K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2010, 18:36   #61
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg underskrev intet da der blev søgt fp til mig, så alene den del undrer mig.

Udsnit af pensionsloven:
§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan påbegynde en sag eller træffe afgørelse om tilkendelse af førtidspension til en person, der ikke selv har rettet henvendelse herom.

§ 18. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.


Jeg vil altså holde fast i, at §17 er når borgeren selv søger, og her kan tilføjes "på det foreliggende dokumentationsgrundlag".

§18 er når sagsbehandleren/kommunen/kommunalbestyrelsen indstiller en borger til fp.

Jeg synes du skal maile til sagsbehandleren og spørge pænt, om der er sket en misforståelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 19:06   #62
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg underskrev intet da der blev søgt fp til mig, så alene den del undrer mig.

Udsnit af pensionsloven:
§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan påbegynde en sag eller træffe afgørelse om tilkendelse af førtidspension til en person, der ikke selv har rettet henvendelse herom.

§ 18. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.


Jeg vil altså holde fast i, at §17 er når borgeren selv søger, og her kan tilføjes "på det foreliggende dokumentationsgrundlag".

§18 er når sagsbehandleren/kommunen/kommunalbestyrelsen indstiller en borger til fp.

Jeg synes du skal maile til sagsbehandleren og spørge pænt, om der er sket en misforståelse.
Jeg har også bestemt mig til at vente til jeg har fået en mail fra socialrådgiveren i min fagforening på mandag, jeg har skrevet det hele ind i en mail til hende, for hun tager jo alt det med jobcenter.

Men sådan som jeg forstår det skal sagsbehandleren bruge samtykkeerklæringen til at hente alt på mig fra hospitaler læge og center for hjerneskade, men synes stadigvæk det er underligt at hun skriver § 17 men som sagt så venter jeg til min fagforening siger god for det før jeg underskriver noget.
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 22:30   #63
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Smidt Se meddelelser
Men sådan som jeg forstår det skal sagsbehandleren bruge samtykkeerklæringen til at hente alt på mig fra hospitaler læge og center for hjerneskade,
Åh ja, selvfølgelig.

Men du har ret i, at det lyder underligt med §17.

Hvis fagforeningen ikke kommer med noget du kan bruge, så send hende en mail, spørg om hun kan have skrevet forkert (kan jo ske, de er også mennesker), og hvad forklaring der ellers er på at hun vil søge i henhold til §17.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 22:55   #64
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Hej Vovse
jo det vil jeg gøre, men tror endelig jeg vil lade socialrådgiveren i min fagforening om at gøre det, for hun har været med under hele min sag og er godt inde i den.
her fra
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 13:32   #65
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Så kom ressourceprofilen til gennemlæsning

og den er laaaaang så jeg vil kun skrive hvad lægekonsulenten har skrevet i konklusionen

Citat:
Lægekonsulenten vurderer: ”Der er gået 1½ år siden hjernehindebetændelsen, og funktionsevnen er svært nedsat, således at hun har problemer med at klare funktionen i hjemmet.
Optræningen sigter på at bedre livskvaliteten.
Der er ikke noget erhvervsperspektiv, og funktionsevnen er varigt helbredsbetinget reducer til det ubetydelige.”

Xxxxx har efter sin sygdom forsøgt at genoptage sit arbejde på en institution, men måtte opgive efter få dage. Hun har efterfølgende været forsøgt arbejdsprøvet i en kreativ og pædagogisk funktion med voksne bruger, men måtte også her opgive forløbet efter sygemelding fra egen læge. Det vurderes på baggrund af de helbredsmæssige oplysninger åbenbart formålsløst at iværksætte en ny arbejdsprøvning.

Det vurderes, at både revalideringsmulighederne og mulighederne for selvforsørgelse i fleksjob er udtømte, da der er helbredsbetinget dokumentation for at erhversperspektivet er reduceret. Der er dels forsøgt genoptagelse af arbejde og dels iværksat arbejdsprøvning, der begge viser, at Xxxxx ikke formår at møde i et forløb pga. hurtig udtrætning, konfusitet og øgning af symptomer (svimmelhed, balanceproblemer og tinnitus). Det vurderes, at funktionsevnen er varigt helbredsbetinger reduceret til det ubetydelige og behandlingsmulighederne udtømte.
Ud fra den vuderen håber jeg da at få fp

Og ønsker lige god weekend til alle med forhåbning en masse sol
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 13:53   #66
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
åh ja mon ikke den er klar nok.. ikke at det er det du ønskede fra start af, men det som passer til din situation lige netop nu.

Sender gode tanker
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 14:36   #67
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
åh ja mon ikke den er klar nok.. ikke at det er det du ønskede fra start af, men det som passer til din situation lige netop nu.

Sender gode tanker
Nej det er bestemt ikke mit drømmejob at være fp men det er det jeg kan klare.

Socialrådgiveren i min fagforening skrev til mig at det er den tydligste vuderen hun har set og hun vil blive meget overrasket hvis den ikke falder ud til min fordel.
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 15:37   #68
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Der kan da vist ikke være noget at komme efter.
Især de sidste 2 linier er jo meget tydelige.

__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 11:26   #69
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
partshøring

Så kom parthøring, og hold da op hvor er der meget at læse, jeg fik den i går og læste den også men kunne godt mærke at jeg blev ked af det og lige det stresset mig helt op, for jeg er jo afklaret med mig selv om at en fp er det jeg kan klare, men for pokker sikke mange følelser der lige gik igennem mig, for jeg synes altså det er hårdt at læse sort på hvid hvor dårlig jeg er, i det daglige prøver jeg jo at have fokus på alt det jeg stadigvæk kan.....

Men jeg har taget en kopi af hele partshøring og skal om lidt på posthuset og sende den til socialrådgiveren i min fagforening da hun har lovet at læse den igennem og skrive hvis vi har noget at tilføre, da jeg slet ikke kan overskue det.

Og så må jeg lige sige at det ser ud som om jeg denne gang har fået en sagsbehandler som vil mig det bedste hun skriver på mail sammen med mig og er meget grundig, så jeg er bare rigtig glad for endelig at møde en dygtig sagsbehandler.

Men jeg kan slet ikke stresse ned lige pt. bliver ved med at tænke på om jeg nu får den fp så jeg kan få ro på, jeg tror nok ikke på det før jeg står med beviset i hånden, men jeg tror nu også det er meget normalt at følelserne hænger helt uden på blusen når man ikke ved om man er købt eller solgt, socialrådgiveren i min fagforening skriver til mig at jeg bare skal tage det stille og roligt for hun er helt sikker på at den går igennem og at min sag er på plads inden for 2-3 måneder.

Men om lidt over en uge tager min mand og jeg til Vesterhavet vi har lånt et sommerhus i 14 dage og som min mand sagde "hvis der kommer brev fra kommunen om møde eller sådan så er vi kun 3 timer væk, så kører vi hjem og vi tager også den bærbare pc med så vi kan se hvis der kommer mail, og så er vores store søn på 22 jo hjemme og passe hus og katte så han ringer hvis der kommer vigtig post.........men det vil være balsam for sjælen at komme lidt væk

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 13:47   #70
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Smidt Se meddelelser

Men om lidt over en uge tager min mand og jeg til Vesterhavet vi har lånt et sommerhus i 14 dage
Jeg vil ønske jer begge to en rigtig god ferie, det trænger i vist til, begge to.

Og jeg vil blive meget forbavset, hvis du ikke får din fp inden for en overskuelig tid.

__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Helt nede i kælderen Isabel Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 76 28-06-2011 09:19
nede igen DRAGEN Dit og Dat 10 01-02-2009 12:02
Har du været nede og stemme Hejdien Dit og Dat 29 14-11-2007 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension