K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2010, 01:51   #1
joh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
joh er ny på vejen
fleksjob

Hej.

Er ret ny her inde, og der er sikkert blevet spurgt af andre om det samme...

Men jeg er i tvivl om hvem der i sidste ende har ansvaret for at finde et fleksjob.

Jeg er fornyligt efter 5 år, blevet fyret fra mit fleksjob pga besparelser.

Da jeg sidst var på ledighedsydelse mellem 2 fleksjob, var det kommunens ansvar at finde et fleksjob, men når jeg har spurgt hvordan reglerne er nu, er det svært at få et svar...

Jeg søger dog selv for at være på den sikre side, for ellers sker der ikke noget, men det vil være rart at vide besked.

mvh joh
joh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2010, 08:48   #2
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
Du skal selv søge, hvis det ikke lykkes kan du få hjælp gra kommunen og/ eller anden aktør, du vil sikkert blive sendt i aktivering til du har fundet et andet job.
Du har ret til 6 ugers udannelse inden for de første 6 mdr.

I Herning kommune er alle ledige tvunget i aktivering 10timer om ugen ind til de kommer i job igen.
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2010, 09:51   #3
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg menr, at have læst at det er din flex-socialrådgiver du har mht. der skal finde det til dig.
Du må selvfølgelig meget gerne selv være opsøgende.
Men Jeg er bestemt ikke sikker.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 17:15   #4
joh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
joh er ny på vejen
Tak for jeres svar

Ja, jeg er kommet i aktivering 10 timer pr. uge hos anden aktør, som jeg ikke giver ret meget for... I mine øjne er det tidsspild.
Når jeg søger, gør jeg det alligevel her hjemme, da der her er mere ro til det.

Men for at komme tilbage til mit spørgsmål, så stillede jeg det netop fordi jeg ikke har kunnet få et konkret svar på hvem der i sidste ende har ansvaret for at finde et fleksjob.
Sidst jeg ventede på et fleksjob var det erhverskonsulenten der havde ansvaret.
joh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 19:44   #5
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
ansvar

Hej Joh ansvaret for dit liv er dit, derfor i den sidte ende også dig der har ansvaret for fremtidig beskæftigelse.

Når det er sat på plads skal jeg sige, jeg har aldrig mødt et menneske der ikke ville dette. Herunder finde sig et job.

I Dagens DK er det bare næsten umuligt at finde sig et fleksjob, ved egen kraft.

Det er ikke blevet lettere, nu hvor kommunerne, som alle er økonomisk pressede, hvilket tvinger dem til at finde penge i alle hjørner og afkroge.

Det er præcis derfor du deltaager i et aktiveringsforløb, det tjener din kommune på;

Jeg kan kun anbefale dig:

1) Pres din jobkonsulent til at finde et job til dig;
2) vær selv aktiv jobsøgende?
3) vær altid klar til et job med fornødne skånehesyn;

Du er velkommen til at smide en mail med nærmere oplysninger om din situation.
MVH
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 08:59   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Joh det kan altid bedst svare sig for dig at søge job selv, da det er svært at komme ud af et fleksjob igen hvis det viser sig at det skulle være det forkerte (du kan miste ledighedsydelse, du kan ikke bare sige op ) derfor er det også vigtigt at du tænker dig godt om inden du tager imod et job, evt lige tager noget praktik tid der så du kan få indstillet alle skånehensyn og er sikker på at det er en virksomhed der kan varetage dine skånehensyn..


Men i sidste ende er det jobkonsulenternes ansvar ,det er det på den måde at de ikke kan sige til dig at du mister din ledighedsydelse hvis ikke du finder dig et job (vi har kunne observere herinde at nogen jobkonsulenter ynder at oplyse om at efter 18 mdr mister man sin ledighedsydelse hvis ikke man finder sig et job )

det passer IKKE og kommer man ud for dette så bed om at få det på skrift med henvisninger til love og §

Husk også at du har ret til 6 ugers uddannelse og de skal oplyse dig om dette lige som du har ret til et fleksjobbevis og det kan lette din gang mod et job ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension