K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2010, 10:19   #1
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
helt konkret kan man ?

som arbejdsgiver til 2 kommende fleksansatte bede den pågældende kommune om hjælp, til arbejdstøj etc etc. der kan tænkes både vinter og sommerbeklædning.??????

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 15:55   #2
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Kommune skal yde hjælp, hvis det har noget med skåne hensynet at gøre,Bla. sikkerheds sko.

Hos mig har de bevilget et hæve/sænke rullebord for at gøre hverdagen letter for mig.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 16:27   #3
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nemlig komunen giver til at flexjobber tøj osv hævebord osv.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 16:29   #4
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg takker foreløbig for svar ..... skulle der være andre der ved noget om dette område, hører jeg gerne mere.

det er på vegne af en god ven af mig, som står for og skulle ansætte 2 fleksjobbere, og da det er et lille firma, kan udg: til både vinter beklædning og ditto sommer, hurtigt blive en bekostelig affære.....

så det ville jo være en hjælp om det kunne dækkes ind helt eller delvist.

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 16:36   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, beklædning som hjælpemiddel?? Hmmm Det tror jeg desværre ikke. Hvis kollegaerne på arbejdspladsen får arbejdstøj af arbejdsgiveren, skal arbejdsgiveren også give det til de kommende fleksjobbere. Det må da være samme vilkår.
Man kan kun søge hjælpemidler (såsom sikkerhedssko, computerprogrammer (f.eks. til blinde), stol osv.), hvis man har en svær funktionsnedsættelse, der gør, at man f.eks. ikke kan bruge en alm. kontorstol (f.eks. dårlig ryg).
Hjælpemidler til arbejdspladsen skal man søge i jobcentret.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 16:40   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, neeiij, jeg stiller mig også tvivlende om arbtøj kan gå under hjælpemidler.

Hvis man i dette firma, normaltvis får udleveret arbtøj, jamen, så er vilkårene jo de samme som for alle andre ansatte.

Men hvis der er et dokumenteret skånebehov som kan afhjælpes via et hjælpemiddel, ja, så skal man ansøge jobcentret om dette.

Min arbplads fik fx bevilget en god seng til mig (gr min rygskade) i mit nattevagts job og dette gik via jobcentret.
Det var mig umuligt at få en blot nogenlunde nattesøvn samt at kunne fungere hvis jeg skulle sove på en billigudgave af en sovesofa
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad kræves der helt konkret viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 23-01-2012 13:28
konsekvens for FP at flytte kommune? - konkret info, ikke debat. L.S. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-02-2011 04:44
Fattigdomsgrænse: første konkret forslag! buster Politik og Samfund 4 12-11-2010 19:15
Klar udmelding fra egen læge – konkret vending? Frøken_J Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 28-02-2010 22:00
Brug for et konkret råd Silly Jeg er kommet i praktik. 37 07-08-2009 09:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension