K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2011, 11:26   #1
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Inkomplet højresidig grenblok!

Halløjsa!

Ved et tilfældigt surf på Sundhed.dk, opdagede jeg, at der i et notat fra Hj. sygehus står, at patienten har inkomplet højresidig grenblok!

Har googlet lidt, og ku ikke rigtig finde ud af hvilken betydning det har. Dog fremgår det tydeligt, at inkomplet venstresidigt grenblok, er af en mere farlig kaliber!

Har bare ikke lyst til, at kontakte egen læge på nuværende tidspunkt for at få diagnosen uddybet!
Jeg tænkte, om der er nogen her, der ved, hvad det betyder?

Knuz Pedro

Sidst redigeret af Pedro; 16-12-2011 kl. 12:47.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 17:15   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pedro Se meddelelser
Halløjsa!

Ved et tilfældigt surf på Sundhed.dk, opdagede jeg, at der i et notat fra Hj. sygehus står, at patienten har inkomplet højresidig grenblok!

Har googlet lidt, og ku ikke rigtig finde ud af hvilken betydning det har. Dog fremgår det tydeligt, at inkomplet venstresidigt grenblok, er af en mere farlig kaliber!

Har bare ikke lyst til, at kontakte egen læge på nuværende tidspunkt for at få diagnosen uddybet!
Jeg tænkte, om der er nogen her, der ved, hvad det betyder?

Knuz Pedro
Hej Pedro...
Jeg har venstresidigt grenblok .. da den overlæge der opdagede det fortalte mig det, svarede jeg bare ok.. anede jo ikke hvad det var..
Men fik en forklaring om at blodet løb en lille omvej inde i hjertet....
Mit blev opdaget ved et skyhøjt blodtryk og et noget forstørret hjerte.. og så en blodprop i hjertet..

Spurgte også min egen læge om det .. og fik da at vide at mange mennesker havde et grenblok på en eller anden måde...

Lige præcis hvad dit betyder .. det aner jeg ikke.. det er jo måden hvor de grafer .. takker og afstand osv.. viser sig på i et ekg..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 17:41   #3
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Hej Pedro...
Jeg har venstresidigt grenblok .. da den overlæge der opdagede det fortalte mig det, svarede jeg bare ok.. anede jo ikke hvad det var..
Men fik en forklaring om at blodet løb en lille omvej inde i hjertet....
Mit blev opdaget ved et skyhøjt blodtryk og et noget forstørret hjerte.. og så en blodprop i hjertet..

Spurgte også min egen læge om det .. og fik da at vide at mange mennesker havde et grenblok på en eller anden måde...

Lige præcis hvad dit betyder .. det aner jeg ikke.. det er jo måden hvor de grafer .. takker og afstand osv.. viser sig på i et ekg..
Knus Lone


Okay; Lunasdatter!

Takker for svaret!

Heller ikke fordi jeg tror, at det er lige før jeg sætter træskoen! Undrede mig blot over, at det stod på min journal, og at der ikke var blevet sagt noget! Men, det har nok ingen større betydning, så måske derfor, man undlader at forklare!
Blev nemlig ikke særlig klog af at surfe rundt efter et svar!
Juleknuz fra Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 22:58   #4
karina3103
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
karina3103 er ny på vejen
hej Pedro og Lunas Datter
jeg er 39 årig kvinde - fik sidste år diagnosen venstresidigt grenblok - gik totalt i chok ! er blevet undersøgt og lægerne kan ikke finde noget galt med mit hjerte.
venstresidigt grenblok er : hjertet har et elektrisk system der får hjertet til, at trække sig sammen. De elektriske impulser løber fra sinusknuden ned i to grene til venstre og højre i hjertet, dette får hjertet til at trække sig sammen samtidig. ved venstresidigt grenblok er dette impuls blokeret - ved højre grenblok er det omvendt. højresidigt grenblok er ikke så alvorligt - venstresidigt grenblok er som ofte et patalogisk fund sygdomstegn

håber dette gav mening
venlig hilsen karina
karina3103 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 23:01   #5
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af karina3103 Se meddelelser
hej Pedro og Lunas Datter
jeg er 39 årig kvinde - fik sidste år diagnosen venstresidigt grenblok - gik totalt i chok ! er blevet undersøgt og lægerne kan ikke finde noget galt med mit hjerte.
venstresidigt grenblok er : hjertet har et elektrisk system der får hjertet til, at trække sig sammen. De elektriske impulser løber fra sinusknuden ned i to grene til venstre og højre i hjertet, dette får hjertet til at trække sig sammen samtidig. ved venstresidigt grenblok er dette impuls blokeret - ved højre grenblok er det omvendt. højresidigt grenblok er ikke så alvorligt - venstresidigt grenblok er som ofte et patalogisk fund sygdomstegn

håber dette gav mening
venlig hilsen karina
Takker og velkommen til k10 Karina...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 00:35   #6
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af karina3103 Se meddelelser
hej Pedro og Lunas Datter
jeg er 39 årig kvinde - fik sidste år diagnosen venstresidigt grenblok - gik totalt i chok ! er blevet undersøgt og lægerne kan ikke finde noget galt med mit hjerte.
venstresidigt grenblok er : hjertet har et elektrisk system der får hjertet til, at trække sig sammen. De elektriske impulser løber fra sinusknuden ned i to grene til venstre og højre i hjertet, dette får hjertet til at trække sig sammen samtidig. ved venstresidigt grenblok er dette impuls blokeret - ved højre grenblok er det omvendt. højresidigt grenblok er ikke så alvorligt - venstresidigt grenblok er som ofte et patalogisk fund sygdomstegn

håber dette gav mening
venlig hilsen karina
Hej Karina! Siger osse velkommen på siden her! Tusind tak for din respons! Det giver mening! Tak!
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension