2008, 16:51   #91
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Velfærdsministeriet

(Citat af breve)

Benny Gerhard
Mørkhøj Bygade 4
2860 Søborg

10. januar 2008

Henvendelse vedr. lægekonsulenter

Velfærdsministeriet har modtaget dine henvendelser af 19. november 2007
og 4. januar 2008, hvor du skriver om lægekonsulenter.

Velfærdsministeriet hnviser til tidligere besvarelse a 7. juni 2007, hvor du får svar på spørgsmålet om lægekonsulenters rolle.

Velfærdsministeriet vedhefter tidligere socialminister Eva Kjer Hansens brev til Tom Behnke, hvori der redegøres for lægekonsulenternes rolle i førtidspensionssager.

Der gøres opmærksom på, at yderligere henvendelser vedrørende lægekonsulenter ikke vil blive besvaret.

Med venlig hilsen


Sandra Louise Ahrens


Brev til Tom Behnke

Kære Tom Behnke

Du har i mail af 11. maj 2007 nævnt, at socialudvalget har modtaget et fortroligt dokument om en sag vedrørende Benny Gerhard, som er førtidspensionist, og du har i den anledning tilkendegivet, at der kan være behov for tydeligere regler om lægekonsulenters rolle.

Du nævner, at Benny Gerhardt har tabt en sag, selvom lægekonsulenten havde overtrådt spillereglerne.

Som det vil være dig bekendt, kan jeg ikke gå ind i den konkrete sag.

Jeg er dog bekendt med den problemstilling, du nævner, også fra Benny Gerhardts breve til Socialministeriet. o.s.v.

Venlig hilsen

Eva kjer Hansen

ER DET RYSTENDE LÆSNING, ELLER HVAD?
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2008, 17:02   #92
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ja det er rystende læsning fordi Velfærdsministeriet alias Karen Jespersen gør dig opmærksom på at de ikke vil gøre noget som helst ved din sag og ej heller tage sig af spørgsmålet om lægekonsulenters rolle det er et uanstændigt brev og i det næste brev står der så...

Citat:
Kære Tom Behnke

Du har i mail af 11. maj 2007 nævnt, at socialudvalget har modtaget et fortroligt dokument om en sag vedrørende Benny Gerhard, som er førtidspensionist, og du har i den anledning tilkendegivet, at der kan være behov for tydeligere regler om lægekonsulenters rolle.

Du nævner, at Benny Gerhardt har tabt en sag, selvom lægekonsulenten havde overtrådt spillereglerne.

Som det vil være dig bekendt, kan jeg ikke gå ind i den konkrete sag.

Jeg er dog bekendt med den problemstilling, du nævner, også fra Benny Gerhardts breve til Socialministeriet. o.s.v.

Venlig hilsen

Eva kjer Hansen

Her indrømmer man så at lægekonsulenten har overtrådt spillereglerne men vil ikke gøre noget ved det ???
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2008, 00:11   #93
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det var da et af de mest stupide svar jeg til dato har set, hvis det er den måde de respektere borger på der behandles unfair i dette land, så burde nogen af os da sætte os ned og oversætte til fransk hvad et er for et system vi holder os her til lands....

bare sådan at flere lande ikke foranledes til at tro at Danmark er smørhullet med menneskerettigheder, demokrati og retfærdighed for alle ..


Det er noget nær respektløst at man i et og samme brev erkender at regler ikke bliver overholdt og derud over skriver at yderlige henvendelser ikke vil blive besvaret.

Hvad er det dog for en overlegen behandling af de svageste borger, og det så uanset om folk er ved at drive dem til vanvid, stikkes der regler ud til os så har vi værsgo at overholde dem, men når det går den anden vej mod myndighedspersoner så er det åbenbart noget helt andet noget ....

Benny hvad har socialministeren svaret dig den 7-6-07 ved ikke om det er mig der overser det, men jeg har kigget både her på siden og på din side og kan ikke umiddelbart finde det....


Den skrivelse du har modtaget vil jeg mene giver dig ret i at lægekonsulenterne ikke overholder reglerne og at de ansvarshavende politikkere er hammer bedøvende ligeglade, den eneste forskel er at nu gider de ikke længere bruge ressourcer på at besvare at det er hammer ligeglade...

Mage til frækhed skal man sq lede længe efter ...

Man burde mene at nogen snart vågnede op et eller andet sted , at blive ved at negligere borgeres rettigheder i den grad som vi ser med lægekonsulenter og deres ulovlige virke er sq da alt for langt ude at blive ved at sidde overhørigt ....

Men så længe det ikke rammer den brede befolkning så er der tilsydenladene ikke nogen interesse i at gøre noget fra regeringens side ....
  Besvar med citat
Gammel 12-01-2008, 13:20   #94
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Question Den slags skal bekæmpes

Og det kan kun ske at vi står samlet og starter en underskriftindsamling om at få ændret regler for lægekonsulenters virke m.v.

A la.:

Vi underskrivere kræver: At Velfærdsministeren tager borgernes henvendelser seriøs.

Vi underskrivere kræver: At Velfærdsministeren får foretaget en nyvurdering af udstukne regler for Lægekonsulenters medvirken i sociale sager.

Vi underskrivere kræver: At lægekonsulenter skal stå til ansvar for deres medvirken i sagsbehandling af borgerens sager.

Vi underskrivere kræver: At Lægekonsulenter ikke skal medvirke i socialteamet når en borgers sag skal afgøres.

Vi underskrivere kræver: At Lægekonsulenter skal havde notatpligt i svar på sagsbhdl. forespørgsler.

Og hvad der evt. kan tilføjes af krav og så skrive en indledning for grundlaget til underskriftindsamlingen.

Hvad mener I andre her om dette forslag?:

PS.
Glemte lige i farten at skrive: At jeg har sendt min artikel om Fokus på Lægekonsulenter til Folketingets mdl. og til socialudvalget

Sidst redigeret af @PerChr; 12-01-2008 kl. 13:30. Årsag: Tilføjelse
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2008, 13:35   #95
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
BEMÆRK...

AT EKS-SOCIALMINISTER EVA KJÆR HANSEN SKREV I BREV AF 19 JUNI 2007 TIL TOM BEHNKE (Det Konservative Folkeparti).

DU NÆVNER, AT BENNY GERHARD HAR TABT EN SAG (ved domstolene), SELVOM LÆGEKONSULENTEN HAVDE OVERTRÅDT SPILLEREGLERNE.

SOM DET VIL VÆRE DIG BEKENDT, KAN JEG IKKE GÅ IND I DEN KONKRETE SAG.

"JEG ER DOG BEKENDT MED DEN PROBLEMSTILLING", DU NÆVNER, OGSÅ FRA BENNY GERHARDS BREVE TIL SOCIALMINISTERIET.



Hvor er det dog "kriminelt uansvarligt", at en socialminister kan omgå og acceptere, at ministeriets egne "regler" for lægekonsulenter bliver groft tilsidesat ude i kommunerne, og uden at ministeren griber ind.


"Hun erkender jo problemerne, men vil ikke gøre noget ved dem"?



MEN HVORFOR SVARER DEN NUVÆRENDE (VELFÆRDS-)MINISTERKAREN JESPERSEN SOM JEG HAR SKREVET TIL, IKKE SELV PÅ MIT BREV AF 4. JANUAR 2008?

VEL SAGTENS FORDI, AT DET ER HENDE DER HAR ACCEPTERET "SUNDHEDSVÆSENETS PATIENTKLAGENÆVNS" - "LOVOMSKRIVNING" FRA 1998 OM, AT LÆGEKONSULENTER SOM ADMINISTRATIVE MEDARBEJDERE I KOMMUNERNE, MEN STADIG SOM LÆGER, ER FRITAGET FOR ANSVAR!


WWW.BENNY-G.DK
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2008, 14:20   #96
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er simpelhen korrupt at det får lov at fortsætte.
Også hertzer DK andre lande for det samme, de selv gør.
Det er da korrupt, det der foregår!
Til perChr.
det vigtigste er vel at der bliver set på berettigelsen i at lægekonsulenterne overhovedet KAN fritages for deres lægeløfte. Jævnfør Jytte Hestbch. Meget kunne løses ved at lægekonsulenten skal stå til ansvar overfor div udtagelser i borgeres sag.
Dernæst skal de heller ikke være til stede ved afgørelser, idet ingen kan se hvor meget magt sådan en , så vil have. Eks. vi har en lægekonsulent her i Hillerød, Carsten Herfelt, som også blev kritiseret da han var lægekonsulent i DSB, der står i ref, at hans ord var lov!!! Han sad også der, med ved afgørelserne.
Lægekonsulenter vil blive overføldige, hvis dette misbrug stoppes.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2008, 14:22   #97
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
En underskrift indsamling kan ingen vel have noget imod ?

Jeg for min del vil gerne skrive under og har ikke noget problem med det, men jeg tror desværre ikke at de underskriftindsamlinger der er på nettet batter meget, det er for nemt at lave dem og få dem underskrevet , jeg tror at mange ikke tager dem alvorligt længere...

Men klart er der nogen der laver en underskiftindsamling om dette emne så er jeg med på en underskrift
  Besvar med citat
Gammel 14-01-2008, 12:48   #98
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser

Benny hvad har socialministeren svaret dig den 7-6-07 ved ikke om det er mig der overser det, men jeg har kigget både her på siden og på din side og kan ikke umiddelbart finde det....

Man burde mene at nogen snart vågnede op et eller andet sted , at blive ved at negligere borgeres rettigheder i den grad som vi ser med lægekonsulenter og deres ulovlige virke er sq da alt for langt ude at blive ved at sidde overhørigt ....

Men så længe det ikke rammer den brede befolkning så er der tilsyneladene ikke nogen interesse i at gøre noget fra regeringens side ....
Hej Hejdi

I brevet fra 7. juni står den sædvanlige frase om lægekonsulenternes rolle, som ikke bliver overholdt.

Jeg mailer nu til Tom Behnke (KF) og forholder ham til, at brevet til ham først nu - er kommet mig i hænde, vedrørende eks-socialministerens indrømmelser.

Jeg vil gerne vide lidt om, hvorfor han ikke har forelagt indrømmelserne overfor mig, og hvorfor Folketingets Socialudvag som han har oplysningerne fra, ikke har fulgt op på ministerens indrømmelser? Brevet er jo fra juni 2007?

Benny G.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2008, 14:52   #99
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Lægekonsulentproblematikken - Underskriftindsamling m.v.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
En underskrift indsamling kan ingen vel have noget imod ?

Jeg for min del vil gerne skrive under og har ikke noget problem med det, men jeg tror desværre ikke at de underskriftindsamlinger der er på nettet batter meget, det er for nemt at lave dem og få dem underskrevet , jeg tror at mange ikke tager dem alvorligt længere...

Men klart er der nogen der laver en underskiftindsamling om dette emne så er jeg med på en underskrift

Hej igen.


Hvis der er den holdning til en underskriftindsamling?

Om at det ej virker. Hvad nytter det så, at der er så mange der skriver om det de oplever med lægekonsulenter i deres sager.

Når intet gøres ved klageriet over lægekonsulenter indblanding?
Ja så er der for mig at se ingen grund til at beklage sig.

Men er der nogen der har andre forslag for at komme uvæsenet til livs?
Så stå frem og kom med dem.

Jeg opretter en afstemning i indlæg vedr. lægekonsulenter øverst th.
Om der er interesse for en underskriftindsamling.
Og alt efter hvad der stemmes så vender jeg tilbage om emnet.

Vi kan hjælpe mange samt Benny G med at få ryddet op i skævhedderne inden for området.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2008, 17:53   #100
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Kære Tom Behnke (Mail af 14.01.2008)

Jeg har den 10. januar 2008 modtaget brev fra Velfærdsministeriet.

Jeg havde forventet/håbet på, at det var svar på mit brev til Karen Jespersen af 04.01.2008.

Ministeriet vedlægger kopi af brev til dig 19. juni 2007, fra tidlige socialminister Eva Kjer Hansen.

Ministeriet henviser til brev af 7. juni 2007 vedr. lægekonsulenternes rolle! Den kan vi udenad men det er spørgsmålet om, hvorfor lægekonsulentens rolle ikke bliver overholdt, til stor skade for borgerne, vi ikke får svar på?

Velfærdsministeren ”skider” på borgerne!

Det er så ærekrænkende og respektløst, at Velfærdsminister Karen Jespersen ikke vil besvare mit brev af 04.01.2008, og efterfølgende iskoldt overlader til sit ministerium, at fremsende tidligere socialminister Eva Kjer Hansens helt konkrete indrømmelser om, at hun er bekendt at jeg har tabt en sag ved domstolene mod lægekonsulenten.

Der står endvidere i brevet.

Som det vil være dig bekendt dig bekendt, kan jeg ikke gå ind i den konkrete sag. Jeg er dog bekendt med den problemstilling, du nævner, også fra Benny Gerhards breve til Socialministeriet.

”Der gøres opmærksom på, at yderligere henvendelser vedrørende lægekonsulenter ikke vil blive besvaret.”

Det er groft uansvarligt, at Velfærdsminister Karen Jespersen afviser at besvare yderligere henvendelser fra en borger, eller som i dette tilfælde, mig som handicappet borger der for nuværende har mistet det meste af mine tidligere optrænede færdigheder.

Velfærdsminister Karen Jespersen har accepteret, at Patientklagenævnets hjemmeside fusker med lægeloven, idet man tager noget fra "Lov om Patienters Retsstilling", og sætter ind, som om det tilhører Lægeloven, og vupti, så gælder Lægeloven pludselig kun for lægeligt arbejde, hvor der er tale om behandling!!

Det er bedrageri, for lægeloven gælder alt lægeligt arbejde.

Man lader lægekonsulenterne arbejde uden at stå til ansvar i forhold til lægeløftet. Det er en overtrædelse af Lægeloven, hvor der præcist står, at for at få autorisation og kalde sig læge, skal man have bestået eksamen OG HAVE AFLAGT LÆGELØFTET. Kun da kan Sundhedsstyrelsen tildele folk en autorisation og kun da må nogen kalde sig læge.

Lægeforeningen bakker op om alle disse ulovligheder og siger, at lægekonsulenterne heller ikke skal stå til ansvar for lægernes etiske regler.

Jeg sender mail til dig, til partierne, og hvem der kunne have interesse i, at ændre Velfærdsminister Karen Jespersens ”skrækscenarium” til et legalt socialt samfund, med borger– og retssikkerhed.


Venlig hilsen

Benny Gerhard

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 14-01-2008 kl. 17:55.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension