K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2011, 12:13   #111
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Jeg tror egentlig bare godt jeg kunne tænke mig at vide om min tilstand kan betegnes som stationær osse socialt set. Lægeligt er den.

Det er ikke første gang jeg har læst om at folk får skudt i skoen at de hjemlige forhold går udover arbejdsevnen. Jeg ville faktisk ønske de havde ret, for ja så kunne der jo komme hjælp til alt det som jeg øjensynligt laver derhjemme (!)og så var den s... slået.

Lige nu overvejer jeg at melde mig ud af kontanthjælpssystemet. For at få RO.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 14:03   #112
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Smile Du må ikke give op!

Jeg har selv stående i mine papirer at min arbejdsevne foringes af evt. problemer i privatlivet. d.v.s. hvordan hjemmet ser ud osv.
Presset er hårdt.

Jeg fik først ro på i mit forløb ,da jeg ringede til min sagsbehandler og fortalte hende at nu var jeg indlagt på sygehuset med drop.

SÅ vendte bøtten oppe på kommunen.
Jeg havde konstant fået at vide af min sbér at eneste måde jeg kunne slippe for kommunens ånden i min nakke, var ved at der skete ovenstående.

Jeg kan fortælle dig at derfra blev min sbér MEGET medgørlig og ligefrem artig.

Jeg håber ikke at din sbér har sagt noget lignende til dig. Men prøv at "vende" det h*n har sagt til dig imod sbérne selv, så vil sbérne og kommunen lige pludselig blive langt mere medgørlig.

Håber du kan bruge det til noget.
herfra.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 18:50   #113
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Kære alle jer!
tak for tankerne og ideerne. Jeg vil ta en snak med egen læge og osse finde ud af hvad formålet med en arbejdsprøvning er hvis de holder fast i at jeg laver for
Meget hjemme. Ellers bliver jeg jo nødt til at vente i 16 år med at blive afklaret
For så er alle børnene fløjet fra reden. Alternativt bede om praktisk hjælp som der ikke er behov for.
Smiler. Nej det er da helt hen i vejret!
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 22:07   #114
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det må da være et forsøg på at trække tiden endnu mere..

her hos os er min mand ftp. med ødelagt ryg.. og ikke til meget hjælp i det daglige med børn osv..
jeg selv er sygemeldt på kontanthjælp siden 08 og sygemeldt siden arbejdsskade 06.
der er ingen som har nævnt noget omkring vores børn i den forbindelse. vi har børn på 7,10, 19 og 20. de store er flyttet hjemmefra..

meld dig endelig ikke ud af systemet, for så tager det bare endnu længere tid for dig at få den afklaring. men prøv nogle af de gode forslag du har fået herinde.
sender dig mange tanker..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 13:53   #115
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Hej huldra.
Tak for dit indlæg. Jeg har besluttet atter at overlade sagen til DUKH og den frivillige socialrådgiver. For det går galt indeni hver gang jeg får nyt fra kommunen og det er et Stort pres som jeg ikke kan holde til.

Så nu vil jeg passe på mig selv og tro på at det hele nok skal gå.
Tak for støtten allesammen! I er alle fantastiske mennesker:-)
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 13:11   #116
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Lige en lille update!
Jeg er nu i arbejdsprøvning i en butik. Den ny sagsbehandler har i jobplanen skrevet at speciallægen i psykiatri, som jeg var ved SIDSTE efterår ikke kunne pege på yderligere behandlingsmuligheder der kan bedre min funktionsevne. Det kunne kommunen jo så have valgt at konkludere da jeg var på sygedagpenge. Så havde jeg kunnet afklares til entrn fleksjob eller pension dengang. Men fred være med det.

Derudover er opstillet en meget lang række af skånebehov og det er sagsbehandlerens vurdering at disse skånebehov begrænser min fremtid på arbejdsmarkedet i negativ retning.

Jeg har denne gang lyttet mere til min krops signaler.
Stedet er virkeligt super. Meget søde og forstående kolleger. Skånebehov er opfyldt med hensyn til ingen løft, varierede arbejdsstillinger og mange pauser.

Efter de første 5 uger dér hver dag i tre timer med pauser i halvdelen af tiden smed jeg håndklædet i ringen.

Det var for hårdt at have så mange smerter. Så jeg skrev til sagsbehandleren og jobkonsulenten at jeg ikke kunne holde til det mere. Og hvis det betød at jeg blev betragtet som usamarbejdsvillig og derfor ikke kunne få kontanthjælp så måtte det jo være sådan.

Jeg blev kontaktet af DUKH som spurgte mig om ikke jeg ville prøve igen f.eks. mandag, onsdag og fredage i 3 timer pr. dag med pauser.

Det sagde sagsbehandler god for så dér er jeg så nu.
Det er stadig for stor en belastning. Jeg kan se at det handler om at bare en times aktivitet inklusiv pauser er nok til at dagen er ødelagt. Der skal ingenting til at provokere smerterne.

Men nu prøver jeg at hænge i indtil næste møde med jobkonsulenten og så må vi se.
Der er ca 6 uger tilbage af arbejdsprøvningen. Det skal jo gå. Men fuldstændig urealistisk hvis det var noget der skulle vare i flere år.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 13:44   #117
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
Lige en lille update!
Jeg er nu i arbejdsprøvning i en butik. Den ny sagsbehandler har i jobplanen skrevet at speciallægen i psykiatri, som jeg var ved SIDSTE efterår ikke kunne pege på yderligere behandlingsmuligheder der kan bedre min funktionsevne. Det kunne kommunen jo så have valgt at konkludere da jeg var på sygedagpenge. Så havde jeg kunnet afklares til entrn fleksjob eller pension dengang. Men fred være med det.

Derudover er opstillet en meget lang række af skånebehov og det er sagsbehandlerens vurdering at disse skånebehov begrænser min fremtid på arbejdsmarkedet i negativ retning.

Jeg har denne gang lyttet mere til min krops signaler.
Stedet er virkeligt super. Meget søde og forstående kolleger. Skånebehov er opfyldt med hensyn til ingen løft, varierede arbejdsstillinger og mange pauser.

Efter de første 5 uger dér hver dag i tre timer med pauser i halvdelen af tiden smed jeg håndklædet i ringen.

Det var for hårdt at have så mange smerter. Så jeg skrev til sagsbehandleren og jobkonsulenten at jeg ikke kunne holde til det mere. Og hvis det betød at jeg blev betragtet som usamarbejdsvillig og derfor ikke kunne få kontanthjælp så måtte det jo være sådan.

Jeg blev kontaktet af DUKH som spurgte mig om ikke jeg ville prøve igen f.eks. mandag, onsdag og fredage i 3 timer pr. dag med pauser.

Det sagde sagsbehandler god for så dér er jeg så nu.
Det er stadig for stor en belastning. Jeg kan se at det handler om at bare en times aktivitet inklusiv pauser er nok til at dagen er ødelagt. Der skal ingenting til at provokere smerterne.

Men nu prøver jeg at hænge i indtil næste møde med jobkonsulenten og så må vi se.
Der er ca 6 uger tilbage af arbejdsprøvningen. Det skal jo gå. Men fuldstændig urealistisk hvis det var noget der skulle vare i flere år.
Victoriane, hvor var det dog dejligt at du alligevel holdt ved systemet, meeeeen nu skal du ikke bare "holde ud til næste møde", det ved du godt at det ikke går. Hvis kroppen belastes udover evne så kan den sætte ind med depressioner og alskens uvæsen, så hold nu igen. Måske skal du ikke arbejde 3 timer om dagen hver anden dag, måske skal du gå lidt tilbage og tage 1½ - 2 timer pr. dag hver anden dag.

Men øv, hvor du lyder ligesom mig, bare at holde ved i starten. Jeg håber dog at jeg i min kommende afklaring på et center for samme, er lige så god som dig til at sige fra og holde pauser og få nyt skema ikke mindst. Til trods for det, så ser det ud som om at vi begge yder eller kommer til at yde over evne, for de 1 - 2 timer om dagen jo ikke er noget i "andres" øjne.

Hvis jeg selv skulle bestemme så var jeg afsted 1 time om dagen hveranden dag og af denne var ca. 30 min effektiv og resten pause. Måske skulle jeg sige det på mit kommende møde med center og sbér ??

Håber vi bliver klogere med tiden . Tænk lige over om ikke de 3 timer er lige meget nok også selvom den overhældes med pauser ??! Hvordan har du det når du kommer hjem ? Hænger du bare sammen? Ligger på sofaen i timevis med smerter eller fungere du lige frem ? For så er det jo godt nok;-). Hvordan mon jeg tror at du har det

Skriver du dagbog? Det har vi så meget oppe at vende herinde fortiden, åhh gud jeg skal snart selv igen. Den bliver lavet i citaternes tegn for der bliver ikke energi til andet og jeg ved ikke hvor jo slet ikke hvor længe jeg holder. Godt at det ikke var i julen. at jeg skulle i afprøvning (igen) for så var det da ikke bliver nogen "jul" for mig og min krop.

Ps. jeg røg også ud af sdp. dog i 2007, da jeg i flg. en special læge i psykiatri ikke "burde/måtte" job prøves, men det måtte jeg godt i 2008 og nu iflg. "systemet". Alternativt kan jeg jo bare blive i hullet sammen med alle de andre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 02-12-2011 kl. 13:52.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 14:06   #118
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Jamen jeg kan jo INTET resten af dagen. er bare "væk" og smadret. Ja jeg skriver smertedagbog. Jo - det helt optimale ville være at jeg var der en gang om ugen et par timer med pauser. Så ville jeg ha en chance for at vende blikket en anelse ud mod verden.
Men ja - det kan jeg ikke li at spørge om for det er jo ikk ret meget. Men det ville være det eneste der kunne holde. Så ville jeg kunne være i det. De er meget glade for mig og vice versa så vil gerne bevare kontakten til dem.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 14:38   #119
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg håber at det fremgår af din dagbog hvor plaget du er i fritiden.

Har du både psykiske og fysiske mén hvorudfra du kan opstille dine skånebehov?

Jeg er bange for at du skyder dig selv i hælen ved at opretholde et time antal og arbejdsmønster der ikke stemmer overens med dit liv hverken nu eller i fremtiden. Hvis du gerne vil visiteres til fleks vil din sbér sikkert prøve at få dig op i tid efter dette, for 9 timer er nok ikke meget for din arbejdsgiver, selvom de også er glade for dig. Dog er det lige højt nok til en ftp.

Mon ikke du skulle mere ned i tid og gå efter en ftp. med evt. skånejob senere hen ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 15:27   #120
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Post

De 9 timer er inklusiv pauser i sammenlagt ca 4-5 timer. Altså sqgsbehabdler hqr skrevet at jeg ikke opfylder beskæftigelseskravet på 15 timer(hvoraf pauser hakvdelen af tiden) grunset fysiske og psykiske problemer.
Men ja - jeg må jo bare være helt ærlig overfor mig selv og bede om at timetallet sættes ned igen. Det er der jo ikke noget at gøre ved.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
God nyhed herfra!!! Mama Spørgsmål ang fleksjob 15 02-08-2011 23:36
Lidt nyt herfra hopper Alt det andet 14 30-04-2010 09:23
Lidt nyt herfra. Maj-Britt Dit og Dat 0 22-05-2008 08:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension