K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2013, 08:21   #21
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Nu ved jeg fra min ven der også lige har fået sukkersyge, at hendes søn har brug for hjælp fra mor når blod sukkert falder eller stiger for meget, selvføllig skal i kunne komme i kontakt med hinanden når hun har brug for det, det er jo ikke så nemt som vi andre tror.
Det drejer sig jo ikke kun om medicin men også om mad, hvad hun må spise om hvilken mængder, så kan du ikke have telefon kontakt med hende, så er der kun orlov tilbage, det er jo vigtigt, at både du og datteren er tryg.

ps. min ven har lige fået orlov for anden gang pga. hendes søns blodsukker hopper op og ned, selv om vi har en skole der virkelig er der for eleverne, de har sendt 2 lærer på kursus i emlet for barnet kan være tryg i skole
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2013, 15:54   #22
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Der skal findes en løsning på dit problem. Dit barn er syg med en sygdom som kræver hjælp fra en forældre og det blev så dig der to denne opgave på sig. Iphone 4s en kan laves sådan den er på forstyr ikke så det nr på på favoritter som går igennem og hvis det samme nr ringer end for 3 minutter går det også igennem
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2013, 22:37   #23
GlemMig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 50
Styrke: 14
GlemMig er ny på vejen
A: Du har et mindreårigt barn som lider af en livstruende sygdom, som mange mennesker dør af, det er faktisk en ganske almindelig dødsårsag.

B: Du skal hjælpe barnet med livsvigtig medicin, hvilket der ikke er andre der kan overtage ansvaret for pt.

C: Situationen er ny for jer begge, og du skal som forældre bruge tid på at observere hvordan dit barn reagere på ansvaret, før du kan vide hvilke behov dit barn vil have i fremtiden.

11år er et meget lille barn.

De ansatte skal ikke forhindre dig i at være HELT SIKKER på at du ved det, hvis telefonen ringer.

Du skal bare stå på det er du vil, og så langsomt arbejde dig ud af trusler om saktioner i KH, ved at sikre dig det hele bliver ført til SKRIFT, igennem hele forløbet.

Bare du er tryg ved situationen.

GlemMig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2013, 23:25   #24
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg synes simpelthen at den historie for alvor fortæller om hvor dårligt menneskesynet er på jobcentrene... det fortæller hvor lidt man regner folk for, i forhold til at være selvstændige væsener.

Min søn fik fra 3. el. 4. Klasse besked på at det var helt iorden at have telefonen tændt i timen, hvis man kunne finde ud af at administrere det, og de kunne børnene jo netop, for ellers kunne telefonen hentes på kontoret efter skoletid... jeg mener hvem fanden ville have sin telefon til at ligge i en skuffe når man i stedet kan opføre sig forsvarligt med den.
Der var selvfølgelig sat regler op for hvad passende brug var.

Nu taler vi om jobcenteret, som oplærer folk til at komme på arbejdsmarkedet, og her regner man så med at man behøvr at være mere striks end overfor en 10 årig... HALLO

Der findes da heller ikke så meget som EN så torske dum arbejdsgiver som ville nægte en medarbejder dette, eller i det mindste ville lade en sekretær tage imod besked og give videre.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2013, 11:02   #25
Tyttebøvs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2013
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 5
Styrke: 0
Tyttebøvs er ny på vejen
Tabt arbejdsfortjeneste

Jeg er socialrådgiver og arbejder på børnehandicapområdet - og så har jeg selv sukkersyge.

Umiddelbar tænker jeg, at din datter er omfattet af servicelovens paragraf 41 om merudgifter (hvor du bla kan få dækket udgiften til insulin og Glucagen) og paragraf 42 om tabt arbejdsfortjeneste (TAF). I den kommune jeg arbejder i, giver vi ofte TAF i en periode fra diagnosetidspunktet. Dette gør vi, da det er en stor omvæltning i familiens hverdag, når et barn får diabetes. Man skal pludselig lave rutiner om, tjekke blodsukre, tælle kulhydrater, tage stilling til, hvor mange enheder insulin der skal gives og så er der hele det psykiske aspekt, hvor man konstant frygter lave blodsukre osv. Og det er helt normalt, at din datter er i den såkaldte "honeymoon" fase i flere måneder.
Så jeg vil anbefale dig at tage kontakt til din kommunes socialforvaltning og søg om TAF og dækning af merudgifter. Du trænger nok til at blive fritaget for at stå til rådighed i en periode, hvor du kan fokusere på alle ændringer der er.
__________________
Jeg er ikke mere så ung, at jeg ved alting

Jeg er uddannet socialrådgiver og har de sidste 6 år arbejdet indenfor børne- og familieområdet - herunder børnehandicapområdet. Endvidere er jeg samlevende med en mand med et svært fysisk handicap. Så jeg er vant til at sidde på begge sider af "bordet"...
Tyttebøvs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jobcentret Fru Luffe Spørgsmål ang fleksjob 4 06-03-2011 20:02
Overrumplet af jobcentret... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 43 25-04-2010 20:17
Syg og glemt af jobcentret bla-bla Politik og Samfund 3 15-06-2009 09:37
jobcentret baldur Dit og Dat 10 16-04-2008 12:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension