K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2010, 21:03   #11
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
I de 4½ år jeg var på sygedagpenge har jeg været på ferie i 2 uger..

FOA fortalte mig at det ikke hed ferie, men at tage ophold i et andet EU land og hvert år har jeg så snakket tage ophold i et andet EU land med min sagsbehandler.. og har selvfølgelig fået lov til at tage afsted....

Mit råd til jer der vil på ferie... lad være med bare at tage afsted.. spørg om lov først.. det vil være brand-ærgeligt hvis det bliver opdaget og pengekassen bliver smækket i...

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 23:45   #12
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Enig, og så endelig ikke sig noget om en raskmelding, midlertidig eller ej. Du kan jo ikke raskmeldes, men har bare brug for ferie.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 23:46   #13
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lola44 Se meddelelser
Da jeg fik fra taget mine sdp og skulle på kh, bad jeg min fagforening om de to ugers ferie jeg havde til gode, men det kunne jeg ikke få, med mindre at jeg raskmeldte mig.
Fik den besked, at man ikke kan holde ferie, når man er sygemeldt.
Der er forskel på feriepenge optjent fra en arbejdsgiver eller optjent i en a-kasse. Feriedagpenge fra a-kassen kan du KUN får udbetalt hvis du står til rådighed for arbejdsmarkedet dagen før ferien begynder - og det gjorde du ikke - eftersom du er sygemeldt.

Derfor har du fået det svar fra din a-kasse...sørgeligt, frustrende osv - men sandt
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 23:57   #14
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Enig, og så endelig ikke sig noget om en raskmelding, midlertidig eller ej. Du kan jo ikke raskmeldes, men har bare brug for ferie.
Jeg har ellers fået at vide på CBR, at man kan benytte en midlertidig raskmelding, hvis man som sygemeldt ønsker at holde ferie - men det kommer nok igen an på sagsbehandleren.

Desværre er der alt for stor forskel på hvordan man bliver behandlet, alt efter hvor meget sagsbehandleren føler sig som en lille konge.
Endnu mere desværre er det, at man ofte er nødt til at finde sig i det, da en sagsbehandler hurtigt kan gøre livet surt for én
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2010, 13:27   #15
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja, ja og nej, det bliver rent praktisk ift. udbetalingssystemerne betragtet som en midlertidig raskmelding (da ferie normalt sidestilles med raskmelding), men det er aldrig en god ide at man som borger går ind og beder om at blive raskmeldt, alt efter hvem der sidder i stolen - sådan er det jo desværre med mennesker - så kan det blive opfattet forkert...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 18:08   #16
sweetgitte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
sweetgitte er ny på vejen
hejsa nu er jeg ny herinde og er ny i det og være sygemeldt på fuldtid af min læge og gået direkte fra dagpenge og over på sygedagpenge. Jeg har hørt så meget omkring det med ferie at jeg er helt rundtosset. Min situation er nu at jeg i august har 14 dage hvor jeg skal til min søsters bryllup i norge og det er bestilt for 3 mdr siden hvad gør jeg og kan jeg få fri til det???? hvem skal jeg snakke med osv???? mvh Sweetgitte
sweetgitte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 18:17   #17
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sweetgitte Se meddelelser
hejsa nu er jeg ny herinde og er ny i det og være sygemeldt på fuldtid af min læge og gået direkte fra dagpenge og over på sygedagpenge. Jeg har hørt så meget omkring det med ferie at jeg er helt rundtosset. Min situation er nu at jeg i august har 14 dage hvor jeg skal til min søsters bryllup i norge og det er bestilt for 3 mdr siden hvad gør jeg og kan jeg få fri til det???? hvem skal jeg snakke med osv???? mvh Sweetgitte
Op til din sagsbehandler med det vuns, og forklar din situation.
Enten får du ferie, eller også må du blive hjemme. Så firkantede er reglerne.
Når det er sagt, så vil jeg tro din sagsbehandler kan forstå situationen, og lader dig holde ferie. Alligevel, så er det med at komme ud af røret med det samme - jo før jo bedre
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 22:27   #18
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hmm, Norge er da også et af vores broderlande... -så det er der da ingen problemer med at besøge

Og selvfølgelig skal du ikke blive hjemme pg.a. en eller anden latterlig sagsbehandler mener det !!!

Det eneste der kan ske, er, at du ikke kan oppebære dine sygedagpenge mens du er i Norge... -men du har jo også optjent feriedagpenge, så brug dem
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 23:39   #19
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hmm, Norge er da også et af vores broderlande... -så det er der da ingen problemer med at besøge

Og selvfølgelig skal du ikke blive hjemme pg.a. en eller anden latterlig sagsbehandler mener det !!!

Det eneste der kan ske, er, at du ikke kan oppebære dine sygedagpenge mens du er i Norge... -men du har jo også optjent feriedagpenge, så brug dem
Pas nu lige på hvad du anbefaler.
Man kan komme grueligt meget i klemme, hvis man ikke følger reglerne.
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 10:54   #20
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af isteen Se meddelelser
Pas nu lige på hvad du anbefaler.
Man kan komme grueligt meget i klemme, hvis man ikke følger reglerne.
Hmmm, så må du da meget gerne forklare mig hvor det står i loven, at det IKKE kan lade sig gøre ???
Det handler vist kun om vilje og menneskekundskab, og det har man ihvertfald ikke hvis man er overbevist om at al sygdom kræver sengeleje

Og gælder de samme regler; om at **komme grueligt meget i klemme** også sagsbehandlere, når de ikke følger loven/reglerne ???
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
feriepenge mod sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 05-04-2013 06:59
feriepenge når man er på sygedagpenge?? Gekko Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 07-09-2011 02:39
Feriepenge på sygedagpenge Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 01-09-2011 13:34
feriepenge optjent af sygedagpenge MTVRV1 Alt det andet 13 03-04-2011 12:47
Feriepenge og sygedagpenge. Gunell Alt det andet 9 23-03-2010 19:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension