K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2013, 12:40   #1
dyring
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 20
Styrke: 11
dyring er ny på vejen
ikke mere langtidsledig?

Hej, jeg er for tre 3 uger siden røget ud af dagpengesystemet, og skal nu på kontanthjælp. Jeg var idag til et infomøde på JC, og der fortalte konsulenten at på trods af at jeg har været arbejdsløs siden 02/2010, at så er jeg nu i et andet system og derfor er jeg ikke langtidsledig mere, men nyledig.
Hmm....vil det sige at alle der falder ud af dagpengepengesystemet, rent statistisk ikke er langtidsledige mere. Og hvad med alle de fine ord om der skal gøres en særlig indsats over for de langtidsledige, når vi så bare bliver tryllet væk. Håber nogle ved noget om dette.
dyring er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 17:36   #2
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Det skal nok passe. Når man har været sygemeldt i et år og ryger på dagpenge er man også ny ledig og skal klare sig selv.

Hvad synes du, at du fik hjælp til på dagpenge som du savner nu? Du har været langtidsledig, hvad bestod " den særlige indsats i"?
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 20:06   #3
dyring
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 20
Styrke: 11
dyring er ny på vejen
mente bare der har været snak om at der skal gøres en ekstra indsats overfor de langtidsledige. Jeg syntes sæføli der skal gøres en særlig indsats for alle. På dagpenge lod JC mig bare slaske, og har ignoreret at jeg har nogle særlige behov...og derfor håbede jeg der ville komme lidt skub i det med tiden..men nej nu er jeg jo nyledig. Er der nogle der ved hvordan det foregår rent statistisk, altså man hører jo altid en masse tal om blandt andet langtidsledige. Men de/vi bliver måske tryllet væk sådan vupti?
dyring er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 20:32   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
når man ryger ud af dagpengene, så starter du helt fra nul i kontanthjælpssystemet
hvis der ikke ligger sygdom bag, så bliver du bare meldt som ledig
mener så du bliver indkaldt til nogle samtaler.

når du ikke har været sygemeldt, mens du har modtaget almindelige dagpenge
så der er ingen som kigger på om du har skånebehov
fordi så vil du stå ledig til at kunne klare 37 timer

formoder du er noget behandling eller har lægeerklæringer på du har særlige behov
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 21:10   #5
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dyring Se meddelelser
mente bare der har været snak om at der skal gøres en ekstra indsats overfor de langtidsledige. Jeg syntes sæføli der skal gøres en særlig indsats for alle. På dagpenge lod JC mig bare slaske, og har ignoreret at jeg har nogle særlige behov...og derfor håbede jeg der ville komme lidt skub i det med tiden..men nej nu er jeg jo nyledig. Er der nogle der ved hvordan det foregår rent statistisk, altså man hører jo altid en masse tal om blandt andet langtidsledige. Men de/vi bliver måske tryllet væk sådan vupti?
Du bliver nok ikke tryllet væk, men tror det er meningen at DU SELV skal gøre en indsats. Har du ladet dig " slaske" i to år...jamen hvad forventer du at folk kan trylle frem?
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 21:32   #6
dyring
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 20
Styrke: 11
dyring er ny på vejen
Hov, jeg har skam ikke bare slasket, jeg har ansøgt om en masse kurser, foreslået noget efteruddannelse, været aktiv omkring min situation, brokket mig højlydt når jeg igenigen blev sendt på tossejobsøgningskurser...så tro ikke at jeg har slasket. Ordet var møntet på kommunens holdning til en dagpengemodtager.
dyring er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 10:32   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det har vel været jobsøgning, der har haft din primære fokus?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 11:10   #8
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dyring Se meddelelser
Hov, jeg har skam ikke bare slasket, jeg har ansøgt om en masse kurser, foreslået noget efteruddannelse, været aktiv omkring min situation, brokket mig højlydt når jeg igenigen blev sendt på tossejobsøgningskurser...så tro ikke at jeg har slasket. Ordet var møntet på kommunens holdning til en dagpengemodtager.
"Tossejobsøgningskurser" er lovbestemte. Det rigtige tossede ved dem er, hvis man tror man kan brokke sig over dem og at det ændrer noget.

Sidst redigeret af LINGLING; 11-09-2013 kl. 11:13.
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 13:37   #9
dyring
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 20
Styrke: 11
dyring er ny på vejen
@stampe
Jo sæføli har min primære fokus været jobsøgning, bare svært når man har en skadet ryg, som de færreste arb.givere bryder sig om...desværre
@LingLing
Ærgeligt du kører en negativ tone. Har du nogensinde prøvet et jobsøgningskursus hos en privat aktør. Jeg har nu været igennem 5 stk, og har god grund til at til kalde dem tossekurser. Alle aktører starter med den samme opvarmningshistorie, derefter bliver folk bare placeret foran en PC i 4 uger. Og husk, hvis alle brokker sig højlydt nok, så sker der pludselig ændringer (det er sket mange gange i historien). Tænk sig hvis folk i fællesskab kunne blive enige om at nu vil vi ikke ydmyges mere, og så evt udvise lidt civil ulydighed. Men vi kan jo også bare dukke nakken som du nok gør og sige: politikerne og lederne vil os jo bare dette bedste. Det er et sygt system, hvis dagsorden er dikteret helt nede fra EU, som vi selvfølgelig skal være kritiske overfor. Nå slut

Sidst redigeret af Webmaster; 11-09-2013 kl. 14:13. Årsag: Hold dig til at kalde dig selv en trold og ikke andre
dyring er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 16:19   #10
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dyring Se meddelelser
@stampe
Jo sæføli har min primære fokus været jobsøgning, bare svært når man har en skadet ryg, som de færreste arb.givere bryder sig om...desværre
@LingLing
Ærgeligt du kører en negativ tone. Har du nogensinde prøvet et jobsøgningskursus hos en privat aktør. Jeg har nu været igennem 5 stk, og har god grund til at til kalde dem tossekurser. Alle aktører starter med den samme opvarmningshistorie, derefter bliver folk bare placeret foran en PC i 4 uger. Og husk, hvis alle brokker sig højlydt nok, så sker der pludselig ændringer (det er sket mange gange i historien). Tænk sig hvis folk i fællesskab kunne blive enige om at nu vil vi ikke ydmyges mere, og så evt udvise lidt civil ulydighed. Men vi kan jo også bare dukke nakken som du nok gør og sige: politikerne og lederne vil os jo bare dette bedste. Det er et sygt system, hvis dagsorden er dikteret helt nede fra EU, som vi selvfølgelig skal være kritiske overfor. Nå slut
Tror du skal betragte dig selv som heldig "kun", at have været udsat for 5 stks. og tilmed fået penge for det Ydmygende ja, tror bare ikke på, at brokke mig over noget som alle andre desværre også skal igennem. Derfor forventer jeg ingen " særlige hensyn" indtil politikerne kommer til fornuft og lægger mine sparsomme ressourcer et andet sted. Hvis du ikke allerede har gjort det, var det måske en ide´at læse bloggen www.dagpengeland.dk. Meget humoristisk og tager det værste af frustrationen..Dukker for øvrigt ikke nakken, forsøger tværtimod at holde det højt, i alt det her;-)

Sidst redigeret af LINGLING; 11-09-2013 kl. 16:36.
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Kan ikke mere!!! paw thomsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 67 27-03-2010 00:18
Kan ikke mere Gizmomis Alt det andet 8 20-02-2009 22:16
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension