K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2013, 13:17   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Fordi de ville klage over det, rådede advokaten dem til at følge spillets regler, og SÅ klage samtidig.
Advokaten havde sagt, at de ville stå dårligere hvis de tog sagen i egen hånd og ignorerede erklæringen, og at kommunen godt måtte stoppe udbetalingen hvis erklæringen manglede. Så de blev anbefalet at skrive under, og at klage over at de følte sig presset til at skrive under fordi de ikke kunne se ud af lovgivningen, at lønmodtagere pr definition SKULLE forsørge en kæreste på kontanthjælp.

Men nej, jeg ville sgu heller ikke skrive under!! Omvendt ville det også være skidt hvis kæresten så mistede kontanthjælpen helt, pga jeg ikke ville skrive under.....så en totalt nitten situation.

Sidst redigeret af Ninja; 08-12-2013 kl. 13:20.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 13:29   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men nej, jeg ville sgu heller ikke skrive under!! Omvendt ville det også være skidt hvis kæresten så mistede kontanthjælpen helt, pga jeg ikke ville skrive under.....så en totalt nitten situation.
Jamen så ville den kh-modtagende kæreste jo være nødt til, at bede kommunen om hjælp til, at finde en bolig (og det ved jeg godt er svært, hvis der ikke er børn), og efter flytning fra kæreste/samlever/lønmodtager ville forsørgerpligten igen ligge hos samfundet, med alt hvad det indebærer af kh, boligsikring o.l.

Men samtidig ville jeg selvfølgelig gøre hvad jeg kunne, for at hjælpe kæresten/kh-modtageren, også økonomisk.

Hvad mon der ville være sket hvis samtlige samlevere/lønmodtagere havde nægtet at skrive under, simpelthen havde dannet fælles front med civil ulydighed.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 15:20   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er jo den model jeg personligt håber alle vil benytte sig af!!

Jeg har skrevet det før, og skriver det gerne igen - jeg HÅBER folk vil danne fælles front med henblik på civil ulydighed. Jeg håber alle der bliver ramt, ''vi stå som enlige'', og vil storme kommunen med ansøgninger om boligsikring, børnetilskud, kontanthjælp til enlige mm, så regningen for svineriet bliver fuldstændig stor og uplanlagt!!

Førtidspensionisterne klappede i som østers og lod det ske, men jeg håber kontanthjælpsmodtagerne vil gøre oprør - jeg støtter i hvert fald gerne op med henblik på fælles front.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 16:41   #14
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Jeg læser svarene grundigere igennem, senere i dag - og tak for respons

Min kæreste har ingen problemer med at skulle forsøge mig, når KH forsvinder, men der har været så meget tale om at advokater fraråder folk at underskrive dokumentet, men at give kommunen de oplysninger, som de efterspørger mht. lønsedler mv. og det er også tilladt at skrive under med forbehold for evt. hæfte af gæld som partneren på KH måtte have stiftet, ...................................

Kommunen er blevet informeret om at min kærestes indtægt ligger på et niveau, hvor min KH forsvinder i 2015, så der er ikke blevet tilbagehold informationer.
Dog var der så flere områder - som også for kommunen var uklar i forhold til dokumentet, hvilket selvfølgelig giver anledning til bekymring, da hvad kan den underskrift komme til at dække over på sigt.................
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 16:44   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu behøver man altså ikke være kontanthjælpsmodtager for at blive straffet for socialbedrageri...det kan kæresten skam også blive....

SÅ det er vel lige meget hvem det er der ikke vil skrive under...

Man kan så tænke videre over det og tænke på hvad der så ville ske hvis nu ens kæreste ikke ville skrive under på sådan et stykke papir...

For hvad skal man så gøre....skal man flytte eller hvad...det kan man jo blive nødt til....da det ikke er kæresten de trækker penge fra men kontanthjælpsmodtageren de trækker penge fra...

Men er der nogen der ved om hvem det er der skal skrive under....er det kontanthjælpsmodtageren eller den anden....

Jeg troede at de her breve var blevet sendt ud til kontanthjælpsmodtagere og ikke sendt ud til kontanthjælsmodtagernes kærester...

Uanset hvordan i vender det....så har man stadig som modtager af kontanthjælp en oplysningspligt....og den kan man ikke bare lade være med at bruge....eller rettere...det kan man godt...men så kan de også anklage en for socialbedrageri...

Så jeg kan ikke se forskellen på om det er modtageren af kontanthjælpen eller dennes kæreste der skal skrive under...

Nu nåede du at svare imens jeg gjorde Gekko...

Jeg kan sagtens forstå forbeholdet med at skrive under....

Et spørgsmål...er det dig eller er det din kæreste der skal skrive under på det brev de har sendt ud??
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 18:21   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Web, hende jeg skriver om, er kontanthjælpsmodtageren - brevet er sendt til hende, men da det er en samlivserklæring, skulle de begge skrive under på erklæringen.

OM, det er samme brev trådstarter har fået, ved jeg så ikke.

Her står der en masse information om de nye regler og gensidig forsørgerpligt - jeg har bare ikke tid - lige nu - til at nærlæse det.

https://subsite.kk.dk/~/media/4C1E0D...65C473AF2.ashx

Nu fandt jeg noget interessant (synes jeg selv!), for her er nemlig én der vil tage hele Gensidig forsørgerpligt skandalen til EU domstolen!!

''Ulovlig ‘lov’ om forsørgelsespligt

Udgivet den 9. november 2013 af Jenni Christensen


Hvis der er lavet lov om gensidig forsørgelsespligt mellem IKKE-gifte, er det ulovligt.

http://www.avisen.dk/embedsmaend-sen...se_242589.aspx

Jeg opfordrer dem, der i deres kommune udsættes for en påstand, at skal forsørge en person, eller skal forsørges af en person, h*n ikke er gyldigt gift med, at indbringe det for EU-domstolen.

Kontakt mig gerne

Det er klokkeklart ulovligt, at påstå, at der er forsørgelsespligt imellem personer, der ikke har et retsgyldigt dokument om forsørgelsespligten, som parten kan tvangsfuldbyrde ved domstolene. Det har kun gifte i retskraften af deres vielsesattest, homofile ved gyldigt formelt registreret partnerskab og børn i forhold til forældre, der har forsørgelsespligten for egne børn, og tidligere ægtefæller, der ved dom er pålagt bidragspligt til den anden, som kan tvangsfuldbyrdes, når parterne IKKE bor sammen.

INGEN andre kan pålægges forsørgelsespligt over en anden.

http://justitia.cat/2013/11/09/ulovl...orgelsespligt/

Jeg synes HELT KLART at ALLE skal støtte op om denne sag!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 22:43   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er jo den model jeg personligt håber alle vil benytte sig af!!

Jeg har skrevet det før, og skriver det gerne igen - jeg HÅBER folk vil danne fælles front med henblik på civil ulydighed. Jeg håber alle der bliver ramt, ''vi stå som enlige'', og vil storme kommunen med ansøgninger om boligsikring, børnetilskud, kontanthjælp til enlige mm, så regningen for svineriet bliver fuldstændig stor og uplanlagt!!

Førtidspensionisterne klappede i som østers og lod det ske, men jeg håber kontanthjælpsmodtagerne vil gøre oprør - jeg støtter i hvert fald gerne op med henblik på fælles front.
Jeg kan kun erklære mig fuldstændig enig.

Jeg har ofte udtalt, både overfor ansatte i "mit" boligselskab og flere andre, at jeg er overbevist om, at der bliver rift om især små lejligheder, senest når vi er nået et stykke ind i 2014, og senest i 2015.

Selv om mange er fast besluttede på, at de ikke vil lade denne lov komme imellem dem, så vil jeg påstå, at mange forhold ikke kan overleve de trange økonomiske kår, som de kommer til, at leve under.

"Når krybben er tom bides hestene".

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu behøver man altså ikke være kontanthjælpsmodtager for at blive straffet for socialbedrageri...det kan kæresten skam også blive....

SÅ det er vel lige meget hvem det er der ikke vil skrive under...
At nægte, at skrive under på en forsørgerpligt, som man ikke er pålagt via loven, hører vist ikke ind under begrebet "socialbedrageri".

Der kan højst være tale om civil ulydighed.


I det link, som helenekr lagde ( http://justitia.cat/2013/11/09/ulovl...orgelsespligt/ ) står der:

"Jenni Christensen skriver:
22. november 2013 kl. 5:49

De prøver.
Men når loven, bliver indberettet til EU-Kommissionen, bliver den fjernet igen

I skal IKKE skrive under på, at I vil forsørge en, som I ikke er gift med, for så har I selv erklæret, frivilligt, ved jeres egen underskrift på en kontrakt med det offentlige, at I gerne vil.
Og så fanger bordet.

Skriv IKKE under.
"

Dette kan jeg også frygte.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 23:00   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja jeg skal ikke kloge mig på om det bliver fjernet eller ej....man kan jo håbe at det bliver...

Men da de har lavet det sådan at samlevende med en kontanthjælpsmodtager skal forsørges...det er vel derfor de sender alle de breve ud....ja så vil jeg ikke sidde her og opfordre folk til et eller andet som måske kan blive straffet senere hen...

Men det er jo op til hver enkelt til hvad de vil gøre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 23:14   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, det er jo helt umuligt at råde nogen lige hér - jeg sidder jo forholdsvist trygt, og synes folk da ''bare'' skal lave oprør. Men jeg er samtidig bange for, om der kan komme en konsekvens ved at lave oprør, som ikke lige er tænkt ind i situationen.

Jeg tør hverken sige SKRIV UNDER, eller LAD VÆRE MED AT SKRIVE UNDER.

Man skal bare have i mente, at hvis man IKKE skriver under, så kan konsekvensen være, at de stopper kontanthjælpen helt - og at få en sag hele vejen op til EU domstolen, er ikke noget der kan overstås på en eftermiddag - det kan tage måneder, og for nogle sager, år! Og så har man så afskåret sig selv fra kontanthjælp i hele den periode -og skal så forsørges af kæresten alligevel.

Nogle vælger så at skrive under, og sikre sig kontanthjælpen, mens klagerne ruller og sagen kommer for EU domstolen. Lidt a la, vi må se hvad det hele ender med..

Så som Web er inde på, så er det jo op til hver enkelt hvordan de vil gribe deres egen sag an, og hvor meget de har råd til at miste allerede fra (vist nok) Februar 2014.

Mit bedste råd er fortsat - gå fra hinanden rent pro forma, stå som enlig, og send regningen til kommunen!!

Sidst redigeret af Ninja; 08-12-2013 kl. 23:16.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 23:22   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Mit bedste råd er fortsat - gå fra hinanden rent pro forma, stå som enlig, og send regningen til kommunen!!
Lige præcis.

Man skal så bare være obs på, at man også er reelt enlig, så man ikke anklages for social bedrageri.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension