K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2013, 10:46   #1
Borderlineren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
Borderlineren er ny på vejen
privat socialrådgiver / Advokat?

Hej allesammen, ville hører om der er nogen af jer, som kan anbefale en privat rådgiver på fyn?
Står i den situation at jeg har hårdt brug for hjælp og vejledning, kommunen behandler mig ikke særlig godt og er ligeglad med mine behov. Lider stærkt af personlighedsforstyrrelse borderline, kronisk depression, stress, agressivitet, social angst osv. Det tager rigtig hårdt på mig, så har virkelig brug for noget støtte. Håber i kan hjælpe mig, og gerne til en overkommelig pris, da jeg pt er på sygedagpenge.
Borderlineren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2013, 11:36   #2
Jensen1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2012
Indlæg: 59
Styrke: 12
Jensen1 er ny på vejen
Mulighed for hjælp til bisidderopgaver

Citat:
Oprindeligt indsendt af Borderlineren Se meddelelser
Hej allesammen, ville hører om der er nogen af jer, som kan anbefale en privat rådgiver på fyn?
Står i den situation at jeg har hårdt brug for hjælp og vejledning, kommunen behandler mig ikke særlig godt og er ligeglad med mine behov. Lider stærkt af personlighedsforstyrrelse borderline, kronisk depression, stress, agressivitet, social angst osv. Det tager rigtig hårdt på mig, så har virkelig brug for noget støtte. Håber i kan hjælpe mig, og gerne til en overkommelig pris, da jeg pt er på sygedagpenge.
Hej
Du kan med fordel henvende dig hos Sind Fyn på: http://www.sindfyn.dk/.
Jensen1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2013, 11:40   #3
Borderlineren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
Borderlineren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jensen1 Se meddelelser
Hej
Du kan med fordel henvende dig hos Sind Fyn på: http://www.sindfyn.dk/.
Okay mange tak jeg prøver at henvende mig til dem.
Borderlineren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2013, 12:12   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg får hjælp fra Mette Heap www.dinsocialjurist.dk

Det er en kæmpe hjælp, hun deltager i alle møder og skriver det som skal skrives.
Jeg betaler 800 kr om måneden alt incl.

Jeg havde tidligere hjælp fra privatrådgiverne, men de kostede for det første 1000 kr om mdr og deltog ikke i møderne. Og de snød mig og lavede intet i min sag (ved godt at andre har fået hjælp).

Kan du få gratis hjælp af sind er det jo at foretrække, ellers kan jeg varmt anbefale Mette.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2013, 18:11   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som altid skal du huske at du aner ikke hvad det er du får når du hyre en privatrådgiver...

Jeg ved godt at nogen synes det kan være nødvendigt...

Jeg anbefaler IKKE at man hyre disse private social rådgivere....og man bør vide hvad det er man indlader sig på hvis man alligevel hyre en...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2013, 21:26   #6
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg er MEGET enig med webmaster, og kan på ingen måde anbefale dig at hyre en privat socialrådgiver.
Tror du får langt mere ud af at henvende dig til fx en Patientforening som Jensen1 foreslår.

Nogle gange er der også nogle der har held med at overtale deres læge til at deltage i et møde.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 13:33   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg finder at der er argumenter både for og i mod at få en privatrådgiver. Men lykkes det at finde en dygtig en, så kan det være en stor hjælp.

Jeg står lige nu i den situation, at jobcenteret gerne vil lave min fysiske rygskade om til en psykiatrisk sygdom, på trods af at der er flere lægepapirer på at jeg ikke fejler noget psykisk.
Deres sidste træk er at bede klinisk funktion om en vurdering af mine lægepapirer. Jobcenteret underretter ikke mig om at jeg skal både til en socialmedisinsk og en psykologisk undersøgelse. Det opdager jeg først da jeg modtager indkaldelserne.
Tager til den social medicinske undersøgelse og får dagen efter besked om at de har aflyst den psykologiske undersøgelse.
Jeg begynder at undre mig og min rådgiver beder om aktindsigt ift, hvad jobcenteret har sendt til klinisk funktion. Jobcenteret sender det til os begge, men vi modtager ikke de samme papirer, rådgiveren modtager ikke alle de papirer jeg modtager.
Da vi gennemgår papirerne, viser det sig at jobcenteret i LÆ265, har "klippet" det ud som ikke passer dem - indtil flere sektioner i midten mangler simpelthen. Bla der hvor min læge vurderer at jeg ikke er depresiv, ikke er en patient som kommer rendende med alle mulige klager o.lign.
Derud over viser papirerne at jobcenteretat de overvejer en psykiatrisk speciallægeerklæring, hvilket de fortæller klinisk funktion, men ikke mig.

Jeg er glad for at have en rådgiver, som ved hvad der skal gøres/ skrives til jobcenteret og at jeg i denne situation ikke står alene.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2013, 09:59   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
ATT Gisne

Kære Gisne.

Har du overskud til at hjælpe mig?


Du beretter, at i din sag forsøger kommunen at gøre din situation til psykisk fra en veldokumenteret fysisk diagnose.

Kan du ikke beskrive den situation her på denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=28387 hvor "nybegyndere" blive rådet om hvad de bør gøre i begyndelsen af deres sag?

Bare beskriv det kort og faktuelt.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2013, 09:35   #9
Borderlineren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
Borderlineren er ny på vejen
HJÆÆÆÆLP!

Sagen er den at komunene stiller sig fuldstændig på bagben med alt pt. Jeg er pludselig blevet visiteret til resourceforløb med en psykiater om 5 mdr når mine sygedagpenge udløber. Det er ikke til at forstå, når min psykiater udtaler jeg IKKE er i stand til at klare alle disse ting, jeg aner ikke mine levende råd, og ville rigtig gerne finde en som ville kigge på min sag og hjælpe og vejlede mig.
Samtidig står udforstående overfor at kommunen ikke vil forlænge mine sygedagpenge, hvilket jeg har læst herinde er muligt. Står Palle alene i verden, uden at have den fornødne viden til at kunne stille noget op imod kommune troede jo de var der for at skulle hjælpe mig?

Sidst redigeret af Borderlineren; 14-11-2013 kl. 09:37.
Borderlineren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2013, 10:07   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Håber du finder en god rådgiver, for det kan desværre være nødvendig. Krydser finger for dig :-)
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension