K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2012, 22:48   #1
nono222
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2011
Lokation: horsens
Indlæg: 47
Styrke: 13
nono222 er ny på vejen
hvad vil de sige med det der

Flere førtidspensionister i arbejde? ........ Førtidspensionister får mulighed
for at få beskæftigelsestilbud
– Førtidspensionister under 40 år
får mulighed for at få ressourceforløb . hvad vil de sige tage de vores ftp elle hvad
nono222 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 22:51   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej det betyder det ikke.

Der er INGEN der får frakendt deres førtidspension.

Man kan få et frivilligt tilbud SÅFREMT man selv vil. Vil man ikke, så er det også fint.

De vil bare sikre sig, at ALLE kan komme ind i kampen igen, hvis de selv har lyst til det vel at mærke.

Dem under 40 SKAL så have en retabiliseringsplan, og dem over 40 kan få tilbudet hvis de vil.

Dem over 40 der vil søge pension, skal også gennem en rehabiliseringsplan.

Men HUSK det er ikke vedtaget endnu - det er stadig kun et foreslag!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 22:55   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Som jeg forstår det, så vil førtidspensionister få TILBUD om at få hjælp til at komme i arbejde.
Men det vil som jeg forstår det være et tilbud, ikke noget man bliver tvunget til.

Personligt syntes jeg der er potentiale for noget rigtig godt i det de snakker om. Men nu skal de først igang med at forhandle, så lad os se hvad det ender med...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 00:11   #4
nono222
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2011
Lokation: horsens
Indlæg: 47
Styrke: 13
nono222 er ny på vejen
tak for svar

nu er jeg under 40 år og jeg er ftp kan jeg så sige nej til diers tilbud uden at de tvunget til noget mere ?
nono222 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 00:13   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaja, du er helt fredet

Det gælder KUN for nye, og for dem der bare gerne vil.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 10:54   #6
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Jeg er 46 år, lider af svær fibromyalgi og følger efter svær whiplash, og har som følger væsentligt nedsatte kognitive funktioner. Jeg skal snart i arbejdsprøvning...hvad pokker kan der nu komme til at ske mig...at de sylter mig resten af året for at hive mig med over i de nye regler, og så skal jeg ellers til at hives igennem rehabiliteringsforløb?? Og viser arbejdsprøven at jeg kan klare 2 timer om ugen...så skal jeg i fleksjob og ikke pension? Alt har hidtil i min sag peget på pension, jeg er så kvæstet af smerter og træthed dag ud og dag ind... hold op, hvor kan det her da flå den sidste rest håb om et liv i fred ud af en.

jeg er led og ked af at høre dem sige, at det er SÅ forfærdeligt synd for dem der ikke har et job at stå op til...Vil sgu gerne snart høre nogen sige at det kan være TEMMELIGT synd, for nogen at de SKAL stå op til et job, uanset hvordan de så end har det.

Det er jo ikke alle der står og tripper for at arbejde selv få timer om ugen, og det handler ikke om at være arbejdssky, men om at være for plaget til at have overskud og kræfter til også at have dette inde i sin begrænsede hverdag. Hvis min arbejdsprøvning viser jeg kan klare 2-3 timer om ugen, så bliver det til gengæld ret sikkert på bekostning af, at jeg så ikke kan andet resten af dagen..gad vide om de så også tager bind for øjnene overfor det...bare de kan "redde" mig og give mig et værdigt liv på arbejdsmarkedet..

SUK og fra Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad må man sige vej til MP84 Spørgsmål ang fleksjob 6 13-08-2013 15:38
hvad mon de vil sige Fodfolket Politik og Samfund 0 15-09-2011 15:30
At sige fra... Solen Alt det andet 25 05-08-2010 14:43
om at sige et job op.. Hejdien Jeg har fået job. 0 28-06-2008 19:54
Tør du sige, hvad du stemmer på? Antoniette Politik og Samfund 39 18-02-2008 15:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension