K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2013, 09:08   #1
Nogle råd
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 12
Nogle råd er ny på vejen
Sygedagpenge ventetid på scanning

Hej, jeg har nu et sprøgsmål ang sygedagpenge,

Jeg har fået oplyst at jeg har 10 uger tilbage på sygedagpenge før jeg rammer de 52 uger, men jeg venter på en mr-scanning af min skulder.

Mit spørgsmål er nu, tæller min ventetid med eller bliver det lagt oveni i mine 10 uger?

Håber nogle gider svare.
Nogle råd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 09:28   #2
Jensen1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2012
Indlæg: 59
Styrke: 12
Jensen1 er ny på vejen
Ventetid

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nogle råd Se meddelelser
Hej, jeg har nu et sprøgsmål ang sygedagpenge,

Jeg har fået oplyst at jeg har 10 uger tilbage på sygedagpenge før jeg rammer de 52 uger, men jeg venter på en mr-scanning af min skulder.

Mit spørgsmål er nu, tæller min ventetid med eller bliver det lagt oveni i mine 10 uger?

Håber nogle gider svare.
Hej

Som bisidder for flere, har jeg opdaget, at det ikke havde opsættende virkning, for stop af sygedagpenge, at man ventede på en undersøgelse/behandling. Det, der tæller, er om du er dækket ind under en af de 7 muligheder for forlængelse, der bruges på kommunerne.

Derfor brug din ventelistegaranti og forhør dig om muligheden for en scanning i privat regi. der kan man ofte komme til med dags varsel.
Jensen1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 09:32   #3
Nogle råd
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 12
Nogle råd er ny på vejen
Tak for svar,

Jeg har ventet i 3 måneder men skal nu vente igen fordi scanneren er gået i stykker.
Nogle råd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 10:05   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du skal vente over 4 uger kan da bruge den private sygehus
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 10:10   #5
Nogle råd
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 12
Nogle råd er ny på vejen
Tak for svar, er det også selvom jeg ikke benyttet mig af det da jeg fik første tid?

Jeg ved endnu ikke hvor lang tid jeg yderligere skal vente på at scanneren er lavet.
Nogle råd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 10:14   #6
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
da jeg skulle scannes var der også lang ventetid, da jeg valgte "frit sygehusvalg" blev jeg scannet inden for en uge.

Det kan self. være en helt speciel scanning, der kun foregår et sted.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 15:50   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg er af den mening

at hvad der nævnes som mulighed for forlængelse af sygedagpenge, skal de dage man venter på behandling på offentligt sygehus, skal de dage tillægges de 52 uger.

Det står der jo i forlængelsesmulighederne:

"Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus."

Alt andet vil være ordkløveri som kræver en afgørelse og en ankemulighed.

Men mon DUKH kan svare på spørgsmålet?: Er ventetid på offentlig sygehus, her en MR-scanning, grund til at forlænge sygedagpengeperioden og hvem skal udfører og dokumenterer dette regnskab?


Hvis borgeren siger nej til en MR-scanning er jeg overbevist om at det vil blive betragtet som en del af et behandlingstilbud og der med stop af sygedagpenge hvis ikke man deltager.

Nu vil borgeren godt deltage, så er det pludseligt ikke et behandlingstilbud. Så jeg holder fast på at de dage man venter på en scanning skal lægges til sin sygedagpengeperiode og der er SB der skal lave dette regnskab.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=11660

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 27-09-2013 kl. 17:28.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 18:41   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg har stillet DUKH følgende spørgsmål

.. på deres Netrådgivning.

Når en borger er på sygedagpenge, op til 52 uger, findes der forskellige forlængelsesmuligheder.

Bla følgende:

"Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus."

Spørgsmål
Hvis borgeren venter på en MR-scanning ved offentligt sygehus, vil de ventende dage da blive tillagt de 52 uger? S.U.
(er Mr-scanningen et led i behandlingen?)


Og hvem skal fører regnskab med dette regnskab? S.U.

Omvendt hvis borgeren ikke ønsker at blive MR-scannet er det forventeligt at kommune vil begrunde et hurtigt sygedagpengestop med at man ikke deltager i et behandlingstilbud.

MVH

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 20:51   #9
Nogle råd
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 12
Nogle råd er ny på vejen
Ok mange mange tak.

Så må jeg se hvad min sagsbehandler siger til det når jeg taler med hende. Håber der når at kommer svar fra Dem inden

men igen tak for hjælpen og håber du vil skrive svaret herinde når du har modtaget det.
Nogle råd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 20:57   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Naturligvis...

.. jeg forventer svar i løbet af næste uge.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
scanning Mrs. S Alt det andet 24 29-07-2015 23:51
scanning af ryg meriadol Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 29-07-2015 22:24
Tydning af MR scanning (ryg) Bodrum Alt det andet 3 03-07-2013 15:51
Ventetid på MR-scanning Cordulla Alt det andet 3 25-11-2010 03:31
Scanning rose Dit og Dat 16 05-07-2009 00:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension